Gå till innehåll

Aktiviteten på PF och lite annat jidder (ändrad rubrik)


Recommended Posts

Sökte på "statistik" men i den officiella statistik-tråden postas det inte längre. http://pokerforum.nu/forum/om-poker-se-och-pokerforum-nu/49-vecko-och-manadsstatistik-6.html

Glider runt lite bland forumen men hittar inte mycket action. Dagboksektionen har väl iofs ganska mycket aktivitet. Eller är det som det alltid har varit här? Jag är ju ganska ny så har inte mycket att jämföra med direkt, men personligen verkar det inte vara särskilt mycket liv i luckan, eller?

 

Är pokerboomen över nu, lagom i lågkonjunkturen?

Ska vi dra igång en rigg-tråd? Eller en skvallertråd om Sveriges pokerspelare, kända som okända kanske?

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag citerar Devalanteriel från en annan tråd i den här gruppen:

Okej, nu räcker det. BP är en tidigare bannad medlem som fick en ny chans mest pga moderatorernas lathet. H*n har hunnit dra på sig flera varningar redan och är här enbart för att provocera och fjanta sig.

 

Nu vinkar vi hejdå till irritationsmomentet och ser vilket nick som blir nästa i raden.

Ja, och det var alltså HitTheLights som fick bita i gräset den här gången.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ni ha action? Jag kan spela in en härlig skottfilm, "Highstakes till Microstakes ett löfte!"

 

Alla nya grepp i pokervärlden är varmt välkomna..

 

Edit: glöm det

 

Nej, vad missa jag nu? =)

 

Men du som hängt med ett bra tag antar jag, hur har forumet ändrats procentuellt sett till pokerspelandet? Lika? (på en höft)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv inte tillgång till någon slags statistik över pf men du har inte reflekterat över att det har vart sjukt fint väder den senaste veckan och att det kanske, kanske påverkar postningsfrekvensen hos merparten? Jag menar, även om pokerspelare är asociala shut-ins kan det ju hända att de gör annat nu när vädret för en gångs skull visar sig från sin bästa sida ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerforumen har varit stendöda länge. Inte bara nu på sommaren.

Enligt mig beror det till största delen på hysteriska moderatorer, som prompt måste delta i varenda tråd som skapas.

 

Dessutom ska dessa moddar, efter eget huvud, sätta en ribba på hur forummedlemmarna förväntas uttrycka sig.

Enligt någon märklig mall, som jag aldrig kommit underfund om...

 

Notera att min åsikt berör samtliga pokerforum, inte bara det här.

Alltså hoppas jag slippa en infraction eller banning, under förespegling att "åsikter om moderering ska tas via PM".

 

Jag svarade bara på vad jag tror minskar trafiken i olika pokerforum...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerforumen har varit stendöda länge. Inte bara nu på sommaren.

Enligt mig beror det till största delen på hysteriska moderatorer, som prompt måste delta i varenda tråd som skapas.

 

Dessutom ska dessa moddar, efter eget huvud, sätta en ribba på hur forummedlemmarna förväntas uttrycka sig.

Enligt någon märklig mall, som jag aldrig kommit underfund om...

 

Notera att min åsikt berör samtliga pokerforum, inte bara det här.

Alltså hoppas jag slippa en infraction eller banning, under förespegling att "åsikter om moderering ska tas via PM".

 

Jag svarade bara på vad jag tror minskar trafiken i olika pokerforum...8-)

 

Lol, hysteriska moderatorer? Det modereras väl knappt någonting på det här forumet nu för tiden jämfört med hur det var förr? Så ditt orsakssamband köper jag inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv inte tillgång till någon slags statistik över pf men du har inte reflekterat över att det har vart sjukt fint väder den senaste veckan och att det kanske, kanske påverkar postningsfrekvensen hos merparten? Jag menar, även om pokerspelare är asociala shut-ins kan det ju hända att de gör annat nu när vädret för en gångs skull visar sig från sin bästa sida ;-)

 

Vackert väder, värme och sånt skit är så sjukt överskattat. Har varit underbart idag med åska, regn och blåst. Nu på kvällen börjar solfan lysa igen så nu ska jag gå och sova.

God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, hysteriska moderatorer? Det modereras väl knappt någonting på det här forumet nu för tiden jämfört med hur det var förr? Så ditt orsakssamband köper jag inte alls.

 

Gå in i så gott som varje trådstart...En av de första kommentarerna kommer klockrent från en av moddarna som ventilerar sin åsikt i frågan/ämnet.

Där är sedan ribban lagd och folk med annan åsikt låter bli att skriva.

