Gå till innehåll

Jonte90 goes "professional"


Jonte90

Recommended Posts

Tog en snabb session nyss där jag sprang fortsatt bra. Dagen slutar upp fina 5500kr..:-) Nu blir det snart läggdags för att vara pigg inför imorgon då jag ska möta en polare i tennis. Är så oerhört mycket prestige oss emellan att jag är beredd att ge upp det fortsatta fredagsvärdet för några extra timmars sömn8-) aja mer spel och uppdateringar imorgon! GL grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På tal om Sverige-England, helt underbart att se unga,hungriga svenska spelare som inte är rädda. Marcus Berg är ju ruskigt het asså! Det kan nog bli något stort av den killen, förutsatt att Lagerbäck ger honom chansen innan han är 32 bast vill säga...

 

Överlag underbart att se unga hungriga spela i båda lagen. På en del sätt roligare än att se en a-landskamp :)

 

Men det beror också på att de överlag är sämre och det blir öppnare spel etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten! glömde nämna att jag hittat ett par riktigt goa pyjamasshorts som säkert bidrog med hälften av dagens plus. Dels så är de så sköna att man omöjligt kan tilta, och dels verkar de vara riktigt medriggade8-)

 

Grindklädsel är grymt underskattat som diskussionsämne, tiltar extremt mkt oftare i ett par jeans än om jag spelar i mjukisbyxor/kalsonger/shorts.

 

Wat? 100k i rulle är alltså 100 inköp om han köper in med 100bb och det behövs verkligen inte för att lira 5/10 på SvS imo.

 

Om han har tänkt att ha poker som sin absolut enda inkomstkälla framöver tycker jag verkligen att han ska spela med 100BI, 50 är alldeles alldeles för lite, tänk på att han ska ha pengar som täcker utgifterna i livet redan INNAN han gular sina inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindklädsel är grymt underskattat som diskussionsämne, tiltar extremt mkt oftare i ett par jeans än om jag spelar i mjukisbyxor/kalsonger/shorts.

 

 

 

Om han har tänkt att ha poker som sin absolut enda inkomstkälla framöver tycker jag verkligen att han ska spela med 100BI, 50 är alldeles alldeles för lite, tänk på att han ska ha pengar som täcker utgifterna i livet redan INNAN han gular sina inköp.

 

Jo det beror väl på om har sparat pengar innan också. Jag spelar alltid med minst 50BI och det håller nere svängningarna ganska bra för oftast har man ju runt 70-80 BI för nivån man lirar. Vet inte hur bra Benny är men 100k för att få spela 5/10 med 100bb inköp på svenska spel känns lite overkill imo. Kommer ta ages att klättra i nivå osv och jag antar att han har som mål att spela högre upp.

 

Hur många BI hade du som mest party? spelade inte du 2.5/5 for a living sjukt länge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det beror väl på om har sparat pengar innan också. Jag spelar alltid med minst 50BI och det håller nere svängningarna ganska bra för oftast har man ju runt 70-80 BI för nivån man lirar. Vet inte hur bra Benny är men 100k för att få spela 5/10 med 100bb inköp på svenska spel känns lite overkill imo. Kommer ta ages att klättra i nivå osv och jag antar att han har som mål att spela högre upp.

 

Hur många BI hade du som mest party? spelade inte du 2.5/5 for a living sjukt länge?

 

Okej, ska klargöra hur det ligger till. Jag bor hemma utan att behöva betala en enda krona i hyra, därför är mina egentliga utgifter väldigt små. Klarar ju mig på några tusen att leva på per månad. Men målet är naturligtvis att spara undan en stor summa under detta året/åren som senare kan investeras i exempelvis en lägenhet.

 

Jag har ca 100k att tillgå, och spelar en enorm del av mina händer på 2,5/5. Tycker snarare att jag är överrullad än underrullad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6-2,0-6,6-4:-D Ruskigt skön seger då jag står för en av modern tids största kämpainsatser! Jensa presterar "Federer-tennis" i andra set och det ser oerhört mörkt ut, men efter en paus i skuggan så känner jag bara att jag(trots min förkylning från Rhodosresan) är tvungen att bita ihop. Värmen var dessutom olidlig och duellerna långa, vilket gör min prestation (efter en veckas supande på Rhodos) om möjligt ännu större:mrgreen:

 

Nu är det iaf dags för en dusch, sen lite lunch och troligen också ett par timmars eftermiddagsgrind. Hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hur det kan finnas så många 18-åringar som "spelat i flera år" när det numer inte verkar finnas några sidor som inte kräver inskickad fotolegitimation och matchande kreditkort för att godkänna konto. Men det kanske var annorlunda för ett par år sen?

