Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
vill du att dom ska folda sämre och syna bättre.

jag vill att dom ska kunna se att det möjligtvis finns en bättre hand på brädan än vad dom har..och det är nästan stört omöjligt att "spela" på att man träffa färg,stege,triss etc utan att få en all in syn med mellanpar. jaja

Postad
jag vill att dom ska kunna se att det möjligtvis finns en bättre hand på brädan än vad dom har..och det är nästan stört omöjligt att "spela" på att man träffa färg,stege,triss etc utan att få en all in syn med mellanpar. jaja

Varför vill du det?

Antar att det egentligen handlar om att du stiftat bekantskap med allas vår vän herr swing? :)

/SK

Postad
sant sant..i längden tjänar man nog på att dom inte ser sånt men händer det 3 av 10 så känns det jävligt

Du är medveten om att om de synar ner dig med färgdrag på floppen och träffar 3 ggr av 10 på endera turn eller river så har du faktiskt haft riggen lite på din sida? Lite oddsplugg kanske inte skulle skada? Ditt jobb när du tror att du har bästa handen är att se till att troliga drag inte får korrekta odds för syn - ger du dem det är det DU som spelar fel.

Postad
Du är medveten om att om de synar ner dig med färgdrag på floppen och träffar 3 ggr av 10 på endera turn eller river så har du faktiskt haft riggen lite på din sida? Lite oddsplugg kanske inte skulle skada? Ditt jobb när du tror att du har bästa handen är att se till att troliga drag inte får korrekta odds för syn - ger du dem det är det DU som spelar fel.

Äsch, det spelar ju inte så stor roll hur mycket vi bettar och sådär... Poängen är ju att alla fiiiskar synar med drag och drar ut vår färdiga hand...

Postad

tycker du ska gå upp två nivåer. Det funkar inte att motståndarna tänker en nivå högre än vad du gör, men tänker dom två nivåer högre kommer dom lyckas överlevla sig själva och du kan plocka hem potterna.

Postad

Tänk på att det här är nybörjardelen, och det ligger ju en fråga i OP's första post - ungefär på vilken nivå börjar majoriteten inte syna potbet med lägsta par, utan kanske tänker lite längre...

Jag skulle nog säga att på NL100$, alltså 0.5-1$ börjar spelarna kunna tänka lite mer, och fiskarna är färre, och inte riktigt så fiskiga som på lägsta borden.

Men så länge dom synar potbets med lägsta par när du har nötterna ska du vara glad, för du tjänar pengar varje gång, även om du förlorar :)

Dock blir det ju kanske inte så jäkla roligt att spela om man vill spela riktig poker med pokerspelare, och inte med lottofolk, så jag förstår hur du menar.