Gå till innehåll

Rånad av neteller!


Lunibet

Recommended Posts

Jag har använt neteller i 4-5 år utan större problem. Jag har däremot inte varit särskilt aktiv i pokerspelandet det senaste året och haft en del pengar liggandes på några pokersajter. Jag planerade nu att samla mina pengar på en sajt och cashade därför för några dagar sedan ut större delen av min rulle från en sajt till neteller.

 

När pengarna kommit till neteller så fryser neteller mitt konto och kräver att jag skickar in dokumenten för att validera min identitet. Dvs scannade kopior på ett pass eller körkort osv och en hushålls räkning alternativt ett bankutdrag med mitt namn och adress på. Ni vet säkert hur processen ser ut. Då jag fortfarande bor hemma hos mina föräldrar har jag ingen möjlighet att få fram en hushållsräkning med mitt namn på så jag går ner till banken och hämtar ett kontoutdrag. Jag skickar in mitt mina dokument till neteller som man ska.

 

Två dagar senare får jag detta mail:

Dear Mr Lunibet ,

 

Thank you for your documents.

 

However, NETELLER is unable to validate the documents you provided. Since we are unable to authenticate the information, NETELLER cannot provide service to you.

 

Thank you.

 

Jag testar att logga in på mitt neteller men mitt konto är borttaget!

Jag öppnar live-support chatten och förklarar mitt problem. Han svarar att support inte längre kan hjälpa mig.

We cannot provide service to you now, so you have to contact investigations@neteller.com to help you further

På den delen av hemsidan där de står att de med frozen/closed account ska vända sig gör jag även en begäran att neteller representant ska ringa mig.

Jag får ett mail som svar:

Dear Lunibet,

 

Due to complications NETELLER is unable to provide service to you.

 

Any future questions in regards to your account, you MUST email investigations@neteller.com as the general NETELLER chat, email and phone agents are unable to assist you any further.

 

Thank you for choosing NETELLER.

 

Så jag mailar investigations@neteller.com och berättar min historia, frågar varför mitt konto är stängt samt säger att jag vill ha mina pengar tillbaka.

 

Jag får detta mail tillbaka från investigations:

Dear Lunibet,

 

Due to complications NETELLER is unable to provide service to you.

 

Should you have any questions or feel you have received this email in error, please contact us.

 

Thank you for choosing NETELLER.

 

Thank you for choosing neteller..........

 

Neteller har alltså raderat mitt konto och mina pengar har gått upp i rök när det enda jag har gjort är det som de bett mig att göra. Nu vägrar alla avdelningar på neteller att prata med mig!

"Due to complications NETELLER is unable to provide service to you".

 

Detta är helt sjukt!!!! Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår mig då du säger att du bor hemma och att du öppnat konton flera år sedan att inblandade konton kanske inte var reggade på dina egna uppgifter?

 

Men som ovan...ring dom.

 

Alla mina pokerkonton och netellerkonto är registrerat med mina uppgifter. Var 18 när jag började spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Corporate Information

The principal operations of NEOVIA Financial are in the Isle of Man, the United Kingdom, Canada and China. The details of our key corporate offices are set out below:

 

Isle of Man - Headquarters

NEOVIA Financial Plc

Registered Office & Headquarters:

Audax House

6 Finch Road

Douglas

IM1 2PT

Isle of Man

Tel: +44 (0) 1624 698700

Fax: +44 (0) 1624 615320

 

 

Europe

NEOVIA Financial, including NETELLER (UK) Limited and NETBANX Limited

3rd floor

Mount Pleasant House

Mount Pleasant

Cambridge

CB3 0RN

United Kingdom

Tel: +44 (0) 1223 44 6020

Fax: +44 (0) 1223 44 6021

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla mina pokerkonton och netellerkonto är registrerat med mina uppgifter. Var 18 när jag började spela.

 

Du verkar haft problem med Neteller tidigare :

 

"Neteller har låst mitt konto precis då jag fått bet365 att withdrawa pengar till mitt neteller. Detta kan ha samband med att jag gjort ett till neteller konto i annan valuta enligt instruktioner från neteller. Men bör jag vara orolig för att inte få tillgång till mitt konto igen eller brukar sånna här saker lösas enkelt?" -2005.

 

"Så jag mailar investigations@neteller.com och berättar min historia, frågar varför mitt konto är stängt samt säger att jag vill ha mina pengar tillbaka."

 

-Svaret är enkelt: Validate.

