Gå till innehåll

AT i BB efter raise från MP på finalbord


Recommended Posts

Finalbord $24 25K, 8 spelare kvar (av ca 1200).

Första pris är $6.1K , 8e är ca $600.

 

Fi är 18/11, Hero är 18/14 och har inte 3-betat på länge.

Jag har 224K, varje varv kostar 26K (edit: fel, ska vara 40K), Fi har drygt dubbelt så mycket som mig.

Vad gör jag och varför?

 

Full Tilt Poker $25,000 Guarantee No Limit Hold'em Tournament - t8000/t16000 Blinds + t2000 - 8 players - View hand 172940

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP2: t204951 M = 5.12

CO: t576430 M = 14.41

BTN: t81672 M = 2.04

SB: t287742 M = 7.19

Hero (BB): t224312 M = 5.61

UTG: t1387498 M = 34.69

UTG+1: t103635 M = 2.59

MP1: t607760 M = 15.19

 

Pre Flop: (t40000) Hero is BB with T :club: A :diamond:

2 folds, MP1 raises to t48000, 4 folds, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå varje varv kostar 26k?

 

Isf skulle du ha ett M på 10 och det hade väl varit ett trevligt läge att re-steala.

 

Nu har du M på 5.6 pga antes och du är väl dessutom mycket mer påverkad av bubbelfaktorer än fi så känns som ett vik och så måste du antagligen börja pusha mycket mer själv istället.

 

Men jag är inte bra på turrar ännu så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå varje varv kostar 26k?

 

Isf skulle du ha ett M på 10 och det hade väl varit ett trevligt läge att re-steala.

 

Nu har du M på 5.6 pga antes och du är väl dessutom mycket mer påverkad av bubbelfaktorer än fi så känns som ett vik och så måste du antagligen börja pusha mycket mer själv istället.

 

Men jag är inte bra på turrar ännu så...

 

Såg fel i historiken, varje varv kostar givetvis typ 40K eller så.

Jag vek den här handen, och det kändes inte speciellt svårt att göra det, ville kolla att jag var rätt ute.

 

Vilka händer ställer ni med här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har vi inte alldeles för lite FE för det? Känns som fi iaf borde syna ca 100% av det han öppnat och vi har bara 40% om fi har top 11%?

 

Hade fi haft samma stack som oss eller vi haft dubbla stacken kanske vi borde varit mer sugna?

 

jo, det är ju inget jätteroligt läge precis. Är fi kompetent kan vi nog absolut vika men tycker man ser rätt ofta hur folk viker när man inte trodde FE fanns, iaf på så pass låga som i detta fallet. Å andra sidan om fi är kompetent kan han sätta oss på en stark range då vi borde fatta att vi knappt har FE.

 

Aja, velar mest men vill iaf pusha, fast är som sagt marginellt. AJo och ATs trycker jag def och prob denna också som sagt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det är ju inget jätteroligt läge precis. Är fi kompetent kan vi nog absolut vika men tycker man ser rätt ofta hur folk viker när man inte trodde FE fanns, iaf på så pass låga som i detta fallet. Å andra sidan om fi är kompetent kan han sätta oss på en stark range då vi borde fatta att vi knappt har FE.

 

Aja, velar mest men vill iaf pusha, fast är som sagt marginellt. AJo och ATs trycker jag def och prob denna också som sagt :)

 

Känns som ett kallt läge att försöka exploatera det eventuella faktum att fi _kanske_ viker mer än han borde. Hade det varit rent cashgame så känns det ungefär som ett BE-spel men vi har ju garanterat massa bubbelfaktor som dessutom inte fi har som gör att det borde vara en rätt lätt fold...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som ett kallt läge att försöka exploatera det eventuella faktum att fi _kanske_ viker mer än han borde. Hade det varit rent cashgame så känns det ungefär som ett BE-spel men vi har ju garanterat massa bubbelfaktor som dessutom inte fi har som gör att det borde vara en rätt lätt fold...

 

Håller inte med om att det skulle vara en lätt fold. Eftersom du säger fi har en stor stack och inte påvkeras på samma sätt av bubblefaktorn så slår han säkert upp rätt många händer. Är rätt övertygad om att vi står oss helt okej mot hans raiserange därför, framför allt mtp alla döda pengar i potten. Också rätt övertygad om att vi kommer få fold ibland (även om vi inte borde det matematiskt) och därför jag vill pusha.

 

Kan dock mycket väl vara fold, är för dålig för att avgöra det, men tycker som sagt inte det är en klar fold iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...