Gå till innehåll

Varför tappar SvS mest? Kommer raset fortsätta?


FriedLiverAttack

Recommended Posts

Tog en titt på halvårstrenderna som PokerScout redovisar. Där kan man se att antalet genomsnittliga spelare per dygn på SvS gått från ca 1500 till 1000. De har alltså på bara 6 månader tappat en tredjedel av sina spelare.

 

De ger ju som bekant inga bonusar eller dyl, men man kan i alla dagböcker och inlägg angående SvS här på forumet läsa att det finns så mycket fisk att i stort sett alla som vet att en kåk slår färg kan bli miljonärer på att vara nötförsäjare på nanonivå.

 

Hur lite spelare och hur många "grinders" kan det bli innan det börjar bli bättre värde någon annanstans?

 

Jag inser att även om det bara finns två spelare på en site så kan den bättre spelaren ändå vinna bra med pengar. Men "how low can you go" innan det inte är lätta pengar längre för den genomsnittlige pokerforum.nu spelaren som skryter om hur många tusen han drar in på några timmars spel?

 

Är pokermarknaden i Sverige så mättad att det bara kan gå utför för SvS? För det verkar ju inte tillkomma så mycket nya spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har jag spelat på flera nätverk, bl.a Boss, och förstår inte riktigt allt detta snack om att det är "så mycket fisk" där.

 

Den svenska pokerspelaren är ju bättre än den genomsnittliga europen, eller hur? Är det t.om inte så att svensken är en av de absolut bästa pokerspelarna i Europa?

 

De man vill sitta med är ju italienare och fransmän typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har jag spelat på flera nätverk, bl.a Boss, och förstår inte riktigt allt detta snack om att det är "så mycket fisk" där.

 

Den svenska pokerspelaren är ju bättre än den genomsnittliga europen, eller hur? Är det t.om inte så att svensken är en av de absolut bästa pokerspelarna i Europa?

 

De man vill sitta med är ju italienare och fransmän typ.

 

Har du spelat på SvS då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har jag spelat på flera nätverk, bl.a Boss, och förstår inte riktigt allt detta snack om att det är "så mycket fisk" där.

 

Den svenska pokerspelaren är ju bättre än den genomsnittliga europen, eller hur? Är det t.om inte så att svensken är en av de absolut bästa pokerspelarna i Europa?

 

De man vill sitta med är ju italienare och fransmän typ.

 

Vad baserar du detta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi är lite självgoda när vi utmålar oss svenskar som nån slags pokerelit. Om jag inte har nån koll på spelarna i övrigt så undviker jag förvisso gärna svenskar och finnar med fullstack, men att döma av motståndet på SvS så ska vi nog inte slå oss för bröstet för mycket. Däremot håller jag med om italienare och fransoser, man får känslan av att dom sitter med en flaska rödvin och några goda ostar samtidigt som dom har ena ögat på pokerbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS har haft en lång nedåtgående trend ända sen dom var rankade som det 7-8 största nätverket tills dom nu är 13 eller så.

 

Sen upplever alla nätverk en årstidsnedgång just nu.

 

Men helt klart är det att svs tappar spelare kontinuerligt.

Vad det beror på kan jag inte svara på för dom tillhör dom billigaste nätverken att spela samt enligt många ska ha mycket fisk så det verkar lite ologiskt ?.

Pers har jag oxå bytit men det beror på att det inte finns så mycket spel på högre nivåer FR som jag spelar på svs.

Älskar svs annars så hoppas ni vänder trenden men annars inför väl regeringen någon lag att svenskar bara får spela på svs lr dyl :x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har jag spelat på flera nätverk, bl.a Boss, och förstår inte riktigt allt detta snack om att det är "så mycket fisk" där.

 

Den svenska pokerspelaren är ju bättre än den genomsnittliga europen, eller hur? Är det t.om inte så att svensken är en av de absolut bästa pokerspelarna i Europa?

 

De man vill sitta med är ju italienare och fransmän typ.

 

Level? Idiotin på SvS är ju för fan gränslös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det beror på kan jag inte svara på för dom tillhör dom billigaste nätverken att spela samt enligt många ska ha mycket fisk så det verkar lite ologiskt ?.

 

Jag tycker att det där påståendet är litet snett vinklat. Visst, SvS har 2,5% rake, men när man spelar SH där så blir det ändå typ lika mycket rake som betalas per hand till skillnad från andra sajter där man dessutom kan få rb.

(förmodligen beror detta på att SvS har 5-handed?)

 

Anledningen att de tappar är väl inte så konstig egentligen, klienten är ju riktigt usel... Efter att ha försökt fylla på min stack 14 ggr gav jag upp (sure, händer inte så ofta, men tillräckligt ofta för att man ska bli arg på det).

 

Bord stänger ned sig litet som de känner för ibland...

 

Autofokus är väl inte heller någon höjdare tycker jag... så fort det blir ens tur så hoppar fokuset dit, vilket gör att det kan bli FÖRJ*T att bara skriva notes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen att de tappar är väl inte så konstig egentligen, klienten är ju riktigt usel... Efter att ha försökt fylla på min stack 14 ggr gav jag upp (sure, händer inte så ofta, men tillräckligt ofta för att man ska bli arg på det).

 

Skriv in x antal kronor du har till max och undvik ören så kommer du få nästan fullt, tydligen något scriptfel var det nån som sa till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite märkligt att en site som bara tillåter spelare från ett land med under 10 miljoner invånare överhuvudtaget har kunnat vara bland de 10 största i världen?

 

Jag började också på SvS men efter att ha provat andra nätverk blir det färre och färre besök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit ut alla pengar från SVS efter att ha tröttnat på deras klient, som är ett stort skämt.

 

Störiga saker som att behöva klicka 2 gånger på fold-knappen om bordet inte är "markerat"/aktivt, och 1 gång om det är markerat.

Det måste ju ha o göra med att Windows ser varje bord som ett program, och inte hela klienten som en helhet eller liknande.

 

Allmänna buggar, låsningar, och småkrångel som dom aldrig fixar.

 

Plus att borden ju ser ut som ett sammanträdes-rum i ett svenskt stadshus... kanske för att svensson inte ska tycka det är så roligt att stanna allt för länge och bli spelberoende? :roll:

 

Det är iaf anledningen till att jag lämnat skeppet. Kanske fler ha gått över till andra sajter när fiskarna blir färre och buggarna är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ohh, ett statligt företag går dåligt, det var ju oväntat.

 

*Tillsynen över bankerna ska skärpas och statens ägande i banksektorn ska öka. Bara så kan en ny finanskris motverkas.

 

* Ett feministiskt perspektiv ska genomsyra politiken. Föräldraförsäkringen ska individualiseras. Mammor och pappor ska dela lika. Kvinnornas löner ska höjas. Den offentliga sektorn måste gå före.

 

* Sittande regering saknar handlingskraft och tänker vänta tills krisen gått över. Följden blir skattehöjningar.

 

LOLOLOLOLOLOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För turneringsspelare är sajten riktigt dålig. Dåligt utbud, med 550 SEK som högst för dagliga turrar, dålig variation av strukturer och marknadens högsta rake på sng. Rakefria satelliter är det enda bra.

 

Edit: Glömde avsaknaden av garantisummor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...