MikeTime Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Postad 23 Oktober , 2009 Jag ville givetvis ha ett rebuyevent och fråga inte efter satelliter. €10 rebuy var en pik åt inköpen till SM-eventsen som mer liknar cosmopols nyböjarturnering eller ett vänskapligt homegame än inköp till turneringar där "Sveriges bästa pokerspelare" ska koras. Unibets mål är givetvis inte att locka de bästa spelarna och ge SM någon som helst status. Målet är att promota siten så mkt det går och då blir det svensson mästerskapen istället. Inget konstigt med det, bara tråkigt att det ska behöva vara så. Den här diskussionen kommer upp varje år när det börjar närma sig online-SM. Varför du blandar in rebuy-varianten undrar jag däremot över? Vissa tycker att ett event med inköp under 10K SEK inte lockar de bästa spelarna utan mer eller mindre är ett "svensson-SM" medans andra tycker att SM ska ha så lågt inköp att, i princip, alla nätlirare ska kunna vara med. Personligen föredrar jag ett SM med inköp på runt 1-2K SEK där de flesta kan vara med (och gott om satelliter) men det vore bra om det även fanns ett hajstejks-event med typ 10-20K inköp OCH en garanterad prispool (+1M?) men utan satelliter. Citera
ulaf Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Postad 23 Oktober , 2009 Och på vilket sätt utser ett rebuy-event Sveriges bästa pokerspelare (oavsett inköp)? Är oftast mer marker i ett rebuyevent. Sen menade nog inte gibban att just rebuyturneringen ska utse den bästa spelaren, han tyckte bara inköpen var för låga i allmänhet och bara såg till low och midstakeslirare. En saftig rebuy lockar ju ofta storspelarna. Citera
Ola Brandborn Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Postad 23 Oktober , 2009 hajstejksUnderbart ord!10-20K inköp Stingbet försökte arrangera ett "SM" med 10k förra året (utan garanterad prispool). Det kom tre spelare eller nåt. Tror inte att någon sajt är villig att garantera något högt belopp, det finns inte så många hajstejksspelare ändå, som bryr sig om SM-titel. Citera
mr-flow Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Postad 23 Oktober , 2009 Underbart ord! Stingbet försökte arrangera ett "SM" med 10k förra året (utan garanterad prispool). Det kom tre spelare eller nåt. Tror inte att någon sajt är villig att garantera något högt belopp, det finns inte så många hajstejksspelare ändå, som bryr sig om SM-titel. Framförallt inte utan sateliter, de har väl i princip ingen aning om hur många osm spelar annars. Citera
gibbsson Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Postad 23 Oktober , 2009 Och på vilket sätt utser ett rebuy-event Sveriges bästa pokerspelare (oavsett inköp)? Menade inte att en rebuy turre skulle vara den bästa vägen att utse den bästa spelaren. Bara en turnering jag saknade i schemat. Den här diskussionen kommer upp varje år när det börjar närma sig online-SM. Varför du blandar in rebuy-varianten undrar jag däremot över? Vissa tycker att ett event med inköp under 10K SEK inte lockar de bästa spelarna utan mer eller mindre är ett "svensson-SM" medans andra tycker att SM ska ha så lågt inköp att, i princip, alla nätlirare ska kunna vara med. Personligen föredrar jag ett SM med inköp på runt 1-2K SEK där de flesta kan vara med (och gott om satelliter) men det vore bra om det även fanns ett hajstejks-event med typ 10-20K inköp OCH en garanterad prispool (+1M?) men utan satelliter. Japp, alla tycker vi olika om vad som är ett lagom buyin. Skulle tro att runt 10kkr är ett lagom buyin för att få en bra blandning av glada amatörer och proffs. Många amatörer kan inte köpa in direkt då men det ska givetvis finnas satteliter. Stingbet försökte arrangera ett "SM" med 10k förra året (utan garanterad prispool). Det kom tre spelare eller nåt. Tror inte att någon sajt är villig att garantera något högt belopp, det finns inte så många hajstejksspelare ändå, som bryr sig om SM-titel. 10k$ va det va? Stingbets försök till ett highstakes event kändes inte direkt genomtänkt utan bara ett pr-trick. Ett highstakes event behöver en gtd och bra satteliter. 10k$ är nog för högt om man inte vill se en sng. Citera
Skadast Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Postad 23 Oktober , 2009 Var inga problem att byta dubbla paket till en turnering mot en annan. Funderade själv om detta gick då jag verkligen klonkade ett ytterligare ett paket till mörkpokern igår. Var bara att kontakta supporten så fixar dom det. Jag har vunnit två ME-inköp och var lovat att få byta ett till två sidoevent. Efter fyra kontakt-tillfällen med live-supporten har jag fortfarande bara blivit reggad på ett sidoevent. Helt värdelöst om du frågar mig. Citera
Recommended Posts