Gå till innehåll

Poker SM 2009 online


eloket

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, det ska givetvis bli kul att spela onlineSM och jag tänkt spela minst FL, SH, HU samt Main, men är inte inköpen lite i underkant? Det anordnas gott om satteliter så ett högre inköp hade nog inte haft alltför stor inverkan på deltagarantalet? Blir nog svårt att ha en hyffsad garanti på turrar med såpass lågt buy-in, om ni inte räknar med att ge ut övervärde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det ska givetvis bli kul att spela onlineSM och jag tänkt spela minst FL, SH, HU samt Main, men är inte inköpen lite i underkant? Det anordnas gott om satteliter så ett högre inköp hade nog inte haft alltför stor inverkan på deltagarantalet? Blir nog svårt att ha en hyffsad garanti på turrar med såpass lågt buy-in, om ni inte räknar med att ge ut övervärde?

 

självklart kommer det vara övervärde, det är inte gratis att ha monopol på online-sm. Dessutom gillar jag att det inte är jättehögt buyin, både den lilla och stora spelaren ska kunna vara med, nu känns det som att alla som vill kan vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu känns det som att alla som vill kan vara med.

 

Jo, men är det verkligen så vi vill ha det? Ett Mainevent i ett Svenskt mästerskap där alla som vill kan vara med? Jag hittar inte en enda idrott där vem somhelst kan ställa upp i en SM-final, så ser inte vitsen med att göra Main till ett allmänt folkjippo. Just my 2 cents imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men är det verkligen så vi vill ha det? Ett Mainevent i ett Svenskt mästerskap där alla som vill kan vara med? Jag hittar inte en enda idrott där vem somhelst kan ställa upp i en SM-final, så ser inte vitsen med att göra Main till ett allmänt folkjippo. Just my 2 cents imo.

 

Finns det någon SM-final i annan sport där alla med mycket pengar kan köpa sig in?

En kul idé hade väl varit att det anordnades kvaltävlingar (satelliter) som kostade lagom, men ändå gav värde och att finalen vore stängd för inköp och tillgänglig endast för kvalificerade spelare.

Finns risk för lågt antal spelare, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon SM-final i annan sport där alla med mycket pengar kan köpa sig in?

 

Nej, det tror jag inte. Poker är dock ett spel om pengar och ett högre inköp hade nog gjort att flera verkligen duktiga spelare hade engagerat sig. Det skulle inte vara bra för värdet av just den tävlingen, men nog skulle det vara bra för pokern om nån "känd" spelare vann, det är jag övertygad om.

 

Gillade ditt förslag! Det vore nog något att tänka på för SVEPOF?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det tror jag inte. Poker är dock ett spel om pengar och ett högre inköp hade nog gjort att flera verkligen duktiga spelare hade engagerat sig. Det skulle inte vara bra för värdet av just den tävlingen, men nog skulle det vara bra för pokern om nån "känd" spelare vann, det är jag övertygad om.

 

Gillade ditt förslag! Det vore nog något att tänka på för SVEPOF?

 

Ja det vore oxå bra för pokern ifall någon känd van WSOP ME (Ivey har ju chans på det i år). Alltså jag förstår ditt resonemang med högre inköp men då är jag mer för att där finns "High roller SM", "Mid stakes SM" och "Low stakes"....eller bara "High" och "Low" kanske. Alla har nog inte råd och vill inte hosta fram dem större summorna men lockas av att spela "SM" då det är en acceptabel summa så att säga. MiniFTOP's tyckte jag va snyggt, men hade tyvärr inte tid att spela:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"A new four color deck has been introduced. It's up to you whether you want to use the more traditional card deck or the modern funky set.

 

To change to the four color deck from the table: Menu > Options > General Options > Four Color Deck"

Ja, men jag vill ha den gamla fyrfärgskortleken, den här är ospelbar...

 

Dock är det ingen SM-fråga, och jag klarar mig utan Unibet, så jag bryr mig egentligen inte. Får väl stå ut att spela SM i tvåfärg, för jag orkar inte fuskflytta kortlek från annan sajt bara för dessa turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men är det verkligen så vi vill ha det? Ett Mainevent i ett Svenskt mästerskap där alla som vill kan vara med? Jag hittar inte en enda idrott där vem somhelst kan ställa upp i en SM-final, så ser inte vitsen med att göra Main till ett allmänt folkjippo. Just my 2 cents imo.

 

 

Eftersom det är ett SM, och därmed begränsad spelarbas, känns det som att de måste göra det till ett "folkjippo" för att få in så många spelare som möjligt. Pengar styr rätt mycket här. Visserligen hade man som du säger kunnat sätta ett buyin på typ 2k euro och kanske få in omkring 500 spelare (kanske har fel här). De flest hade då varit proffs eller hyfsat duktiga amatörlirare som har pokern som ett extraknäck.

Jag tror dock de allra flesta (iaf hajarna och Unibet) vill öka spelarbasen och intresset för nätpoker vilket i längden genererar mer pengar åt marknaden. Då är ett lägre inköp att föredra så att alla kan vara med.

WCOOP har en sjukt mkt större spelarbas och därmed kan man variera inköpen och spelformerna mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man bytt datum vet jag och även till när, men min fråga är när och varför man bytt datum. Har du koll på det? Hittar inget ovanför.

På Unibets hemsida har de bytt datum, men tidigare och i t.ex. Firstpoker-tidningen så står andra datum.

 

Eftersom Svepof/Unibet aldrig spikat något datum förrän nu så vet jag inte om man kan säga att de "bytt" datum. Allt som sagts tidigare har varit uppenbart preliminärt, men tidningarna hade väl förmodligen inte läst på så noga.

 

Om du av någon underlig anledning behöver veta när datumet spikades så var det förra söndagen. (det var iaf då Unibet kom ut med de rätta datumen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon SM-final i annan sport där alla med mycket pengar kan köpa sig in?

Ja. Backgammon och maratonlöpning t.ex.

En kul idé hade väl varit att det anordnades kvaltävlingar (satelliter) som kostade lagom, men ändå gav värde och att finalen vore stängd för inköp och tillgänglig endast för kvalificerade spelare.

Det är ju ungefär som att köra en vanlig turnering med lagom inköp där man "kvalificerar" för finalbordet, så jag förstår inte poängen med idéen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon outgrundlig anledning har Unibet jättesvårt att lägga in SM-turneringarna, men nya satelliter läggs ut varje dag. Det är bara att klicka på Tounaments/Special.

200909241250110.jpg

 

Jag gör det, och inte fan hittar jag några satelliter. Vad sjutton är det för fel?

 

Nu är jag ju inkvalad i alla main events, men jag borde väl ändå se satelliterna? Börjar tro att det är något fel?

 

Edit: Större bild

 

200909241252420.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör det, och inte fan hittar jag några satelliter. Vad sjutton är det för fel?

 

Nu är jag ju inkvalad i alla main events, men jag borde väl ändå se satelliterna? Börjar tro att det är något fel?

 

Edit: Större bild

Nu kan inte jag heller se dem. De kanske läggs ut mot kvällen då. De har då funnits där varje kväll i 6-7 veckor. Men eftersom du inte såg några satelliter igår så kanske det beror på att du bockat i "Hide full Tables" (vilket jag ser att du har gjort nu iaf) för de hade väl redan börjat när du kollade va?

 

Edit: Du kan väl se de som spelades igår om du avbockar? Alla syns för mig iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade för övrigt med Unibets Live Chat Support alldeles nyss.

Welcome to Unibet (Sweden), Enikö will be right with you.

 

Enikö

Hej, Välkommen till Unibets Live Chat.

Vad kan jag hjälpa till med?

 

Jag

Jag har kvalat in till SM Main Event 2 gånger. Kan jag välja vilka event jag vill spela redan nu?

 

Enikö

Ska dubbelkolla, ett ögonblick

 

Enikö

Du kan byta till ett sidoevent. Vilket sidoevent vill du spela?

 

Jag

Som det sagts tidigare kan man byta ett Main till två sidoevent, varför har detta ändrats?

 

Enikö

Ja, det är 2 sidoevent, ursäkta glömde säga det.

 

Tyckte att det där luktade lite illa faktiskt. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...