papiPope Postad 27 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2010 Lirat ett minipass på fyra 10-manna sittar nu. Orkar inte mer för är rätt slut efter att ha traskat runt med snöskor i snöovädret hela dagen haha. Blev två bubblor(som tilt), men vann iaf en så miniplus:-) Citera
papiPope Postad 28 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 28 Januari , 2010 Inget spel har det blivit idag och kommer heller inte bli det heller. Varit ute hela dagen, åkt bandvagn och stått ute och frysit.. Hihi imorgon blir det troligtvis att vi ska bada isvak, that´s cold dawg... Kommer vara -20 ute också, klonk. Citera
padrinosftw Postad 28 Januari , 2010 Rapport Postad 28 Januari , 2010 Har ingen riktig koll men du spelar 10$ på ongame va? Hur mycket spel får du in i månaden, hur länge har du spelat där osv? Citera
papiPope Postad 28 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 28 Januari , 2010 Har ingen riktig koll men du spelar 10$ på ongame va? Hur mycket spel får du in i månaden, hur länge har du spelat där osv? Ja spelar $10 nivån nu pga rullen. Cash game "skott" i slutet av november och december gjorde att jag tappade mkt av rullen annars hade jag varit rullad för $30+. eller skott och skott, spelade bara ett riktigt uselt spel. Började på ongame i nov 2008 när dom hade bonus systemet som var oslagbart. Grindade sittar i två månader där tills jag klonkade nån turre och så. Skulle fortsatt med sittar ändå för gick stabilt men valde cg ist..så nu har jag kört igång igen i januari för känns som att det är det jag är vinnande på tillsammans med turrar(ingen rulle för det). Dock när jag gör lumpen får jag inte in så mkt games som jag vill så kan väl snitta 500 per månad utan att anstränga mig. Dock vill jag hitta motivationen helt så jag kan få in mer spel. Beror oxå på hur veckorna ser ut, kommer bli några övningar i vinter/vår så vissa veckor kan bli lidande fram till muck. Dock varannan vecka minst kan jag få in mkt grind när vi sitter i vakten. Har som mål att spel $50 nivån när jag muckar den 18 juni. Så hoppas nå dit:) skrivit från mobilen så kan ha blivit lite stökigt inlägg. Citera
padrinosftw Postad 28 Januari , 2010 Rapport Postad 28 Januari , 2010 Sounds good, ses på $50 nivån sen då (= Gl! Citera
papiPope Postad 29 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2010 Sounds good, ses på $50 nivån sen då (= Gl! Hehe jo hoppas på det:-) ty, u2! Citera
papiPope Postad 29 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2010 Puh blev inget isvaksbad idag pga att det är för kallt ute. Så blir en annan gång. Hade gärna gjort bort det men inte när det är -25 grader:) Påväg hem nu, sjukt skönt! Förhoppningsvis kan jag få in rätt mycket grind i helgen när jag kan spela på stationära. Citera
HSvensson Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Denna månaden är verkligen ett skämt för sig, springer så sjukt dåligt. Testat gått ner i antalet bord och längd på sessionerna men ack nej... Träffar dåligt, och när jag väl träffar är det nuts och då är ju Fi helt tom såklart, varje gång... Har losat så sjukt många QQ / AK mot QQ / AK ai pre, sååå less på skiten nu.. Citera
HSvensson Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 Blir turrekväll ikväll, gogogogo!! Citera
