Caroline87 Postad 1 Juli , 2009 Rapport Postad 1 Juli , 2009 Stars har kommit med en ny uppdatering som innebär att vpp's delas ut på följande sett: 5xRake/spelare=antal vpp Det kommer utjämnas mellan de olika typerna av spel, vissa spel kmr ge mer vpps än förut och andra mindre, tror t.ex. att det innebär en försämring för fullring spelare. Exempel: 8 handed .50-$1.00 game - pot = $10 - rake = $0.50 2 handed .50-$1.00 game - pot = $10 - rake = $0.50 2.5 VPPs will be awarded to each table 8 handed each player is awarded .31 VPPs 2 handed each player is awarded 1.25 VPPs 8 handed $2-4 game - pot = $20 - rake = $1.00 4 handed $2-4 game - pot = $20 - rake = $1.00 5 VPPs will be awarded to each table 8 handed each player is awarded .63 VPPs 4 handed each player is awarded 1.25 VPPs De påstår att det totalt sett kommer innebära en ökning av rbn. Vad tkr ni? Citera
Akumila Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Jag tror de har rätt. Nu blir det ju lika mycket rb som för sit n go-spelare (för en medelaktiv spelare), och jag är ganska säker på att det varit lägre förut. Citera
Blackbird Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Jag gillar den nya stilen där du klicka i kassan, ser mycket bättre ut nu. Citera
GoGo Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Jag har ingen större koll på PS Vipsystem då jag bara sporadiskt spelar där. Betyder förändringen att CG förbättras i Vipsystemet och därmed även HU CG? Citera
Caroline87 Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2009 Förändringen är positiv för vissa spelformer, i synnerhet HU cg om jag har fått det rätt för mig. Sämre är det för andra t.ex fullring. Citera
sokrat3s Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Men detta är väll bara ett förslag de lagt. Eller är det redan genomfört?? Citera
FraXioN Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Men detta är väll bara ett förslag de lagt. Eller är det redan genomfört?? . Thanks for all the feedback. We do value it. Based on the feedback we have decided that we won't implement changes midyear that will cause substantial reduction of the benefits to a subset of players, and therefore 5x program for all ring games won’t be implemented until 2010 at least, if at all. However we will make the 5x VPP changes for tables listed below, where practically all players will benefit. Heads-Up – All Games NL/PL Holdem - 6 max PLO - 6 max NL/PL Omaha H/L – 6 max When will these changes start? First we need to make sure we don’t find any software issues after deployment on the production site that could delay the release into August. During next few days we will deploy a small number of tables marked 5xVPP. Once we’re positive everything is working, 5xVPP tables will be released for all games/limits listed above, hopefully early next week. We will also form a panel of 5-7 VIP players to help continue improving our VIP program, without making drastic immediate realignments and keeping in mind the best timeline to deploy updates. Various proposals in this thread will be reviewed carefully. Some players felt that PokerStars was planning this change to decrease benefits overall. That is simply not true. We did look at the rake figures and the current VPPs awarded. Changing the ring games rewards to 5x VPPs for everyone would’ve awarded roughly 2.8% more VPPs in ring games than we currently award for the same rake paid. The change we have now decided on will award significantly more VPPs. Thank you for the feedback, our goal has always been to offer our players great value with the best service for your online poker play. Scotty PokerStars VIP Team Citera
Akumila Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Vart tog dessa NewVPP-bord vägen? Jag vill ha tillbaks dem. Citera
Deco89 Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 Vart tog dessa NewVPP-bord vägen? Jag vill ha tillbaks dem. Tror dom var på test och dom kommer tebax snart. Citera
PokerStars_Alex Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 Tror dom var på test och dom kommer tebax snart. Hej, Notera att det nya VPP-systemet nu har implementerats. Det är bara beskrivningarna som försvunnit från borden. Det nya systemet gäller nu för: * Alla heads up-bord för alla spel. * Alla 6-max-bord för följande spel: - NL Hold’em - PL Hold’em - PL Omaha - PL Omaha Hi/Lo Den nya VPP-strukturen kommer att gälla för alla nya bord som skapas. Under de kommande veckorna kan det dock finnas ett antal gamla bord kvar som fortfarande tilldelar VPP enligt det gamla systemet. Mer information finns för tillfället på engelska på: http://www.pokerstars.com/vip/earn/ Mvh, Alexander PokerStars Support Citera
Recommended Posts