Gå till innehåll

DoN 220 SvS med KK i BB efter två all-in


Recommended Posts

Spelet är DoN 220 kr på SvS, d.v.s. placeringarna 1-5 ger 400 kr och placeringarna 6-10 ger nada. Det är hyfsat tight spel som brukligt i den aktuella tävlingsformen, men inga reads av värde.

 

 

***** Hand 1050872346 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 juni 2009 21:32:12

Id Dubbel (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Camber (2052.00)

Plats 2: Orlando2 (695.00)

Plats 3: kalle2 (1343.00)

Plats 6: Vonsten (1495.00)

Plats 7: Freesco (658.00)

Plats 8: NAVISION (1176.00)

Plats 9: DocLame (1581.00)

Plats 10: sandsater (1000.00)

NAVISION lägg LM 50.00

DocLame lägg SM 100.00

** Giv **

DocLame [Kr, Kh]

*** Bet Runda 1 ***

sandsater Lägg

Camber Lägg

Orlando2 All-in 695.00

kalle2 Lägg

Vonsten Lägg

Freesco All-in 658.00

NAVISION Lägg

DocLame ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand! Jag är långt ifrån någon expert, men jag säger ändå fold trots att du har mer än halva stacken kvar om du förlorar. Du ligger redan tvåa på bordet och övriga stackar har mer att tjäna på att du trycker ut två stycken ur spelet än vad du själv har.

 

Om vi antar på någorlunda resonabla DoN-spelare (i brist på andra reads) så gissar jag att vi oftast är uppe mot endera två underpar eller också ett underpar och en esshög-hand. I det förstnämnda fallet är vi 65%-iga favoriter att vinna handen, i den andra bara 58%. De få fall där ena handen är sämre kan vi väl säga tas ut av de gånger då vi är uppe mot pocketess. Om någon orkar räkna ICM så misstänker jag starkt att givet dessa antaganden så är en syn ev- Värdet av att dubbla stacken runt 6 ggr av 10 kompenserar helt enkelt inte förlusten i equity de gånger vi torskar och åker ner på shortstack med bara runt 8 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste komma ihåg att värdet av att dubbla sin stack i en DoN inte är i närheten av vad det är i en ordinär SnG med utbetalningsstrukturen 50-30-20. Doc har i det läge som han befinner sig i så pass goda chanser att ta sig ITM ändå att värdet av att dubbla här inte uppväger risken tror jag. Åker han ner på 900 - vilket vi enligt mitt förra inlägg kan anta kanske händer 1 gång av 3 ungefär - så sitter han i ett besvärligt läge och kommer troligen att tvingas ta mer marginella pushbeslut för att undvika att vara i shortstackposition när blindarna går upp ytterligare ett par nivåer.

 

Det är trevligt att sitta trygg med en stor stack i en DoN. Det är dock oftast fullt tillräckligt att ha medelstack och ligga 3-4 med några hundra i marginal till shortstacken när man kommer till bubblan.

 

Hittar ni synen här också om det istället är fråga om en satellit med 8 spelare kvar, 5 WSOP-paket kvar och samma relativa stackstorlekar? (förmodligen ingen helt orealistisk situation)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...