Ferna Postad 23 Juni , 2009 Rapport Postad 23 Juni , 2009 Hej! För ca 10 dagar sedan stoppade jag in $400 på pacific poker som genast blev $500 tack vare deras bonus, och sedan $300 som är låsta tills jag kan cleara den, har t o m 17/7 på mig, har jag för mig att göra det. Jag började genast grinda på deras NL20 bord fullring, körde ca 4-5 bord samtidigt och satt hela första dagen nästan non stop och vid läggdags hade jag tagit mig upp till $650. Dagen efter blev det inte lika mycket spel, nån timme blev det iaf och den dagen slutade jag på $714, just nu var ju självklart självförtroendet på topp och allt var frid och fröjd! Men sedan slår variansen tillbaka och jag tappar och tappar samtidigt som jag börjar spela allt sämre men tar mig upp från smällarna och går i stort sett + - 0 under några dagars följd, men här nånstans står iaf rullen uppe i ca $670. Men igår började det jobbiga, jag börja åka på SJUKT mycket bad beats floppar riktigt fin fina grejer investerar alla mina pengar i potten och åker på runner runner efter varandra hela tiden, men jag fortsätter att spela mitt bästa vad som än hände, men efter några timmar orkade jag inte med eländet längre och tänkte att det kanske vänder imorgon, då var rullen nere i $570. IDAG fortsatte det likadant som igår, jag försöker räkna ihop mina KK som jag varit uppe emot AA och får det lätt till över 10 st på bara 2 dagar???? Det måste väl vara ruskit mycket? Ni förstår ju konsekvenserna då man investerar hela stacken med KK preflop och loosar 4 gånger av 5, rullen tinar bort ganska fort då.. Det är NU jag vänder mig till ER och frågar er vad ska jag ta mig till? Jag vet ju att ni har säkert varit med om flertalet situationer som dessa flera gånger i eran karriär, vad är bäst att göra vid tillfällen som dessa? Borde jag casha ut mina restrerande $506, samtidigt som jag går miste om bonusen, som jag avklarat 9% av. Vad finns det för fler alternativ? Jag behöver nyttiga och bra råd, då jag nyss börjat grinda med bankrulle, då jag tidigare läst böcker och hobbyspelat större delen av min karriär och aldrig varit plussande. Jag hoppas verkligen ni förstår mig och kan ge mig tips som lugnar mig! Tack på förhand /Ferna Citera
Zyr Postad 23 Juni , 2009 Rapport Postad 23 Juni , 2009 svänga 10 inköp hit och dit händer väl alla pokerspelare varje dag om man inte är förföljd av megatur Citera
zlatan11 Postad 23 Juni , 2009 Rapport Postad 23 Juni , 2009 Att svängningar på 10 inköp skulle höra till vanligheterna kan jag inte hålla med om, även om nu inte det är något som OP skriver om. Det som du upplever är helt normalt även för en vinnande spelare. Det finns några saker som brukar hjälpa mig när det går segt. -Gå ner i nivå. Låter inte kul men kan hjälpa till att hitta tillbaka till sitt spel och sitt själförtroende. Även viktigt för bankrullen om det börjar att krypa under 20 inköp. -Ta paus. Sitt inte länge om det går dåligt, du spelar aldrig ditt A-game när allt går imot. Ta ett break och återkom med nya krafter, kan va allt från 20min till några dagar. -Stop/loss. Man kan sätta upp gränser för hur mycket man känner sig bekväm med att förlora på en dag, kanske 5-6 inköp. Kan va skönt att ha om man känner att det lätt kan rinna iväg annars på tilt mm I övrigt så är det bara att jobba på med att analysera ditt spel och försöka hitta nya sätt att spela i olika situationer som känns svåra. Siter som Cardrunners med flera är riktigt bra på att lära ut hur man ska bete sig i olika lägen vid borden. Lycka till! Citera
Ferna Postad 23 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2009 Att svängningar på 10 inköp skulle höra till vanligheterna kan jag inte hålla med om, även om nu inte det är något som OP skriver om. Det som du upplever är helt normalt även för en vinnande spelare. Det finns några saker som brukar hjälpa mig när det går segt. -Gå ner i nivå. Låter inte kul men kan hjälpa till att hitta tillbaka till sitt spel och sitt själförtroende. Även viktigt för bankrullen om det börjar att krypa under 20 inköp. -Ta paus. Sitt inte länge om det går dåligt, du spelar aldrig ditt A-game när allt går imot. Ta ett break och återkom med nya krafter, kan va allt från 20min till några dagar. -Stop/loss. Man kan sätta upp gränser för hur mycket man känner sig bekväm med att förlora på en dag, kanske 5-6 inköp. Kan va skönt att ha om man känner att det lätt kan rinna iväg annars på tilt mm I övrigt så är det bara att jobba på med att analysera ditt spel och försöka hitta nya sätt att spela i olika situationer som känns svåra. Siter som Cardrunners med flera är riktigt bra på att lära ut hur man ska bete sig i olika lägen vid borden. Lycka till! Tack för ett mycket bra svar, zlatan11 du blev min hjälte idag Citera