Så dödar man ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i så gott som varje trådstart...En av de första kommentarerna kommer klockrent från en av moddarna som ventilerar sin åsikt i frågan/ämnet.

Där är sedan ribban lagd och folk med annan åsikt låter bli att skriva.

Så dödar man ett forum.

 

Konstig slutsats. Jag följer många trådar på detta forum, och upplever knappast att moddarna är begränsande i sitt modererande på sådant sätt att det bidrar till att aktiviteten på pf.nu påverkas negativt. Däremot är det många idioter som förhindras att sprida sin dynga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstig slutsats. Jag följer många trådar på detta forum, och upplever knappast att moddarna är begränsande i sitt modererande på sådant sätt att det bidrar till att aktiviteten på pf.nu påverkas negativt. Däremot är det många idioter som förhindras att sprida sin dynga.

 

Jag ber om ursäkt. Jag menade trådar som handlar om lite mer "brännande" ämnen. Sådant som verkligen skulle vara bra att få debattera hyfsat fritt.

 

Idioterna gör ju oftast bort sig själva, ifall man låter deras inlägg synas.

 

Nåja, jag tror inte att du kommer att förstå vad jag menar ändå, så vi skiter i det.

 

Vilka tror du rekryteras som nya moddar, förresten?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt. Jag menade trådar som handlar om lite mer "brännande" ämnen. Sådant som verkligen skulle vara bra att få debattera hyfsat fritt.

 

Idioterna gör ju oftast bort sig själva, ifall man låter deras inlägg synas.

 

Nåja, jag tror inte att du kommer att förstå vad jag menar ändå, så vi skiter i det.

 

Vilka tror du rekryteras som nya moddar, förresten?:roll:

 

F-n vad du är bitsk. Börjar med en ursäkt över ditt småkorkade resonemang, och sedan insinuerar du att jag är dum?!

 

Jag tar ingen diskussion om hur moddar utses. Jag vet precis hur mycket en sådan diskussion spårar ur när du är inblandad :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka tror du rekryteras som nya moddar, förresten?:roll:

 

Hmmmmm?

Har du någon åsikt om mig? Insinuera nu inte en massa skit Roffe!

Jag är en av dom som anser att du har haft en del vettigt att komma med.

Även om det mesta bara är gap och skrik!

 

Så, vad jag vet är jag den senaste modden här på PF.

Vilka rekryteras nu? Vad är din åsikt? Jag vill gärna höra din åsikt om mig som person!

 

BTW. Du kommer inte bli bannad för något av vad du än säger om mig!

Jag är dessutom medveten om att jag som modde nu "lägger mig i en tråd"

 

Fan Roffe, jag var en av dom som gillade dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modereringsrekryteringsprocessen har hittills gått till som så att jag och Dev diskuterar mellan oss om folk vi tycker är vettiga kandidater, och sedan diskuteras detta med resterande moddar. Vettiga kandidater uppfyller oftast följande kriterier:

 

* 30+

* Egna åsikter som de brukar och lyckas framföra på ett konstruktivt sätt

* Spelar lågt, att tycker forumturrar och liknande skoj är skoj, är inte "proffs"

 

Självklart innebär detta en viss likriktning, eftersom vi väljer folk som vi "gillar". Tyvärr har de tjejer vi tillfrågat tackat nej. Ungefär varannan kandidat vi tillfrågar tackar för övrigt nej också, av olika skäl.

 

Vad som är direkt diskvalificerande för att bli moderator är just en önskan/förfrågan om att få bli det :ola:. Har man dock tagit egna "initiativ" till exempelvis utredningstrådar, turneringsligor mm så är det meriterande (eller snarare gör det att vi får upp ögonenn för kandidaten).

 

Hur processen kommer ske i framtiden efter att jag slutat vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modereringsrekryteringsprocessen har hittills gått till som så att jag och Dev diskuterar mellan oss om folk vi tycker är vettiga kandidater, och sedan diskuteras detta med resterande moddar. Vettiga kandidater uppfyller oftast följande kriterier:

 

* 30+

* Egna åsikter som de brukar och lyckas framföra på ett konstruktivt sätt

* Spelar lågt, att tycker forumturrar och liknande skoj är skoj, är inte "proffs"

 

Självklart innebär detta en viss likriktning, eftersom vi väljer folk som vi "gillar". Tyvärr har de tjejer vi tillfrågat tackat nej. Ungefär varannan kandidat vi tillfrågar tackar för övrigt nej också, av olika skäl.

 

Vad som är direkt diskvalificerande för att bli moderator är just en önskan/förfrågan om att få bli det :ola:. Har man dock tagit egna "initiativ" till exempelvis utredningstrådar, turneringsligor mm så är det meriterande (eller snarare gör det att vi får upp ögonenn för kandidaten).