 

Heter du lunibet på neteller ? Kan vara svårt att validate om du heter så i neteller och i andra bank papper "Jonas Svensson". Neteller är en företag/nätbank och beter sig som andra banker. Om du inte ljugit så bordet detta fixas lätt med validate, men om du har mixat med något så .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Heter du lunibet på neteller ? Kan vara svårt att validate om du heter så i neteller och i andra bank papper "Jonas Svensson". Neteller är en företag/nätbank och beter sig som andra banker. Om du inte ljugit så bordet detta fixas lätt med validate, men om du har mixat med något så .....

 

Nej, dom beter sig inte som andra banker. Det finns gott om folk som har haft stora problem och en massa onödigt arbete med verifieringar.

TS är nog däremot den första som fått kontot borttaget och blivit av med pengar därifrån.

Hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dom beter sig inte som andra banker. Det finns gott om folk som har haft stora problem och en massa onödigt arbete med verifieringar.

TS är nog däremot den första som fått kontot borttaget och blivit av med pengar därifrån.

Hoppas det löser sig.

 

Håller med att det neteller strular mycket med validate, men kom ihåg att det är en nätbank och många flera "scam" försöks än vanligt bank. Vanliga bankpapper som jag får hem så står det inte "dear mr Spiker1977"

Vad jag menar att om man har fel infå om sig själv så kan det vara svårt att med verifieringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla mina pokerkonton och netellerkonto är registrerat med mina uppgifter. Var 18 när jag började spela.

 

som sägs ovan:

Dear Mr Lunibet ,
ser ju inte ut som korrekta personuppgifter nej

 

Man blir kallad för sitt registrerade förnamn i mailen.

 

edit: Att dom nu tar bort kontot helt efter 5 år av misslyckade verifieringar/felaktiga uppgifter är väl inte så konstigt?

 

Kanske man sedan kan tycka att dom borde returnera den sista insättningen till varifrån den kom ifrån. Vem vet, kanske dom gör, men lär ju ta tid?(ingen aning vad regler säger i såna situationer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis...

ser ju inte ut som korrekta personuppgifter nej

 

man blir kallad för sitt registrerade förnamn i mailen

 

Nu kan det iofs bero på att han inte har lust att offentliggöra sitt riktiga namn på det här forumet, men tanke på hur mycket skojare det är som hänger här...

Registrerar man sitt neteller som Mr Lunibet så ber man om problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan det iofs bero på att han inte har lust att offentliggöra sitt riktiga namn på det här forumet, men tanke på hur mycket skojare det är som hänger här...

Registrerar man sitt neteller som Mr Lunibet så ber man om problem.

Precis, rätt so obvious att TS har bytt editerat bort sitt riktiga namn. Det har iaf jag gjort i liknanade inlägg. Hur som helst en sjuk story ifall det som TS säger är sant. Jag har också använt Neteller förrut, men har inte använt det på 2 år nu pga strul (bl.a. så blev mitt konto hackat).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar haft problem med Neteller tidigare :

 

"Neteller har låst mitt konto precis då jag fått bet365 att withdrawa pengar till mitt neteller. Detta kan ha samband med att jag gjort ett till neteller konto i annan valuta enligt instruktioner från neteller. Men bör jag vara orolig för att inte få tillgång till mitt konto igen eller brukar sånna här saker lösas enkelt?" -2005.

 

Jo den där gången hade jag också lite problem med neteller. Men det gick ändå att lösa relativt smidigt då jag hade möjlighet att prata med support så mitt problem kunde lösas. Nu vägrar Netellers support avdelning samt investigations avdelning att kommunicera med och säger i princip endast " Due to complications NETELLER is unable to provide service to you" när jag kontaktar dem.

 

"Så jag mailar investigations@neteller.com och berättar min historia, frågar varför mitt konto är stängt samt säger att jag vill ha mina pengar tillbaka."

 

-Svaret är enkelt: Validate.

 

Heter du lunibet på neteller ? Kan vara svårt att validate om du heter så i neteller och i andra bank papper "Jonas Svensson". Neteller är en företag/nätbank och beter sig som andra banker. Om du inte ljugit så bordet detta fixas lätt med validate, men om du har mixat med något så .....

 

Givetvis heter jag inte Lunibet på neteller utan mitt riktiga namn. Jag ändrade det endast till Lunibet i denna tråd av förklarliga själ.