zzpike Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Hej! För ca 10 dagar sedan stoppade jag in $400 på pacific poker som genast blev $500 tack vare deras bonus, och sedan $300 som är låsta tills jag kan cleara den, har t o m 17/7 på mig, har jag för mig att göra det. Jag började genast grinda på deras NL20 bord fullring, körde ca 4-5 bord samtidigt och satt hela första dagen nästan non stop och vid läggdags hade jag tagit mig upp till $650. Dagen efter blev det inte lika mycket spel, nån timme blev det iaf och den dagen slutade jag på $714, just nu var ju självklart självförtroendet på topp och allt var frid och fröjd! Men sedan slår variansen tillbaka och jag tappar och tappar samtidigt som jag börjar spela allt sämre men tar mig upp från smällarna och går i stort sett + - 0 under några dagars följd, men här nånstans står iaf rullen uppe i ca $670. Men igår började det jobbiga, jag börja åka på SJUKT mycket bad beats floppar riktigt fin fina grejer investerar alla mina pengar i potten och åker på runner runner efter varandra hela tiden, men jag fortsätter att spela mitt bästa vad som än hände, men efter några timmar orkade jag inte med eländet längre och tänkte att det kanske vänder imorgon, då var rullen nere i $570. IDAG fortsatte det likadant som igår, jag försöker räkna ihop mina KK som jag varit uppe emot AA och får det lätt till över 10 st på bara 2 dagar???? Det måste väl vara ruskit mycket? Ni förstår ju konsekvenserna då man investerar hela stacken med KK preflop och loosar 4 gånger av 5, rullen tinar bort ganska fort då.. Det är NU jag vänder mig till ER och frågar er vad ska jag ta mig till? Jag vet ju att ni har säkert varit med om flertalet situationer som dessa flera gånger i eran karriär, vad är bäst att göra vid tillfällen som dessa? Borde jag casha ut mina restrerande $506, samtidigt som jag går miste om bonusen, som jag avklarat 9% av. Vad finns det för fler alternativ? Jag behöver nyttiga och bra råd, då jag nyss börjat grinda med bankrulle, då jag tidigare läst böcker och hobbyspelat större delen av min karriär och aldrig varit plussande. Jag hoppas verkligen ni förstår mig och kan ge mig tips som lugnar mig! Tack på förhand /Ferna Nu vet jag ju inte hur många händer detta utspelar sig över men att ha kk och vara uppe mot aa över 10 gånger låter ju som du haft sjuk otur. Det som är lite underligt är väl att trots din sjuka otur med kk vs aa och alla runner runner du åkt på så har du bara backat 5 inköp. Tänk positivt istället. Trots det sjuka som hänt underdom 10 dagarna så är du plus 5inköp. Räkna ut din bb/100 så kanske det inte ser så illa ut. Sen måste jag nog hålla med zyr lite. jag Svingar kanske inte 10 inköp varje dag men det går nog inte en dag utan att jag svingar 7-8 inköp i alla fal.. Citera
Ferna Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 Nu vet jag ju inte hur många händer detta utspelar sig över men att ha kk och vara uppe mot aa över 10 gånger låter ju som du haft sjuk otur. Det som är lite underligt är väl att trots din sjuka otur med kk vs aa och alla runner runner du åkt på så har du bara backat 5 inköp. Tänk positivt istället. Trots det sjuka som hänt underdom 10 dagarna så är du plus 5inköp. Räkna ut din bb/100 så kanske det inte ser så illa ut. Sen måste jag nog hålla med zyr lite. jag Svingar kanske inte 10 inköp varje dag men det går nog inte en dag utan att jag svingar 7-8 inköp i alla fal.. Förlåt att jag inte klämde in det i texten, jag köper nämligen in $15 på varje bord, så jag får det till -13 inköp från då jag var uppe på $714, annars ligger jag ju + - 0 sedan jag börja då rullen är uppe i $500 nu. Sen hur räknar man ut sin bb/100 ? Citera
Mr_Tight Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Sen hur räknar man ut sin bb/100 ? Holdem Manager är troligen bästa mjukvaran för detta (och MYCKET annat som hjälper ditt spel), absolut värt att investera strax under $100 i även om man inte spelar så högt. Googla så hittar du mer info. GL Citera
Ferna Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 Holdem Manager är troligen bästa mjukvaran för detta (och MYCKET annat som hjälper ditt spel), absolut värt att investera strax under $100 i även om man inte spelar så högt. Googla så hittar du mer info. GL Okej, jo tack jag har precis skaffat det Men tyvärr så funkar den inte tillsammans med pacific poker, då man inte kan ladda ner sin HH till hårddisken Tror man var tvungen att skaffa något annat program för det som gick på typ $50 Citera
Recommended Posts