Ferna Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Risken att bli C/R bluffad här är inget vi behöver bry oss om, vi har visat styrka hela vägen så om du börjar checka i det här läget för att du är rädd att bli bortbluffad så är det en stor läcka i ditt spel. OT: Det finns nästan ingen hand här som fi skulle välja att check/raisa dig med på rivern som han bör ha kommit så här långt med, KQ bör han ha slängt, 2par på flop eller turn har vid det här laget redan re-raisat dig såvida det inte är ett lågt 2par som tycker brädan är förbannat jobbigt och vill hellre se en så billig showdown som möjligt. River2paret kommer då och då att C/R dig men det är så otroligt sällsynt så det bör du inte oroa dig för. Summasumarum: 2par och set har vid det här laget redan raisat dig på en tidigare gata, stegen bör inte finns i hans range om han inte är oerhört fiskig. Det finns inte heller många sämre händer som en normal person skulle välja att check/syna en bet med såvida du inte lägger en liten bet säg 1/4 1/5. Och med det menar du att vi ska folda eller syna omslag?, blev inte riktigt klargjort tycker jag Citera
honest99 Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Lyckas inte få dina inlägg att gå ihop. Min invändning var att vi under hela handen fram till river sätter fi på en hand som han tänker syna ned oss med spelteori Citera
Hero86 Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Och med det menar du att vi ska folda eller syna omslag?, blev inte riktigt klargjort tycker jag Vi måste folda till omslag, Honest ansåg att fi bör ha en läcka i sitt spel om han inte kan C/R bluffa rivern. Det finns alltid de som försöker ta en jättekonstig linje med 2par/set och försöker vänta till rivern innan de sätter in sin C/R. Blir vi check/raisad här så är vi slagen i mer än 90% av fallen. Saken är den att just den där brädan ser våran linje väldigt stark ut och det är mycket större chans att vi sitter med nöten än att en spelare som har check/synat oss 2 gator skulle ha träffat den. Sedan så måste man ta hänsyn till nivån vi befinner oss på också. Att inte ha C/R bluff i sin range är nog den minsta läcka som spelare på denna nivå har. Citera
Recommended Posts