Gå till innehåll

TPTK, stor pott alla ställer på floppen


Recommended Posts

Tidigt i en $24 45 manna.

Notera att jag varierade mitt spel!!!

Vill ha motiverade svar, behöver inte vara några långa utläggningar, men som sagt motiverade, tack på förhand!

 

Får AKo UTG, bordet är väldigt aggressivt och jag väljer att limpa för att variera mitt spel. Får en höjning av UTG+1 och en re-raise från UTG+2, jag väljer att syna OOP. Floppen kommer K3J rainbow, checkar för att syna.

 

UTG+1 ställer, men sen synar! UTG+2.

Hade en av dom ställt så blixtsynar jag, men när UTG+2 visar sådan styrka är jag väl slagen här tillräckligt många gånger för att fold är EV+, samtidigt är det mycket i potten, jag har inte mycket marker kvar och min hand är underreppad?

 

Mina frågor:

Som spelat är det syn eller fold efter floppen?

Med tanke på att det är så pass tidigt i turneringen, och att jag har raise och re-raise från två tidiga positioner, kan jag folda pre?

 

Jag gillar inte att ställa pre (efter deras höjning), om någon förordar det så vill jag ha en motivering, ser inte att jag har något FE.

 

Full Tilt Poker $24 + $2 No Limit Hold'em Tournament - t20/t40 Blinds - 8 players - View hand 172067

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (UTG): t1260 M = 21

UTG+1: t2080 M = 34.67

MP1: t2555 M = 42.58

MP2: t725 M = 12.08

CO: t2935 M = 48.92

BTN: t1750 M = 29.17

SB: t595 M = 9.92

BB: t1600 M = 26.67

 

Pre Flop: (t60) Hero is UTG with K :spade: A :club:

Hero calls t40, UTG+1 raises to t160, MP1 raises to t400, 5 folds, Hero calls t360, UTG+1 calls t240

 

Flop: (t1260) K :club: 3 :diamond: J :spade:(3 players)

Hero checks, UTG+1 bets t1260, MP1 calls t1260, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol?

 

Fold kan väl för övrigt aldrig vara +ev utan isfåfall 0 ev.

 

Men känns väl som en lätt push pre och jag tror du får ta att chansen att trippla på den floppen ^^

 

*** bad", fold är givetvis EV=0.

Ja, jag borde ställt pre, att jag inte har FE är inget argument mot att ställa, gör tvärtom att jag får in pengarna.

Det blev en konstig hand pga av min limp pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekass linje. Höj pre för det första. Skippa helt att ha limprange UTG.

När det kommer raise och 3bet bakom dig är det bara att skeppa. Shove >fold > call. Om du kommer till floppen så är det bara att check-syna sig all in så som du gjorde, även fast MP1 fick in det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekass linje. Höj pre för det första. Skippa helt att ha limprange UTG.

När det kommer raise och 3bet bakom dig är det bara att skeppa.

 

Det tror jag inte på med den här stacken, speciellt inte mot dåliga passiva spelare. För ett extremt exempel har jag svårt att se hur höjning med 55 ska va bäst mot lösa passiva spelare.

Jag skulle lägga efter synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...