Starfitter Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Få in det antar jag iom din stacksize. Hade nog inte gjort samma sak med +10BB stack men att sitta med 3-5 BB får man väl knappt ens tänka på att vika ett ess. Citera
Rebonius Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Snälla, utgå inte från att folk viker så äckligt mycket med 7bb UTG. Självklart måste du få in det, allt annat är exploaterbart. Citera
Teredo Postad 29 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2009 Det är ju auto-trycka, bara dåligt av mig att inte trycka. Vet inte hur jag egentligen kunde vika. Feghet runt bubblan helt enkelt och att jag fokusera för mkt på UTG's range...men det ska ju inte vara något belägg för att vika, som sagt helt fel spel...bara göra rätt framöver. Citera
heltok Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 fint du rationaliserar att han inte kan ha AA. för om han hade haft det hade du varit tokdominerad, alltså kan han ju omöjligt haft det. QED. Citera
Rebonius Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Det är ju auto-trycka, bara dåligt av mig att inte trycka. Vet inte hur jag egentligen kunde vika. Feghet runt bubblan helt enkelt och att jag fokusera för mkt på UTG's range...men det ska ju inte vara något belägg för att vika, som sagt helt fel spel...bara göra rätt framöver. Tror inte att du fokuserar för mycket på den, bara utgår från något jättekonstigt och dåligt. Citera
Teredo Postad 29 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2009 Snälla, utgå inte från att folk viker så äckligt mycket med 7bb UTG. Självklart måste du få in det, allt annat är exploaterbart. Utgår inte från att han viker utan att han kommer syna vad jag än gör. Han synar ifall ja trycker vilket jag borde ha gjort. Jag spelar dåligt helt enkelt. Tack i alla fall. Citera
Rebonius Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Utgår inte från att han viker utan att han kommer syna vad jag än gör. Han synar ifall ja trycker vilket jag borde ha gjort. Jag spelar dåligt helt enkelt. Tack i alla fall. Lättast för dig gör du genom att räkna ut vad som är optimalt för honom att pusha där (pengamässigt, inte chipmässigt, givetvis) sen stovar du den rangen mot din ATo. Räkna ut med hjälp av potodds och ICM vad du behöver för vinstchans mot hans range. Nu kommer du se att det är unexploit för dig att syna och då stoppar du in pengarna i mitten. Citera
Teredo Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2009 Lättast för dig gör du genom att räkna ut vad som är optimalt för honom att pusha där (pengamässigt, inte chipmässigt, givetvis) sen stovar du den rangen mot din ATo. Räkna ut med hjälp av potodds och ICM vad du behöver för vinstchans mot hans range. Nu kommer du se att det är unexploit för dig att syna och då stoppar du in pengarna i mitten. Tackar för ett bra svar Rebonius. Är inte riktigt hemma på ICM, men som jag förstått det så är ICM en modell för hur beräknar beslut kring att gå pusha eller folda och att det är främst användbart i situationer kring bubblan. Sett att där finns ett gäng program man kan använda för beräkningar av ICM men hittar inte riktigt någon rekomenderat sätt för hur man enkelt applicerar det i live turneringar. Citera
Recommended Posts