aglo Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Seriöst? Utan betalningsanmärkningar? Låter helt galet isåfall. Ja, jag har inga betalningsanmärkningar. Jag sade precis som det var, men det enda de bryr sig om är skattad inkomst. Citera
Tomaz44 Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Ja, jag har inga betalningsanmärkningar. Jag sade precis som det var, men det enda de bryr sig om är skattad inkomst. Tycker du det är konstigt då? Som hyresvärd måste man säkerställa att man får in hyran, om man som hyresgäst inte kan det, hur fan kan man förvänta sig att någon ska hyra ut till en då?? Citera
Zeit Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Bytte hyreslägenhet i våras och det var inga problem förutom att jag fick betala tre månadshyror i deposition. På så sätt blir det ju noll risk för dom i och med att uppsägningstiden är just tre månader. Citera
aglo Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Tycker du det är konstigt då? Som hyresvärd måste man säkerställa att man får in hyran, om man som hyresgäst inte kan det, hur fan kan man förvänta sig att någon ska hyra ut till en då?? Vad har hyresvärden med elavtalet att göra? Citera
Gäst Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Tycker du det är konstigt då? Som hyresvärd måste man säkerställa att man får in hyran, om man som hyresgäst inte kan det, hur fan kan man förvänta sig att någon ska hyra ut till en då?? Är det lika orimligt om hyresgästan föreslår att betala i praktiken obegränsat antal hyror i förskott? Har den senaste tiden jagat en ny hyresrätt och har inga som helst betalningsanmärkningar eller dylikt och har blivit varse om hur fruktansvärt oflexibelt samhället verkar vara. Citera
Gäst Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Bytte hyreslägenhet i våras och det var inga problem förutom att jag fick betala tre månadshyror i deposition. På så sätt blir det ju noll risk för dom i och med att uppsägningstiden är just tre månader. Verkar variera kraftigt, där jag har sökt har det varit kalla handen även när jag erbjudit att betala 6 månader . Citera
Opteron Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Jag hyr i andra hand nu, ganska nötig lägenhet men hon som äger den ville hellre hyra till en norsk läkare. Jag betala 6 mån i förväg och fick skriva kontrakt Citera
sulla Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Lol, bor i Borås och har bott på typ 7 olika adresser som hyresgäst och aldrig behövt visa varken ekonomisk status eller anställning. OP bor i Karlstad och borde vara samma förutsättningar där så är väl snarare ni storstadsbor som får tänka om. Citera
sulla Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Tjena.. Hej, jag bor i Solna och vi som bor i storstockholm är lite speciella... Citera
rosen Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Har lån sedan ngt år Inte jobbat på 6år, lägsta kreditvärdigheten. Fick precis lånelöfte om mer lån till en lgh-affär. Skaffa en personlig bankman på din bank, smörj denne lite, be honom/henne göra låneansökan så har ni större chans. Helst hos er bank så de kan se att pengar strömmat in under åren. Citera
Donner Postad 4 Juli , 2009 Rapport Postad 4 Juli , 2009 Lol, bor i Borås och har bott på typ 7 olika adresser som hyresgäst och aldrig behövt visa varken ekonomisk status eller anställning. OP bor i Karlstad och borde vara samma förutsättningar där så är väl snarare ni storstadsbor som får tänka om. Säger ju en del om vilken skithåla Borås är att bo i kontra huvudstaden om hyresvärdarna har så svårt att hyra ut lägenheterna att de spolar alla krav.. Citera
Recommended Posts