Gå till innehåll

Set/Kåk, hur spelar ni den?


Såsen1491911744

Recommended Posts

Tja!

 

Jag misstänker att jag spelar mina set's fel, och därav förlorar en del pengar. Jag tänkte därför fråga er hur ni spelar dem.

 

Låt säga att jag har pocket tvåor, floppen kommer:

 

2h, 8h, Er

 

Turn:

 

Js

 

River:

 

8s

 

Alltså ingen färg finns uppe, jag har troligtvis bästa handen med min kåk. Jag är även sist att agera, och alla andra checkar bara.

 

Nu när jag bettar halva/en tredjedel utav potten brukar dom folda, alternativt hänga med på att fiska färjen hela vägen, men oftast så foldar dem.

 

Hur spelar ni för att få ut mest pengar av handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en stark hand vill man få in så mycket pengar som möjligt så fort som möjligt i potten. Betta så mycket som du brukar betta när du cbettar. Standard är väl 75% av pottsize eller däromkring. Betta alla gator och foldar de så gör det inget för du vinner på att spela så i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att beta på och hoppas att du får action från ett ess eller ett färgdrag. Se för guds till att beta ordentligt, troligen kommer varken färgdrag eller ett ess att folda för mindre än pottbet

 

Eftersom alla checkat så finns så är ju risken att ingen har någonting ganska överhängande men i så fall kommer du inte att få betalt i vilket fall. Du kommer ytterst sällan att få ut några pengar av folk som missat floppen och sedan checkar och QJ kommer knappast att gå lös bara för att han träffar en dam på turn.

 

Nä satsa du på att ta betalt av färgdrag eller pottkontollerande ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att beta på och hoppas att du får action från ett ess eller ett färgdrag. Se för guds till att beta ordentligt, troligen kommer varken färgdrag eller ett ess att folda för mindre än pottbet

 

 

Se till att beta precis likadant som när du inte har set eller kåk utan nåt annat i bet-rangen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...