Gå till innehåll

0.25NL(6max) feedback och hjälp med statistik

Recommended Posts

Postad

Började lira CG för några veckor sen och har fått med mig 5000 händer på $0.25NL(6max). Gått helt okej men lider just nu av en liten downswing och tänkte att jag skulle ta hjälp av er här på forumet för att reda ut vad som är fel. Känner att jag spelar lite slaskigt för tillfället och misstänker att ett av problemen är att jag istället för att lägga en raisad hand försöker bluffa för ofta och ibland drar det alldeles för långt. Skulle vara trevligt om någon kunde komma med lite feedback gällande min statistik från PT3, är det något som är på tok för högt/lågt? Alla tips är välkomna.

Limit________VP$IP_PFR_W$WSF_WTSD__W$SD__AF__AFq__3Bet Fold3B

0.25NL(6max) 26.29 18.86 46.39__31.25_43.59__3.52_58.07_8.86__48.4

Att to Steal, Fold BB to Steal, Fold SB to Steal

32.94___ 61.88___ 79.87

Postad

Tvivlar på att du har "en downswing" när du spelat 5000 händer totalt. Som det står om i The Poker Mindset så kan du dessutom bara säkerställa att du haft en downswing i efterhand och därmed kan du inte säga att du är i en downswing.

Med allt det sagt känns det väl som att du kanske synar en del för mycket pre, men det är svårt att säga. Allt beror på hur du spelar post. Din WTSD kan nog vara lite hög också (station).

Har du spelat SNGs innan eller?

Postad

Har lirat poker till och från i ungefär 2 år och det har mest blivit sngs och stora turneringar. Har aldrig haft någon rejäl bankrulle så därför har jag inte gjort något seriöst försök på cash game. Tror jag får satsa på att tajta till mig lite.

Postad
Spela iaf 50k händer innan du börjar analysera.

Tycker att man redan efter 5-10K kan se över sin statistik och se vissa tendenser/läckor/etc. Allt beror på vad man vill göra med informationen man avläser.

Tycker att det ser helt ok ut Gneew. Bara o nöta, GL!