 

GL anyway naturligtvis. Glöm inte bort resten av livet bara! :-)

 

Själv 19år och spelat av och till i nästan 6år... I början spelade jag endast på faders konton med hans tillåtelse sedan när jag var runt 17 var första gången jag skapa ett "eget" konto och satte in med mitt kort gick hur smidigt som helst och det var på en av dom större siterna. Enda som inte gick för mig då var Moneybookers/Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en snabb session nyss under tiden som jag semikollar lite på Murrays match, där han för övrigt ser ut att vinna komfortabelt. Sessionen på en knapp timme slutar upp 1537 kr.

 

Inga intressanta händer direkt, men allmänt kan jag säga att värdet var väldigt bra. Tex skeppar en kille in 400kr med A10off efter att jag trebetat hans 22,50 raise till 75, jag snappar med QQ och den står, A10 liksom wp. I övrigt så känner jag mig riktigt sliten idag efter tennisen, borde kanske inte lirat med tanke på förkylningen...

 

Det blir säkerligen mer grind senare....

 

edit: Pyjamasshortsen still going strong, hade dem på mig under den här sessionen också..:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! tog en session på 2h 45 min nyss, 5 bord 1/2 med 200bb. Är fortsatt ruskigt förkyld och kände mig lite hängig idag så därför valde jag att gå ner en nivå, samtidigt som jag provade på spelet med 200bb samt 5 bord. Kalaset slutade på + 990kr, men låg upp 2100kr som mest. Spelarna på 1/2 är riktigt dåliga imo och det är inte svårt att hitta plusset. Blev ändå utdragen i några stora potter den här sessionen och ändå lyckas man plussa 500bb liksom...

 

aja hoppas man kan vara pigg nog för mer grind senare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Idag har det varit tennis hela dagen, så har inte hunnit grinda en enda hand. Det har varit väldigt lite spel de senaste dagarna då vädret är sinnes bra, stranden och annat prioriteras, grinda kan man göra mer sen.... Imorgon har jag iaf tänkt att det ska hinna bli ca 2 timmar, beror på vädret också, är det dåligt väder kan det bli upp emot 5 timmar.. Aja GL ni som grindar iaf, hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ca 2 timmars spel idag för min del på 2,5/5. Om någon sett mig spela ett bord 0,5/1 lite halvnyktert ikväll så är det min kära farsa som varit inne och slirat lite, han är ingen större stjärna:mrgreen: För min del gick det iaf bra idag, upp 3500kr vilket ger en bra start på juli :) Juni slutade för övrigt på upp 18,5k, ett resultat jag är väldigt nöjd med då jag inte hunnit spela alls mycket..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss avslutat en två timmarssession som slutade upp 1400kr. Är annars lite besviken på mig själv att jag inte klämmer in fler speltimmar, de få timmar jag spelar så känner jag att jag spelar riktigt bra poker, och därför skulle jag behöva klämma in lite mer. Men det är svårt när vädret är bra osv, mycket annat som lockar mer än att sitta inne och spela. Är iaf upp 8k på 8h i juli, vilket naturligtvis är bra... Nu ska jag sova, imorgon väntar tennis så ska upp tidigt(kl 12), aja GL vid borden grinders och tomtar och semitomtar osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tjena! Har varit dålig med uppdateringen på senare tid. Här kommer i alla fall en kort summering av mitt spel i juli än så länge:

 

Spelade timmar: ca 45

 

Resultat: upp ca 21k

 

Har endast spelat 2,5/5 i juli, och det har känts stabilt. Har funderingar på att ta klivet upp på 5/10, det enda som talar emot är att jag tycker det är ganska stor skillnad på värdet på dessa två nivåer. Men samtidigt måste jag våga någon gång om jag ska kunna utvecklas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Alltid kul att höra att folk tycker man verkar spela bra:-) Vi har ju mötts en del och av det att döma så måste jag säga att du verkar stabil också. GL

 

Ja för det mesta så spelar jag stabilt. Men ibland så får man ju för sig att göra något konstigt spel. Som att syna en 4bet osv :oops::lol:

 

Men det handlar mer om självkontroll än spelteori. När hjärnan stressas (5bord, 3turbo, bebis skriker, bruden tjatar) så blir det lätt IQ = fiskmås, du vet. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då var det slutspelat för juli månad. Det har gått fortsatt stabilt på 2,5/5, känner att jag slår nivån med ganska stor marginal. Obs! Om någon sett mig spela på 1/2 så är det inte jag, utan min pappa, som spelar lite då och då på skoj.

 

Summering av juli:

 

spelade timmar: ca 60

 

resultat: upp 25 344 kr

 

Mål för augusti: börja spela på ongame eller ipoker kombinerat med svenska spel.

 

spela minst 90 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...