papiPope Postad 30 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2010 Hehe.. Seat 1: casimir28 (1,340 in chips) Seat 2: Royal20Memo (2,530 in chips) Seat 3: Klattiator (860 in chips) Seat 4: dahlQ (1,430 in chips) Seat 7: truntemus8 (1,500 in chips) Seat 8: S.P.1977 (4,350 in chips) Seat 9: bentah (1,500 in chips) Seat 10: papiPope (1,490 in chips) ANTES/BLINDS BETTING_LEVELS_CHANGED , truntemus8 posts big blind (30), DEALING_HOLE_CARDS . PRE-FLOP S.P.1977 raises to 120, bentah folds, papiPope raises to 330, casimir28 folds, Royal20Memo folds, Klattiator folds, dahlQ folds, truntemus8 folds, S.P.1977 calls 330. FLOP [board cards: ,, ] DEALING_FLOP , S.P.1977 checks, papiPope checks. TURN [board cards: ,,, ] DEALING_TURN , S.P.1977 checks, papiPope checks. RIVER [board cards: ,,,, ] DEALING_RIVER , S.P.1977 bets 360, papiPope raises to 1,160 and is all-in, S.P.1977 calls 1,160. SHOWDOWN papiPope shows [ , ] S.P.1977 mucks cards [ , ] papiPope wins 3,010. Citera
HSvensson Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 Bara kvar i Texas, men dock FT där. Har FYRA gånger så stor stack som tvåan, bara sickness... Har ju obv lottat som fan hela turren igenom... Lite pinsamt om jag inte klonkar hem den, gogogo! Citera
HSvensson Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 ÄEH! Viktigt att jag klonkar hem den! Äntligen lite lycka denna månaden med liret... Kommer till FT som stor stor CL men losar några 50 50 och är short med 6 pers kvar, köttar vidare utan respekt och har lite flyt på vägen och hamnar väldigt snabbt i HU där A9 fick stå mot KQ (för en gångs skull kan man vinna mot KQ ) Sen handen efter QQ mot hans 89o men då satt han bara på typ 3bb.. Skönt!! 4.5k så gissningsvis slutar turrekvällen på typ 3.5k plus vilket är nice! :-) Citera
papiPope Postad 31 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2010 Grattis! Hoppas du riggat dagboken nu så jag hittar en klonk inom kort;-) Citera
papiPope Postad 31 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2010 Boden idag igen då.. Den övningen ska vi på vecka 8 eller 9 i Norge:-o Citera
HSvensson Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 Äntligen hemma i kstad efter ett äventyr på vägen! Skulle egentligen köra full turrekväll men den blev inställd pga vildsvin och en tysk... Här kommer hela historien: Kör bakom en tysk liten bil utanför Hörby, vi ligger väl i typ 80 på 90-vägen och plötsligt rusar det ut 5 vildsvin från höger, han nitar bromsen och jag likaså. Sen stannar han till vid kanten och jag joinar. Till en början tror jag inte att han har kört på något men går fram till honom och frågar om han är OK men det visar sig då att gubben bara kan tyska, inte ett enda ord på varken engelska eller svenska, suck.... Nån random från andra hållet stannar, kommer över och har redan då ringt larmtjänsten och det dröjer inte många minuter innan ambulansen är på plats. Dock kan inte de heller tyska så kommunikationen är inte stor. Hela framsidan på bilen är körd och kaosen är nu ett faktum när 2 brandbilar och ytterligare en ambulans anländer... Eftersom gubben inte kan kommunicera med någon får jag snacka med räddningsfolket för tyskens räkning och det visar sig att 2 vildsvin är döda (som hämtas av nån bonne i närheten), 2 är borta och 1 ligger och kvider vid vägkanten... Jägare tillkallas men kommer aldrig och när polisen efter LÅNG tid anländer dras tjänstevapnet fram och han lassar ut två skott som till slut, efter mkt lidande från djuret, till sist avlider, tack för det! Samtidigt kommer det en del bilar som får ledas rätt av brandkåren som sätter ut (sjukt fräcka) röda lampor i vägen osv osv. Till slut efter många om och män samt en halvtysktalande brandman reds det mesta ut och det visar sig att mannen bor i Kstad. Jag erbjuder mig att skjutsa hem honom vilket han gärna tackar ja till. Detta kan bli spännande tänkte jag, undra vad vi ska prata om i en halvtimme? I vilket fall som så när vi är framme drar han nåt i stil med: "Was du drinken? Vodka?" Varpå jag självklart svarar: "Nah, Jägermeister jaa!" Han lovar