Crappy Postad 17 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2009 Angående 88-handen ängeln kommentera på förra sidan, betta 3/4-pott alla gator och vik sedan mot omslag. Du tappar alldeles för mkt värde i att gå för c/c. Vidrig granne det där, lycka till med allt. =) Tycker jag med när jag läst HHn en gång till. Missade totalt att bägge dragen satt. Ja, att den är dåligt spelad på river är helt klart! Ok spel dit då iaf. Alltid något Frågan var väl bara om det är C/F, C/C eller R/F som gäller. Jag är fortfarande inte övertygad när nu båda dragen sitter. Vad får vi syn av för HD? Nu kommer jag faktiskt inte ihåg varför jag synade omslaget. Kan ha varit min vanliga "tilt" syn när draget som vanligt sitter, när man träffat hårt. Det blir av någon anledning ofta ett kraftuttryck och en syn. Det trots att man oftast insett att man är slagen. Kan dessvärre varit så att jag inte orkade släppa heller. Det händer allt som oftast det också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 20 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Såja! http://www.bt.se/nyheter/boras/78-arig-kvinna-domd-for-skadegorelse-efter-grannfejd%281583543%29.gm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Skulle du vika AA på den floppen menar du? Eller har du nån annan idé om hur den skall spelas? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Såja! http://www.bt.se/nyheter/boras/78-arig-kvinna-domd-for-skadegorelse-efter-grannfejd%281583543%29.gm Kan det vara granntanten som sänkt tidningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Boråsrigg behövs, fungerar nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Såja! http://www.bt.se/nyheter/boras/78-arig-kvinna-domd-for-skadegorelse-efter-grannfejd%281583543%29.gm Skönt att du fick rätt. Hoppas hon lugnar ner sig nu, eller är det en för stor förhoppning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 grannhistorien du har det fan ännu värre än mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Bygg upp staketet igen. Skaffa big ass vovve som springer runt i trädgården. Problem solved. Ok, nu är det ju löst ändå men det hade varit roligare än 30 tråkiga dagsböter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Fast en av Crappys två hundar av modell "gulliga" är helt jävla störd (i alla fall mot mig). Förhoppningsvis låter Stella visa sin mest labila sida mot tanten i tegelhuset istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 20 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Skulle du vika AA på den floppen menar du? Eller har du nån annan idé om hur den skall spelas? Hehe. Nä lite tiltad kanske vid det tillfället. Första handen lägger jag upp bara för att "tomten" som synar pre med J 8 är en forumit, och ev läsare av denna DB. Må så vara att han besitter lite mer skills än mig, och det är väl därav anledningen till att han synar oop med J8 Andra handen är väl ett klassiskt misslyckat och klantigt försök att maximera vinsten. Bara ett dåligt spel imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 20 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Fast en av Crappys två hundar av modell "gulliga" är helt jävla störd (i alla fall mot mig). Förhoppningsvis låter Stella visa sin mest labila sida mot tanten i tegelhuset istället. Du menar den här? Men den här gillar dig, tror jag? Tur de ser ut så här ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2009 Grattis Crappy, även om det nu inte lär bättra på relationen till grannstollan. Borde göra ett tillägg på moderatortiteln "Moderator/Vardagshjälte" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Du menar den här? Jag visste det. Stella har rabies va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2009 Man blir lite förundrad när man läser artikeln. Hon bad alltså om att ta dit lantmäteriet, och vägrade sen acceptera deras beslut? Trevligt att du fick rätt till slut. Känns ju dock knappast som att en viss tant kommer ge sig här... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 24 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Oktober , 2009 Veckans missklick? ***** Hand History for Game 1148971899 ***** (Party) $200.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, October 24, 10:25:49 ET 2009 Table Britta Turbo 1 (Real Money) Seat 3 is the button Seat 1: ajtak ( $587.60 USD ) Seat 2: crappy ( $295.61 USD ) Seat 3: Basen ( $476.09 USD ) Seat 4: raja5 ( $94.35 USD ) Seat 5: 12gunnar12 ( $633.96 USD ) raja5 posts small blind [$1.00 USD]. 12gunnar12 posts big blind [$2.