Gå till innehåll

Crappy: Saitbyte. DB byte och klar för framtida fiske


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker inte heller syn är fel, men...

 

Crappy har 2600 av sina marker inne, spelaren han möter är loose men absolut ingen maniac. Vid fold har C en stack på average drygt, vid call och miss är han på rygg och i princip ute ur turren. Tycker verkligen inte det är en snap iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm

Funderat en del på den där handen.

F-n vet.

Om man "vet" att PP10+ AK, AQ, KQ är borta, då skulle fi höjt pre. Återstår 77 för set. Men då stoppar han aldrig in på turn? Som sagt knappast en galning jag är uppe mot.

Då har fi, Kkn, K10, QKn,Q10, färgdrad och ren bluff, vilket han iofs är kapabel till. Han har ju garanterat inte satt mig på stegen efter min flopp check/syn. Då borde jag ju höjt, eller C/R?

50% stegen, 25% tvåpar, 25% set, Ax och bluff?

Ska man då syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man betalt, när det väl händer?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($192)

BB ($105)

UTG ($321)

Hero ($281)

BTN ($386)

 

Dealt to Hero 6:diamond:5:diamond:

 

fold, Hero calls $2, fold, SB calls $1, check,

 

FLOP ($6) 4:diamond:3:diamond:2:diamond:

 

SB bets $10, BB folds, Hero calls $10,

 

TURN ($26) 4:diamond:3:diamond:2:diamond:T:diamond:

 

SB bets $18, Hero calls $18,

 

RIVER ($62) 4:diamond:3:diamond:2:diamond:T:diamond:2:spade:

 

SB bets $40, Hero raises to $80, SB folds,

 

Hero shows 6:diamond:5:diamond:

 

Hero wins $138

 

Btw sjukt kortsnitt ikväll:=)

 

 

Edit: Slog tillbaka direkt. 300 back på 2 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att du kommer bestämma dig snart eller ska du vela fram till den 26e? :-P

 

Nja, vela och velar, det är inte jag som velar. Det är sambons som velar i huruvida det är läge att bli

1: Skitförbannad

2: Allmänt grinig

3: Inte bry sig ett skit

 

Hon har någon konstig ide, det är ok så länge jag kommer hem med mer pengar :roll:

 

Edit: Beräknar ta ett beslut nästa vecka, när jag vet hur jag kommer ur Englandsresan.

Tänkte på England och svininfluensan, bra ursäkt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av Crappy Visa inlägg

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($341)

Hero ($156)

UTG ($80)

CO ($201)

BTN ($148)

 

Dealt to Hero 2A

 

check, CO calls $1, BTN calls $1, SB calls $0.50, check,

 

FLOP ($5) 4A6

 

check, Hero bets $3.75, UTG folds, CO raises to $7.50, BTN folds, SB folds, Hero calls $3.75,

 

TURN ($20) 4A62

 

check, CO bets $20, Hero raises to $80, CO calls $60,

 

RIVER ($180) 4A623

 

Hero bets $67.97 (AI), CO calls $67.97,

 

Hero shows 2A

(Flop 75.2%, Turn 86.4%)

 

CO shows 65

(Flop 24.8%, Turn 13.6%)

 

CO wins $308

 

Jag är ju totalt kass på speciellt shorthanded Hold´em och spelar sällan enligt mina egna efterhands-analyser men here goes:

 

Hade du spelat mot en vettig spelare känns din syn på höjningen flop rätt tveksam. Maximalt kicker-problem mot A och din satsning i tidig pos. i multipott pekar ju rätt klart på styrka så en höjning där borde i rimlighetens namn inte vara luft. Dina outs till två-par fyller ju dessutom ett aggressivt spelat stegdrag 35.

Tror syn där är sämsta alternativet; fold alternativt, för att få info/värde om du starkt misstänker att han har underpar eller bluffar/drar, re-raise. Du kan inte slå många limphänder och drar, om inte redan dött, väldigt tunt. Inga bra förutsättningar för att spela en monsterpott.

 

Check-raisen på turn är väl perfekt om du satte honom på ett limp-A5, 7 eller 46 och floatade hans minrais på floppen för en tvåa(vi får väl förmoda att han ville isolera i sen position med A8, 9+)

I det scenariet är rivern katastrofal; parar A3 och fyller stegen med A5 och en jävligt envis 57. Är bara A7, 8 och 46 kvar.

A2 skithand.

 

Jag hade lagt mig illa kvickt mot okänt motstånd på floppen men nu hade du ju uppenbarligen en solid read på tomten så det var väl utifrån det en OK men lite vekt spelad cooler. Du plockar honom lätt i långa loppet.

 

Jag gillar den här killens instruktionsfilmer på pokertube:

 

http://www.pokertube.com/MyPokerface.aspx?movie=10870

 

Och hjälper inte det så är länken till min spegelgenerator här, he-he:

 

http://www.cigital.com/papers/downlo...r_gambling.php

 

Btw, Stefan Nilsson kanske kan hjälpa till med lokal på Armagedon för din turnering.

 

 

Blev lite livepoker på klubben idag, säkert en 5-6 månader sen jag var där sist.

Spelade väl hyffsat, inte inblandad i några större potter första timmen.

Jag misstänker att dom ser mig som tait och till viss del, en vek fisk. Vilket iofs inte är så långt ifrån sanningen.

 

Det blev inte så många intressanta händer, dock en jag funderar på.

Finalbord, 8 spelare kvar. Blinds 300-600

Jag har SB och Fi position 4

Familjepott efter att alla limpat.

Jag med A 10 i klöver

 

Flopp

Ax Qx Knk

Check till Fi som bettar 2000

Fold till mig som synar efter lite fundering

Resterande foldar

Turn 7k

Check från mig till Fi som ställer med sina 20k (average ca 15k)

Jag täcker honom precis

 

Jag ??????

 

Jag är tämligen riskavers i turneringar och rejält Omaha-skadad men luktar inte det här floppad nöt?

 

Med vilken annan hand skulle han först lägga ut ett mumsbet, 2 in i 5 men ändå 10% av hans stack, i en 8-manna pott och sedan pusha och riskera sin turnering mot en potentiellt slowspelad nöt från Crappy (Lite Hollywood där från Creu? Vem vet?) så fort ytterliggare ett lite skrämmande kort dyker upp på turnen?

Triss? Då är vi fortfarande kokta, högst 25%.

 

Blixtsläng, har optimalt ung. 40-60 mot lågt två par men i värsta fall 20-80 med 5% för split, om du inte goes for broke. Mycket spel kvar i din stack. Om han tutar på med skräp fångar du honom lite senare dessutom förtjänade han potten om han bluffade.

 

En höjning på floppen hade gett mycket info i den handen.

 

Vad jag vill veta är vad det är för goa turneringar du lirar där ett helt finalbord limpar med 25 blinds kvar i snitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Sotarn, som den kåk klonkande spelare du är så betyder dina åsikter mycket. Dessutom anser jag dig inte alls

totalt kass på speciellt shorthanded Hold´em

Utan en klart bättre spelare än mig.

 

Ang A2 handen så har du klart rätt mot en random Fi, men den här var en idiot.

Synen på hans raise på floppen är ju under all kritik. Nu försvarar jag mig ju med att det var en tomte.

Sen spelar sig handen själv anser jag C/R är väl bra? Sen är det ju bara AI kvar?

 

 

Live turren där synade jag desssvärre :=(

Jag spelar den här handen mycket med tanke på vad spelana runt bordet anser om mig. De flesta ser mig nog nämligen som vek. Tanken är att han kör en variant av semibluff här. Nu hade han självklart K10.

Men oavsett det, ska man syna i detta läge? Jag menar, ska man sätta sin existens i turren på spel i detta läge?

Jag tror syn är fel :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick händerna på en kul bok, och tänkte få in ett citat av den lite då och då.

Boken, Mansförtryck och kvinnovälde är författad av Per Ström.

 

Alltså

Manifest för en tillnycktrad genusdebatt

 

1: Jämstäldhet är viktigt

2: Begreppet har dock kommit att få en felaktig innerbörd

3: Feminism är per definition anti-jämställdhet

4: Det glöms bort eller förtigs att kvinnor har många fördelar

5: Det glöms bort eller förtigs att män är i underläge på många sätt

6: Det finns ingen kollektiv skuld, eftersom skuld alltid är individuell

7: Det finns inga "patriarkala maktstrukturer"

8: Visst dubbelarbetar kvinnor, men det gör män också

9: Kvinnor är sällan utsatta för lönediskriminering

10: Media och forskare vinklar fakta i feministisk riktning

11: Feminismen tillämpar jämställdhet "á la carte" (Vill plocka russinen ur kakan)

12: Kvinnor och män har lika värd, ska ha lika rättigheter, men är inte lika

13: Båda kön har sina respektive specifika svårigheter- äkta jämställdhet kan bara uppnås om dessa tillmäts lika värde

 

Nu ska jag säga direkt, jag delar inte alla åsikter och uttryck som jag kommer att citera, men förhoppningsvis är de ändå tänkvärda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T

 

Jag spelar den här handen mycket med tanke på vad spelana runt bordet anser om mig. De flesta ser mig nog nämligen som vek.

 

Som en investering för framtida turneringar? Måste vara bättre att göra lite vilda grejjor när blindsen är små om du vill etablera en image, inte för hela sin stack på ett finalbord.

Du kanske har märkt att jag spelar massa händer illa, kaxar mig och nästan alltid förlorar ett litet inköp på tokbluffar när jag spelar med dig för att få betalt när jag träffar lite senare med större stack. Inte svårt att projicera en fasad men gör det för rätt pris.

 

T

Men oavsett det, ska man syna i detta läge? Jag menar, ska man sätta sin existens i turren på spel i detta läge?

 

Jag anser som jag skrev blixtsläng med givna stackstorlekar. Gillar att torska med stil eller i varje fall på en coin-flip, tycker det är lite B att åka ut på ett desperat drag där man jagar. Jag blir hellre bluffad en gång eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en investering för framtida turneringar? Måste vara bättre att göra lite vilda grejjor när blindsen är små om du vill etablera en image, inte för hela sin stack på ett finalbord.

Nä jag uttrycker mig illa, jag spelar den eftersom jag tror att de tror att de kan få mig att folda

Du kanske har märkt att jag spelar massa händer illa, kaxar mig och nästan alltid förlorar ett litet inköp på tokbluffar när jag spelar med dig för att få betalt när jag träffar lite senare med större stack. Inte svårt att projicera en fasad men gör det för rätt pris.

MMMMM Tänkvärt

 

 

Jag anser som jag skrev blixtsläng med givna stackstorlekar. Gillar att torska med stil eller i varje fall på en coin-flip, tycker det är lite B att åka ut på ett desperat drag där man jagar. Jag blir hellre bluffad en gång eller två.

 

Jag köper det! Blixtslänger i fortsättningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen spelar sig handen själv anser jag C/R är väl bra? Sen är det ju bara AI kvar?

 

Jag var kanske lite otydligt i min ironi när jag sade "Check-raisen på turn är väl perfekt om du satte honom på ett limp-A5, 7 eller 46 och floatade hans minrais på floppen för en tvåa".

Tror du absolut skall försöka hålla en pott som denna så liten som möjligt om du vill spela den hela vägen. Hade du bara synat turnen och checkat rivern så hade du kommit undan hans AI (i det läget 100:- i en pott på 60) alternativt synat ett normalt värdebet på 40:- (om han är kapabel till det). Hade sparat nästan 2/3 av din stack utan onödig risk men ändå varit en rejäl pott.

Jag spelar personligen riktigt usla motståndare mer försiktigt än bra. Bättre att ta sig tid och verkligen knöla till dem när man har riktigt solida händer. Tror du skall spela mer PLO8. Där lär man sig vikten av att förlora litet, vinna stort men framförallt att släppa monsterhänder. Förlorade 2/3 inköp en gång när jag synade med nötlåg som fjärde man. Hade aldrig gjort den synen idag, hade släppt redan på turnen när färgen träffade och folk började gå bananas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var kanske lite otydligt i min ironi när jag sade "Check-raisen på turn är väl perfekt om du satte honom på ett limp-A5, 7 eller 46 och floatade hans minrais på floppen för en tvåa".

Tror du absolut skall försöka hålla en pott som denna så liten som möjligt om du vill spela den hela vägen. Hade du bara synat turnen och checkat rivern så hade du kommit undan hans AI (i det läget 100:- i en pott på 60) alternativt synat ett normalt värdebet på 40:- (om han är kapabel till det). Hade sparat nästan 2/3 av din stack utan onödig risk men ändå varit en rejäl pott.

Jag spelar personligen riktigt usla motståndare mer försiktigt än bra. Bättre att ta sig tid och verkligen knöla till dem när man har riktigt solida händer. Tror du skall spela mer PLO8. Där lär man sig vikten av att förlora litet, vinna stort men framförallt att släppa monsterhänder.

 

Men saken är ju den att jag tror att jag leder här, med mitt lilla tvåpar. Jag försöker ta hem potten där direkt med min C/R. Leder gör jag ju faktiskt?

 

Alltså, jag tror jag leder på turn, på rivern har jag inte längre en aning om var jag står, men med tanke på fis tidigare spel så hoppas jag på ett sämre tvåpar och skickar in resten.

Men "i got your point" jag bara förklarar vad jag gjorde, och "de bidde fel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi-jacka du just mitt inlägg din jävel? Är inte helt trygg med tanken på Crappy-Boy har censurrätt över.........någonting. Vad har det blitt av vår värld?

 

Japp, så är du för elak mot stackars lilla mig sååååå!

Nä det var länkarna jag var lite inne på att bryta, jag var lite orolig för att det var "piratmaterial"

Inga "piratlänkningar" här inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel blir det mest hela tiden tycker jag, hör väl till.

Är det någon tröst kan jag berätta hur jag hade åkt ut i din livehand. Jag hade raisad honom på floppen, skulle mycket väl kunna ha tolkat 2 in i 5 där som ett feeler bet med A-rag. Hade han då varit kall och bara synat övertygande motvilligt hade jag satsat för värde på turnen stärkt av färg-och stegdraget i backfickan. När han ställer in blir det böl-syn för Sotarn, får rätt pris och är pot-comitted. Same, same but different.

 

På tal om fel: försökte spela lite i kväll men insåg efter 10 min och ett halvt inköp att det inte är lönt. Gjorde ett maratonpass igår.

Tänkte raila dig istället och njuta av min nya face-book-poker-bild från kl. 04.00 i morse. Barnsligt nöjd med den, he-he.

Spelar du inte på SvS nu förresten? Kan inte hitta dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då är allt sig likt. Jag är hemma igen!

Semester och ösregn hela dagen. Nåja jag får väl ägna mig åt att spela in en liten film när jag kör en av mina urusla spel, så ni kan kasta er över den era gamar :=)

Annars får man kanske satsa på lite seriös "ska till Tallin" grind, som total farsa gjorde igår.

Stort Grattis än en gång.

 

Dagens Per Ström

Samhälls byggandet måste ske utifrån kvinnors perspektiv

 

Detta står tydligen i "Feministiskt initiativ" valmanifest

 

Frågan som då ställs av Per Ström

Resten av befolkningen då?

Min fråga

Kallas det jämställdhet?

 

En dj... tur att ingen inte bryr sig särskilt mkt om vad Gudrun säger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...