Jag har inte ljugit, trixat med dokument eller med mina uppgifter på något sätt. Jag har rent mjöl i påsen. Det ända jag nu i efterhand kan tänka mig att de har stört sig på är att jag faktiskt fick mitt bankutdrag i svartvitt vilket gör att det kanske ser mer "falskt" ut. Men de ska ändå ge mig en förklaring och ytterligare en chans att validera min identitet och inte radera mitt konto och vägra kommunicera med mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan det iofs bero på att han inte har lust att offentliggöra sitt riktiga namn på det här forumet, men tanke på hur mycket skojare det är som hänger här...

Registrerar man sitt neteller som Mr Lunibet så ber man om problem.

 

Sant, men då borde han nog påpeka det, eller skriva XXX.

 

edit: tydligen gjordes det nu i inlägget innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

edit: Att dom nu tar bort kontot helt efter 5 år av misslyckade verifieringar/felaktiga uppgifter är väl inte så konstigt?

 

Det är ju inte som så att jag misslyckats validera mig under 5 års tid. Neteller och mina affärer har fungerat bra bortsett från det lilla problem som uppkom och löstes 2005 i samband med att jag bytte valuta på mitt netellerkonto. Jag brukade även en gång i tiden ta ut pengar från mitt netellerkonto till mitt bankkonto och genoförde någon form av validering i sammband med detta också vill jag minnas.

 

Det här med att man måste validera sin identitet med scannade kopior av legitimation samt hushållsräkning/bankutdrag är väl en relativt ny policy som Neteller började med för kanske 6-8 månader sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte som så att jag misslyckats validera mig under 5 års tid. Neteller och mina affärer har fungerat bra bortsett från det lilla problem som uppkom och löstes 2005 i samband med att jag bytte valuta på mitt netellerkonto. Jag brukade även en gång i tiden ta ut pengar från mitt netellerkonto till mitt bankkonto och genoförde någon form av validering i sammband med detta också vill jag minnas.

 

Det här med att man måste validera sin identitet med scannade kopior av legitimation samt hushållsräkning/bankutdrag är väl en relativt ny policy som Neteller började med för kanske 6-8 månader sedan?

 

Vet inte, i början validera man ju med öresmängden för att det var korrekt bankkonto kopplat till neteller. Efter det har jag väl råkat ut för 1-2 telefon valideringar, men är osäker om jag nånsin skickat in kopior/scanningar på rubbet till just neteller.(men själva policyn har väl funnits i flera år, iaf på andra ställen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar haft problem med Neteller tidigare :

 

"Neteller har låst mitt konto precis då jag fått bet365 att withdrawa pengar till mitt neteller. Detta kan ha samband med att jag gjort ett till neteller konto i annan valuta enligt instruktioner från neteller. Men bör jag vara orolig för att inte få tillgång till mitt konto igen eller brukar sånna här saker lösas enkelt?" -2005.

 

"Så jag mailar investigations@neteller.com och berättar min historia, frågar varför mitt konto är stängt samt säger att jag vill ha mina pengar tillbaka."

 

-Svaret är enkelt: Validate.

 

Heter du lunibet på neteller ? Kan vara svårt att validate om du heter så i neteller och i andra bank papper "Jonas Svensson". Neteller är en företag/nätbank och beter sig som andra banker. Om du inte ljugit så bordet detta fixas lätt med validate, men om du har mixat med något så .....

 

Har jag förstått det rätt? 2005 bodde han fortfarande hemma hos sina föräldrar och hade problem med Netteller. Om vi antar att han fyllde 18 år 2003 så är han nu 24 år och bor fortfarande hemma. Och det är väl helt okey. Men att han aldrig under denna tid har fått en faktura i sitt namn är lite intressant. Berätta gärna lite om din boende- och fakturasituation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått det rätt? 2005 bodde han fortfarande hemma hos sina föräldrar och hade problem med Netteller. Om vi antar att han fyllde 18 år 2003 så är han nu 24 år och bor fortfarande hemma. Och det är väl helt okey. Men att han aldrig under denna tid har fått en faktura i sitt namn är lite intressant. Berätta gärna lite om din boende- och fakturasituation.

Jag tror det är pga sådana här inlägg han valt att editera bort sitt riktiga namn. Hans boende- och fakturasituation är inte relevant i det här fallet.

 

Som någon skrev tidigare är telefonkontakt nästa steg och självklart ska de inte konfiskera dina pengar utan någon som helst anledning. Finns väl ingen anledning där det är rätt att konfiskera dina pengar?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är pga sådana här inlägg han valt att editera bort sitt riktiga namn. Hans boende- och fakturasituation är inte relevant i det här fallet.

 

Som någon skrev tidigare är telefonkontakt nästa steg och självklart ska de inte konfiskera dina pengar utan någon som helst anledning. Finns väl ingen anledning där det är rätt att konfiskera dina pengar?!

 

Jag struntar i hans riktiga namn. Men jag tycker alla dessa snyftinlägg har samma upplägg. Dom är så så så så oskyldiga. Dom förstår ingenting. Dom har aldrig gjort något skumt eller konstigt. När man sedan börjar ställa följdfrågor och kolla upp saker så visar det sig att det finns ett ton dynga bakom dessa berättelser.

 

Man har varit klart under 18 år och spelat poker.

Man har använt föräldrarnas kreditkort.

Stulet kort.

Man har uppgivit falska uppgifter.

Collusion.

Chipdumping.

Man har hotat personal hos företagen.

 

Av någon anledning så tror man på första bästa anonyma person som kommer med dessa inlägg. I 99% av dessa fall visar det sig att det var dom som hade fel. Min teori är att flertalet som tror på dom är finniga tonåringar som aldrig har haft ett jobb. För givetvis måste det vara så att företagen har satt i system att jävlas med sina oskyldiga kunder.

 

Därmed inte sagt att företagen inte gör fel men lite mer på fötterna bör man ha än en motsäglsefull berättelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått det rätt? 2005 bodde han fortfarande hemma hos sina föräldrar och hade problem med Netteller. Om vi antar att han fyllde 18 år 2003 så är han nu 24 år och bor fortfarande hemma. Och det är väl helt okey. Men att han aldrig under denna tid har fått en faktura i sitt namn är lite intressant. Berätta gärna lite om din boende- och fakturasituation.

 

Detta känns inte relevant men jag är 23 år och bor för tillfället hemma, är studerarande. Och det är endast hushållsfakturor neteller godtar, dvs El,vatten och tele (ej mobil). Du kanske kan klura ut varför jag inte har någon sådan faktura i mitt namn under rådande boendesituation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag struntar i hans riktiga namn. Men jag tycker alla dessa snyftinlägg har samma upplägg. Dom är så så så så oskyldiga. Dom förstår ingenting. Dom har aldrig gjort något skumt eller konstigt. När man sedan börjar ställa följdfrågor och kolla upp saker så visar det sig att det finns ett ton dynga bakom dessa berättelser.

 

Man har varit klart under 18 år och spelat poker.

Man har använt föräldrarnas kreditkort.

Stulet kort.

Man har uppgivit falska uppgifter.

Collusion.

Chipdumping.

Man har hotat personal hos företagen.

 

Av någon anledning så tror man på första bästa anonyma person som kommer med dessa inlägg. I 99% av dessa fall visar det sig att det var dom som hade fel. Min teori är att flertalet som tror på dom är finniga tonåringar som aldrig har haft ett jobb. För givetvis måste det vara så att företagen har satt i system att jävlas med sina oskyldiga kunder.

 

Därmed inte sagt att företagen inte gör fel men lite mer på fötterna bör man ha än en motsäglsefull berättelse.

Jag förstår och håller delvis med dig men i det här fallet har TS gett ett gott intryck (imo) och än så länge ser jag inget som pekar på att han gnäller (mer än att han uppenbarligen är sur på Neteller) eller inte har rent mjöl i påsen.

 

Min teori skiljer sig från din då jag tror liknande situationer oftast uppkommer pga okunskap från TS* sida. Givetvis kan det bero på okunskap hos support också. Det som gör folk sura/gnälliga är nog oftast att det är så mycket byråkrati vilket leder till att personen i fråga får vänta onödigt länge på svar/rättelse.

 

Men men denna diskussion, om den ska fortsätta, bör tas i en separat tråd.

 

EDIT: *TS (TrådSkaparen) i det här sammanhanget är en person som skriver inlägg av den karaktär E.H beskriver i sitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta känns inte relevant men jag är 23 år och bor för tillfället hemma, är studerarande. Och det är endast hushållsfakturor neteller godtar, dvs El,vatten och tele (ej mobil). Du kanske kan klura ut varför jag inte har någon sådan faktura i mitt namn under rådande boendesituation.

 

Det där håller inte heller riktigt som förklaring då neteller accepterar att du skickar in en hushållsräkning i mammas eller pappas namn.

Möjligen så visste TS inte om det medan neteller förmodligen inte heller har nämnt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där håller inte heller riktigt som förklaring då neteller accepterar att du skickar in en hushållsräkning i mammas eller pappas namn.

Möjligen så visste TS inte om det medan neteller förmodligen inte heller har nämnt det.

 

Dom godkände inte för mig. Först sa dom att det var okej men när jag hade skickat in var det inte okej längre lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...