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to crappy [ Qs Ks ] ajtak folds crappy raises [$7.00 USD] Basen folds raja5 calls [$6.00 USD] 12gunnar12 calls [$5.00 USD] ** Dealing Flop ** [ Jd, Th, Ac ] raja5 checks 12gunnar12 checks crappy checks ** Dealing Turn ** [ 4s ] raja5 checks 12gunnar12 bets [$10.00 USD] crappy folds raja5 folds 12gunnar12 wins $30.48 USD from main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 24 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Oktober , 2009 Fy fan vad jag är usel Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer SB ($67) Hero ($231) UTG ($590) CO ($421) BTN ($269) Dealt to Hero K:spade: K:heart: fold, fold, BTN calls $2, SB calls $1, Hero raises to $8, BTN calls $6, SB calls $6 FLOP ($24) 8:diamond: Q:club: 4:heart: SB checks, Hero bets $14, BTN calls $14, SB folds TURN ($52) 8:diamond: Q:club: 4:heart: Q:spade: Hero bets $39, BTN calls $39 RIVER ($130) 8:diamond: Q:club: 4:heart: Q:spade: 2:diamond: Hero bets $65, BTN calls $65 Hero shows K:spade: K:heart: (Pre 85%, Flop 80.0%, Turn 4.5%) BTN shows Q:diamond: T:club: (Pre 15%, Flop 20.0%, Turn 95.5%) BTN wins $253 Gör jag inte så här, synar jag ner en rivrad stege för hela stacken, bara för att river ger mig nöttvåparet. Tur de inte kommit på hur dålig jag är på 2,5-5. Där går det iaf få vinna en pott då och då. Än så länge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rasto Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2009 Fy fan vad jag är usel Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer SB ($67) Hero ($231) UTG ($590) CO ($421) BTN ($269) Dealt to Hero K:spade: K:heart: fold, fold, BTN calls $2, SB calls $1, Hero raises to $8, BTN calls $6, SB calls $6 FLOP ($24) 8:diamond: Q:club: 4:heart: SB checks, Hero bets $14, BTN calls $14, SB folds TURN ($52) 8:diamond: Q:club: 4:heart: Q:spade: Hero bets $39, BTN calls $39 RIVER ($130) 8:diamond: Q:club: 4:heart: Q:spade: 2:diamond: Hero bets $65, BTN calls $65 Hero shows K:spade: K:heart: (Pre 85%, Flop 80.0%, Turn 4.5%) BTN shows Q:diamond: T:club: (Pre 15%, Flop 20.0%, Turn 95.5%) BTN wins $253 Gör jag inte så här, synar jag ner en rivrad stege för hela stacken, bara för att river ger mig nöttvåparet. Tur de inte kommit på hur dålig jag är på 2,5-5. Där går det iaf få vinna en pott då och då. Än så länge Så dåligt är det väl inte? Kanske att man kan checka turn. Höjer nog någon BB till pre dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balooo Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2009 wp med kk imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 24 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Oktober , 2009 Så dåligt är det väl inte? Kanske att man kan checka turn. Höjer nog någon BB till pre dock. Tack tack Självförtroendet är nerkört i skorna. Men något är skumt. Samtidigt som jag som vanlig backar rakt ut på 1-2. Idag -600 Sek. Spelar jag ett 2,5-5 där plussar jag, Vilket jag oftast gör, idag plus 1k. Försökte för ett tag sedan spela på den lite mer komfortabla nivån 2-4 Monster back! Enda djäkla nivån jag kan gå lite plus på är 2,5-5 Obeglipligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2009 Du menar två misclick i rad? Ja, du har absolut nuts, och vill trappa. I understand. Men jag hade nog bettat floppen så som den handen ser ut med 3st spelare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 25 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2009 Två missklick? Hehe, nä KK handen spelar jag förmodligen på samma sätt varje dag i veckan, tror jag. Jag ska kanske bara vara tacksam att Fi inte körde en miniraise eller något annat tomtigt som jag hade varit tvungen att syna mtp pottodds osv. på river. Frågan är varför han inte värdebettar river? Men annars är nog en av mina stora läckor att jag oftast skjuter tre gator med toppar och inte saktar ner vid något eller några tillfällen. Det blir lite för lättgenomskådat tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2009 Fy fan vad jag är usel Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer SB ($67) Hero ($231) UTG ($590) CO ($421) BTN ($269) Dealt to Hero K:spade: K:heart: fold, fold, BTN calls $2, SB calls $1, Hero raises to $8, BTN calls $6, SB calls $6 FLOP ($24) 8:diamond: Q:club: 4:heart: SB checks, Hero bets $14, BTN calls $14, SB folds TURN ($52) 8:diamond: Q:club: 4:heart: Q:spade: Hero bets $39, BTN calls $39 RIVER ($130) 8:diamond: Q:club: 4:heart: Q:spade: 2:diamond: Hero bets $65, BTN calls $65 Hero shows K:spade: K:heart: (Pre 85%, Flop 80.0%, Turn 4.5%) BTN shows Q:diamond: T:club: (Pre 15%, Flop 20.0%, Turn 95.5%) BTN wins $253 Gör jag inte så här, synar jag ner en rivrad stege för hela stacken, bara för att river ger mig nöttvåparet. Tur de inte kommit på hur dålig jag är på 2,5-5. Där går det iaf få vinna en pott då och då. Än så länge tror du ska 6xa preflop och checka turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2009 Två missklick?Hehe, nä KK handen spelar jag förmodligen på samma sätt varje dag i veckan, tror jag. Jag menar KQ handen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 25 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2009 Aha Ja checken på floppen är för att jag ska kunna få betalt på turn och river Gunnar var enl min bedömning fisk. Han bettade allt när ingen annan bettat, synade alla omslag osv. En liten fälla skulle gilras ja. Dumt dumt dumt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts