Såsen1491911744 Postad 20 Juni , 2009 Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 Tja! Jag misstänker att jag spelar mina set's fel, och därav förlorar en del pengar. Jag tänkte därför fråga er hur ni spelar dem. Låt säga att jag har pocket tvåor, floppen kommer: 2h, 8h, Er Turn: Js River: 8s Alltså ingen färg finns uppe, jag har troligtvis bästa handen med min kåk. Jag är även sist att agera, och alla andra checkar bara. Nu när jag bettar halva/en tredjedel utav potten brukar dom folda, alternativt hänga med på att fiska färjen hela vägen, men oftast så foldar dem. Hur spelar ni för att få ut mest pengar av handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 20 Juni , 2009 Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 Beror lite pa stackdjup men troligen ska du beta 60-80% av potten varje gata. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 20 Juni , 2009 Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 Med en stark hand vill man få in så mycket pengar som möjligt så fort som möjligt i potten. Betta så mycket som du brukar betta när du cbettar. Standard är väl 75% av pottsize eller däromkring. Betta alla gator och foldar de så gör det inget för du vinner på att spela så i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sparven Postad 20 Juni , 2009 Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 Det är bara att beta på och hoppas att du får action från ett ess eller ett färgdrag. Se för guds till att beta ordentligt, troligen kommer varken färgdrag eller ett ess att folda för mindre än pottbet Eftersom alla checkat så finns så är ju risken att ingen har någonting ganska överhängande men i så fall kommer du inte att få betalt i vilket fall. Du kommer ytterst sällan att få ut några pengar av folk som missat floppen och sedan checkar och QJ kommer knappast att gå lös bara för att han träffar en dam på turn. Nä satsa du på att ta betalt av färgdrag eller pottkontollerande ess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 20 Juni , 2009 Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 Det är bara att beta på och hoppas att du får action från ett ess eller ett färgdrag. Se för guds till att beta ordentligt, troligen kommer varken färgdrag eller ett ess att folda för mindre än pottbet Se till att beta precis likadant som när du inte har set eller kåk utan nåt annat i bet-rangen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Såsen1491911744 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 Ok just nu lirar jag 2,50/5kr på SvS så jag ska köra med 3/4 av potstorleken. Tycker dom jämt kör jävligt passivt här men jag skall testa köra på 3/4 av potten alternativt potbet hela vägen. Tack för svaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sparven Postad 21 Juni , 2009 Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Se till att beta precis likadant som när du inte har set eller kåk utan nåt annat i bet-rangen... Tveksamt hur nödvändigt det är på lägre nivåer, så länge du mixar upp det lite då och då kan man helt klart beta mer med stora händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts