jm_j Postad 18 Juli , 2009 Rapport Share Postad 18 Juli , 2009 Donketidonk... Ett av mina kusiner har flyttat till Tammisaari/Ekenäs ca 7 mil från Helsingfors. Ska bara hitta en övergiven cykel i Helsingfors och dundra dit när jag åker till Finland. Kusinens reaktion på min kommentar om "cykelavstånd från Helsingfors" och om vadslagningen var först en tystnad och sen WTF!!?!?!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 18 Juli , 2009 Rapport Share Postad 18 Juli , 2009 Hårdost är laktosfri. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 *urk* Igår firade vi sambons 30-årsdag med öl, vin och sång. Som mat hade vi fixat ihop lite blandade plockrätter varav de flesta var rätt, GI-mässigt. Tänkte ta kort på det men blev snabbt onykter och glömde av det. Eller sket i det, vilken av de två som nu passar bäst Brag: passade på bägge chipsskålarna igår samt hoppade nattahamburgarn som polarna tröckte i sig kl 0130 vid torggrillen. Köpte en ramlösa istället. Beat: Är bara semifungerande idag. Reggad till everestrullen kl 20 men kommer att a) donka ut mig tidigt eller b) vinna. *urk* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Ah, låter som läge för last longer bet om en stor BLOODY MARY eller en ROM & COLA. Varför inte ett par tre TEQUILA? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 *urk* Igår firade vi sambons 30-årsdag med öl, vin och sång. Som mat hade vi fixat ihop lite blandade plockrätter varav de flesta var rätt, GI-mässigt. Tänkte ta kort på det men blev snabbt onykter och glömde av det. Eller sket i det, vilken av de två som nu passar bäst Brag: passade på bägge chipsskålarna igår samt hoppade nattahamburgarn som polarna tröckte i sig kl 0130 vid torggrillen. Köpte en ramlösa istället. Beat: Är bara semifungerande idag. Reggad till everestrullen kl 20 men kommer att a) donka ut mig tidigt eller b) vinna. *urk* ... är det inte det alla siktar på ? busta tidigt eller vinna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Brag: passade på bägge chipsskålarna igår samt hoppade nattahamburgarn som polarna tröckte i sig kl 0130 vid torggrillen. Köpte en ramlösa istället. Hoppa över fyllekäket är inget bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Hade tänkt cykla lite idag men känner inte för det just nu tack vare all krångel med cyklarna. Drar en promenad till Sickla och ICA Kvantum istället. Hårdost är laktosfri. Man lär veta sina gränser efter ett tag. På sistone har det bara barit mjukost & fetaost för mig. Ska fota ostarna när jag fyllt på med lite räkost från Lidl (2st 220g för 30:- är ett kap). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 arrrrg, way to much bra röd vin och goda ostar ikväll, inget bra alls för formen men svårt att låta bli i gemenskapen. Dessutom är jag sjukt trött nu men kom in i en andra andning vilket gör att jag kan sitta uppe en stund till, yay! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 tveksamt om varken ost eller rött vin är särskilt skadligt för formen...iaf finns det värre saker att stoppa i sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Jag har varit rätt duktig i tallin med maten. Ett par synder blev det dock i flytande form och en liten bit guuuudomligt god chokladtårta, men det var lördag och det var min "syndar dag", jag får ha en sån i veckan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 20 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Jag har varit rätt duktig i tallin med maten. Ett par synder blev det dock i flytande form och en liten bit guuuudomligt god chokladtårta, men det var lördag och det var min "syndar dag", jag får ha en sån i veckan Jag får intyga. Dessvärre syndade jag relativt friskt. Inte så mycket som jag hade gjort för en månad sen men några friterade potatisar och annat åt det hållet slank ner. Några öl också. Och ett par Strawberry Daiquiries. Jennez the snitch: Lisa åt glass i gamla stan också! Nu är jag tillbaka på Stockholmskontoret och har lyckligtvis Mr Coach vid min sida igen. Back to work! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 vägde mig idag sen jag började med deffen, samma kläder(barnmorskans våg) ungefär samma tid på dygnet (10,30). Började den 8'e denna månad. Tappat 3,3kg so far.. rätt håll keep it up Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Killerwolf, starkt jobbat! Jag har verkligen ingen självdisciplin. Eller jo, det har jag men den tar en lika stark hit av vetskapen om att det finns chips i huset som Stålmannen tappar krafterna i närheten av grön kryptonit! Har alltså satt i mig en halv chipspåse idag vilket var resterna från lördans festligheter. Och det var fanimig inte ens gott. Ahja, imorn är det två veckor sen vi startade. 6 veckor kvar av Utmaningen. Go go Tjockisar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TiltTONY Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 jm_j; laktosintoleranta, är det inte bara ett annat ord för vekhet?Skämt åsido, ni har det inte lätt ... jag i mina glansdagar kunde ju hyvla upp en halv ost o sätta i mig utan tillbehör för att det är så jäkla gott. Blir fast föda idag.. skall synda... Köpt riktig hamburgerkött som skall stekas upp med Gi-hamburgerbröd och tillbehör... ingen dressing, lite ketchup. blir mumma edit; redan förträngt ölen jag drack igår http://sv.wikipedia.org/wiki/Hamburgerk%C3%B6tt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 orkar inte, pf.nu är ett skämt, jag lämnar in.. jag gjorde ett alldeles för stort klavertramp för språkpolisen för att förlåta. fuckoff, far hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Du är nog ensam om att referera till icke-hästkött. Alternativet är rökt nötkött. Absolut inte malet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 jm_j; laktosintoleranta, är det inte bara ett annat ord för vekhet? Ganska lol att kalla en som suttit i estniskt fängelse för vek. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 jm_j; laktosintoleranta, är det inte bara ett annat ord för vekhet? Ganska lol att kalla en som suttit i estniskt fängelse för vek. Mina cellkamrater var iaf glada för min "vekhet", tog kanske en klun av kaffet och varma chokladen som vi fick varannan dag och fick nästa tvinga dom andra att ta drt jag inte kunde äta (=ca 85% av all mat och dricka). Nu ska det bli 1 1/2 cannelloni, promenad och levla lite på Mafia Wars... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 xeroxfin, det är väl beroende på hur man blev sedd i ett fängelse.. teabags slyna eller "karelin", =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 xeroxfin, det är väl beroende på hur man blev sedd i ett fängelse.. teabags slyna eller "karelin", =) Spelar väl ingen roll... "Karelin" kanske får ångest av att ha moppat golvet med cellkamraterna och "tepåseslynan" är bara.. öhh.. är bara som man är Hade tur att jag fick ett par extra brödbitar varje dag tack vare cellkamraterna på kåken, var inte roligt med 5 brödbitar, en kopp te och saft om dagen första veckan... Nu så; promenad till Hornstull eller Liljeholmen och tillbaka. 60+ min på hög tempo minst iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2009 Rapport Share Postad 21 Juli , 2009 Veckoinvägning. 94,5 kg idag. Inte riktigt så bra som jag hoppats på men eftersom startvikten för två veckor sedan låg på 98 så får man kanske vara nöjd. 6 veckor för att få bort 5,5 kg. Inga problem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 21 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2009 Har alltså satt i mig en halv chipspåse idag vilket var resterna från lördans festligheter. Och det var fanimig inte ens gott. Små snedsteg kan alla göra... men en halv påse chips?! Du borde fan böta en extra femhundring till potten bara för att du är en sopa. Som att dra ut AA med 7-2 om du klarar målet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2009 Rapport Share Postad 21 Juli , 2009 Små snedsteg kan alla göra... men en halv påse chips?! Du borde fan böta en extra femhundring till potten bara för att du är en sopa. Som att dra ut AA med 7-2 om du klarar målet...Vafan, får jag grief av jeppen som bara ska ner 6 kg?!! Den enda som äger hånrättigheter mot mig är jm_j som kom in senare och ska gå ner mer än mig. Hur går det för Baller och Ola månntro? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 21 Juli , 2009 Rapport Share Postad 21 Juli , 2009 Spelar väl ingen roll... "Karelin" kanske får ångest av att ha moppat golvet med cellkamraterna och "tepåseslynan" är bara.. öhh.. är bara som man är Hade tur att jag fick ett par extra brödbitar varje dag tack vare cellkamraterna på kåken, var inte roligt med 5 brödbitar, en kopp te och saft om dagen första veckan... Nu så; promenad till Hornstull eller Liljeholmen och tillbaka. 60+ min på hög tempo minst iaf. nädå menade bara att slippa vara någon folk hackar på för att visa upp sin alfahannestatus. Men med sån matångest som det verkade vara där kanske ingen direkt orkade? ang. "Teabags slyna" så syftade jag ju förstås på Prison Break säsong1 då den vidriga inmaten teabag drar runt med sina slynor som troget följer hans uthängda innerfickor var dem än tar vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 21 Juli , 2009 Rapport Share Postad 21 Juli , 2009 94kg ville vågen säga till mig idag. Är ganska nöjd med det oftersom jag slarvade ordentligt med maten förra veckan. Inte så lyckad att dra i sig 2/3 av dagens kaloriförbrukning sent på kvällen och natten... Ska bli bättring nu med maten, drickat och träningen förutom för 2st slarvdagar i veckan. Teabags slyna" så syftade jag ju förstås på Prison Break säsong1 Ahh.. En serie som jag lyckats missa (har inte haft tv på över 5 år) men funderat på att ladd... öhh köpa boxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts