pokerabc123 Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 ska man betala skatt på en sida som har sitt säte på cypern? någon som har koll på detta? Citera
Agent Cooper Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Nationen Cypern är medlem i EU. Så om du med Cypern menar nationen Cypern och inte ön Cypern så är det skattefria vinster, ja. Citera
pokerabc123 Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2009 Jag är ganska säker på att jag menar ön, och då är det inte skattefritt? http://en.wikipedia.org/wiki/Cyprus skattefritt eller inte? Citera
Displeased Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Nationen Cypern är medlem i EU. Så om du med Cypern menar nationen Cypern och inte ön Cypern så är det skattefria vinster, ja. Nationen Cypern är en ö Hur är det men geografikunskapen? Ja, det är skattefria vinster. Citera
Ola Brandborn Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Jag är ganska säker på att jag menar ön, och då är det inte skattefritt? http://en.wikipedia.org/wiki/Cyprus skattefritt eller inte? Menar du alltså de brittiska flott/flygbaser som ligger på den ön? Nej, absolut inte skattefritt. Eller menar du greksidan (södra halvan av ön)? Ja, garanterat skattefritt (det sa skv för mindre än en vecka sedan. Eller menar du turk-sidan av ön (norra halvan)? Slamkrypare. Citera
pokerabc123 Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2009 oops så det har så stor betydelse var på ön dom ligger? men generellt sätt så borde det vara skattefritt om dom ligger på cypern? Citera
Ola Brandborn Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Nationen Cypern är en ö Hur är det men geografikunskapen? Ja, det är skattefria vinster. Men snälla, vet ni inte hur Cypern ser ut?Republiken Cypern (grekiska Κύπρος, Kýpros; turkiska Kıbrıs) är en östat och republik belägen på ön Cypern i östra Medelhavet.Denna artikel behandlar den internationellt erkända Republiken Cypern. Det finns även två andra statsterritorier på ön: dels den internationellt icke erkända "Turkiska republiken Nordcypern", dels de internationellt erkända Brittiska suveräna basområdena på Cypern. Den problematiska frågan om Cyperns statsrättsliga situation och framtid kallas Cypernfrågan. Den svårlösta krisen har lett till att Cypern under en stor del av 1900-talet stundtals kallades "hatets ö". Citera
Ola Brandborn Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Det som avgör skattefrihet eller ej är om det tillhör EU eller ej. * Republiken Cypern (grekcypern) tillhör EU. Skattefritt. Står till och med på Skatteverkets hemsida. * Brittiska basområdena: Jag misstänker att dessa områden i skatteverkets ögon har samma status som exempelvis brittiska kanalöarna. Ej skattfritt i så fall. Men det lär vara en hypotetisk fråga. * Turkcypern: Rejäl slamkrypare: Turkiet tillhör inte EU, så den vägen kan man inte gå. Turkiska republiken Nordcypern tillhör inte heller EU. Detta tyder på att det ska vara Ej skattefritt på denna delen av ön. Lite som Monte Carlo typ, som inte heller är skattefritt.Men så kommer slamkryparen: Denna del av ön är inte internationellt erkänt som ett eget territorium. Jag har lite svårt att se skatteverket uttala att det då skulle vara skattepliktigt, om inte Sverige har erkänt landet som land. Men Skv har kommit med konstigare beslut tidigare (de kommer med sina beslut för att det ska bli överklagat och testat i domstol). Detta tyder på att det ska vara skattefrit. Så turkdelen är både ja och nej. Utgå från att det ena eller det andra utifrån personlig riskaversion. Du har i alla fall tillräckligt med argument för att slippa skattetillägg... Citera
pokerabc123 Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2009 tackar för alla svar, sidan låg på grek sidan av ön. Citera
Displeased Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Jo, jag vet precis hur Cypern ser ut. Om det står att företaget har sin hemvist på Cypern så förutsätter man ju att det inte är på en brittisk flottbas. Citera
Agent Cooper Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Nationen Cypern är en ö Hur är det men geografikunskapen? Ja, det är skattefria vinster. Nationen Cypern är en del av ön Cypern. Den turkiska delen av ön ingår inte i EU. Min geografikunskap är väl hyfsad iaf. Du däremot måste ha sovit dig igenom skolan. Citera
Displeased Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Nationen Cypern är en del av ön Cypern. Den turkiska delen av ön ingår inte i EU. Min geografikunskap är väl hyfsad iaf. Du däremot måste ha sovit dig igenom skolan. Det är fortfarande Cypern oavsett om vi snackar grek eller turkdel. Vilka mer nationer tror du ingår i Cypern då? Sydafrika och Kina? Citera
Agent Cooper Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Det är fortfarande Cypern oavsett om vi snackar grek eller turkdel. Vilka mer nationer tror du ingår i Cypern då? Sydafrika och Kina? Fortfarande ön Cypern, ja. Förutom nationen/republiken Cypern finns, som Ola skrev, både det grekcypriotiska området samt de brittiska områdena. Totalt alltså tre (3) olika jurisdiktioner på Cypern. Jag gillar människor med självdistans så det är verkligen härligt att se dig hånskratta åt dig själv. Citera
gdaily Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 Det är fortfarande Cypern oavsett om vi snackar grek eller turkdel. Vilka mer nationer tror du ingår i Cypern då? Sydafrika och Kina? Om vi säger Irland då, så kanske du har lättare att se problemet? Irland är både en ö och en stat. På ön Irland finns staten Irland samt en del av Storbritannien (Nordirland). Lek nu med tanken att staten Irland inte var med i EU, och någon frågar om Irland är skattefritt. Pokerbolaget har sitt säte i Belfast. Citera
Jennez Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 *Jennez walks out on a limb och försöker vara ett smartass* Irland är väl staten, ön heter väl Eire? Citera
Drunken_Penguin Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 *Jennez walks out on a limb och försöker vara ett smartass* Irland är väl staten, ön heter väl Eire? Ön heter Irland på Svenska, staten också. Eire är iriska. Irland, Wikipedia. Citera
gdaily Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 *Jennez walks out on a limb och försöker vara ett smartass* Irland är väl staten, ön heter väl Eire? Jens borde lära sig googlaIrland (engelska Ireland, iriska Éire [ˈeːrʲə]), är en republik belägen på ön med samma namn. I vissa sammanhang används Republiken Irland (engelska: Republic of Ireland, iriska: Poblacht na hÉireann) för att skilja staten från ön Irland, som alltså även inkluderar Nordirland. Officiellt är Republiken Irland en beskrivning av staten, men Irland är dess namn. http://sv.wikipedia.org/wiki/Irland Irlands geografi behandlar ön Irland i Atlanten, till storleken den tredje största ön i Europa http://sv.wikipedia.org/wiki/Irland_(%C3%B6) Citera
Recommended Posts