 

Hur processen kommer ske i framtiden efter att jag slutat vet jag inte.

 

TRAMS.

 

Moddarna rekryteras efter X antal inlägg, där vederbörande tagit ställning utefter existerande moddars sätt att se på omvärlden.

Så är det. Så kommer det att förbli.

 

Ibland gör moddarligan en liten miss, men rättar upp den sedemera.

Inga namn, men ni vet vem jag menar...

 

Hela rekryteringen av moddar går ut på att hålla en linje som "någon" bestämt från början.

Därför är medlemmar som jag själv ett "hot" mot forumet, eftersom jag inte rättar in mig i några led. Jag uttrycker min åsikt på mitt sätt.

 

Att banna mig är enkelt.

Att tysta mig är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det med ditt forumexperiment förresten, Roffe? Jag har något minne av att gafflade om att du tagit massa olika roller på diverse forum för att testa hur folk reagerade och hur det påverkade forumdynamiken. Tror det var två år sen eller något sådant du skrev om det i en diskussion med Jennez här. Har den blivit publicerad ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det med ditt forumexperiment förresten, Roffe? Jag har något minne av att gafflade om att du tagit massa olika roller på diverse forum för att testa hur folk reagerade och hur det påverkade forumdynamiken. Tror det var två år sen eller något sådant du skrev om det i en diskussion med Jennez här. Har den blivit publicerad ännu?

 

Jag kan upplysa dig om att den aldrig köptes till publicering.

Av samma anledning som att inget negativt får skrivas om POKER whatsoever.

 

De som styr pressen är inte publicisterna. Det är annonsörerna. Tyvärr.

 

Om Nisse Tuta får för sig att det förekommer något skumrask inom pokersvängen så degar han inte in till någon sajt.

Sajterna pumpar pengar till media och förväntar sig därmed att annonssäljarna ska hålla käften om allt mygel som förekommer.

 

Om du inte har levt under en sten de senaste åren, skulle du fatta att prylar som Lennaards takborrande, T6pokers scam, Henriksson/Rahmns involvering i samma scam, skulle vara förstasidesstoff i vilken blaska som helst.

 

Tyvärr har de stora pokersajterna även köpt journalisterna.

Visa mig en fristående skribent...

 

Hela bagen är rutten.

Tyvärr är 99% av pokerspelarna för korkade att förstå detta.

 

Pokerspelarna vill bara se "må bra" reportage om highrollers som åker limmo och poserar vid en öppen spis, med champagneglas i nävarna och en outfit från de dyraste affärerna...

 

Håll drömmen vid liv.

Förr eller senare vaknar ni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennaards takborrande

Ursäkta OT, men det här var ju riktigt intressant. Vad har jag missat? Har Kenny borrat genom golvet till nån stackars highstake-lirare och använt mikrokameror a la Jack Bauer i 24?

 

Jag har själv funderat över de mest sofistikerade sätten att mygla, inte för jag tänkt göra det men det är kul att använda sin hjärna till lite kreativt tänkande ibland =)

 

Edit: oj. Börja googla lite. Tydligen fanns det trådar om det här på PF, men de är borttagna? Minns att Ken gick ut med detta i Aftonbladet: "Täpp till käften på mig" http://www.aftonbladet.se/poker/kenlennaard/article308327.ab

Jag minns att jag kontaktade Ken om en utmaning. Inte samma tillfälle? Tidsmässigt verkar det stämma iaf. Är pokerforum.nu inblandade? Walla, vad har jag missat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela rekryteringen av moddar går ut på att hålla en linje som "någon" bestämt från början

 

...och detta tycker du är konstigt? Om inte moderatorerna höll en någorlunda konsekvent och enad linje skulle det bli väldigt svårt, för att inte säga omöjligt, att moderera pf. Det underlättar givetvis om de rekryterar forumiter som har ungefär samma värderingar.

Kom igen Roffe, jag vet att du inte är så här dum egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta OT, men det här var ju riktigt intressant. Vad har jag missat? Har Kenny borrat genom golvet till nån stackars highstake-lirare och använt mikrokameror a la Jack Bauer i 24?

 

Ja det har han, tog Russ Georgiev till hjälp för att rigga ett spel på sina föräldrars hotell, bekräftat av Martin de Knijff (litet ? men han som var huvudoffret), Erik "Erik123" Sagström och Christer Johansson att Ken försökte få dom att komma dit: http://www.realtid.se/ArticlePages/200705/23/20070523082028_Realtid373/20070523082028_Realtid373.dbp.asp

 

Riktigt jävla dåligt om trådarna om det på pf.nu är borttagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...