att fixa Jägermeister till mig som tack för skjutsen och jag lämnar tele och adress så det fixas, viktigt! Väldigt annorlunda hemresa men mycket intressant att det används så stor insats i form av brandkår, poliser, ambulanspersonal, bönder, jägare (som iofs aldrig kom) etc "bara" för att man kör på ett vildsvin. Självklart har jag förkortat berättelsen enormt men var där i typ 1.5h så det hann hända väldigt mycket under tiden, detta slipper ni dock Turrekvällen inställd som sagt, attans! Men så kan det gå, kanske drar igång nåt lir lite senare ändå om jag pallar. Ciao! Citera
papiPope Postad 31 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2010 Blääää vad dåligt det går. Tappat typ hela plusset på sittar nu...kanske måste gå ner i nivå i början av februari, KUL! Citera
papiPope Postad 31 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2010 Förlorar på spelet, pga ongame och pga äta middag... Turrarna är jag också kall(is?) i.. Citera
HSvensson Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 Förlorar på spelet, pga ongame och pga äta middag...Turrarna är jag också kall(is?) i.. Kämpa!! Citera
HSvensson Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 Månadsresultat Januari Cashgame Spel: €730 Antal timmar: 41h Rakeback: €726 Bonus: €1000 Totalt cashgame: €996 Timlön: €24 Turneringar Totalt turneringar: 1043:- Totalt poker: €1100 Riktigt pinsamt att allt är bonus typ men jaja... Tänkte lira riktigt mycket i februari, får ju visa att man är en riktigt rakehora Får dock se hur mkt lir det blir med tanke på att man har flickvän nu ([x] not so hidden) 5 min till februari, då kör vi rekordmånad? Citera
papiPope Postad 1 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2010 Månaden slutar sämst. Blir ett plus på ungefär $100 på sngs och ett fint back på runt $700-800 på turrar. Dock vunnit nästan $600 på satteliter. Men är på det jag gått "minus" mest på. Får $260 i bonus, kanske lite mer för verkar vara nåt fel med den nu, har på mig till 7 februari att spela in den helt vilket jag inte kommer hinna. :-( :-( Mål för februari: Inte gula Citera
HSvensson Postad 2 Februari , 2010 Rapport Postad 2 Februari , 2010 Ändringar har nu gjort av min (f.d) favoritturnering Sverigerankingen: • Ändrade speldagar, numera spelas Sverigerankingen på onsdagar och fredagar • Satelliter, det går nu att kvala sig in till Sverigerankingen för 30+0 SEK • Inköp, vi har höjt inköpet till 290+10 SEK • Starttiden, vi har ändrat starttid till 19:30 • Startmarker, vi har höjt antalet startmarker till 5 000 • Kvalificerade, numera går 5 % av deltagarna vidare till månadsfinalen • Potten, 20 % dras från varje rankingturnering, varav 13 % går till månadsfinalen och 7 % till årsfinalen Att den ska spelas ons och fredagar är ju ett skämt! Varför bara två dagar i veckan? Och dessutom på fredagar, en av två dagar folk spelar minst. Lite pinsamt.. Söndagar borde ju absolut finnas med då det är std grindstugedag.. Slutade riktigt bra med cashgamet igår vilket är skönt. Har ändrat mitt spel en hel del från Januari. Kändes som jag hade tappat med a-game samtidigt som jag var motriggad. Citera
papiPope Postad 2 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2010 Tydligen måste det ha varit det som dom fick ut av enkänten man fick fylla i efter att sm spelats färdigt. Kasst att den inte liras söndagar.. Citera
HSvensson Postad 2 Februari , 2010 Rapport Postad 2 Februari , 2010 Tydligen måste det ha varit det som dom fick ut av enkänten man fick fylla i efter att sm spelats färdigt. Kasst att den inte liras söndagar.. Ja, det var det Stod i mailet, har du inte fått det? Sjukt kasst att den inte liras på söndagar, då man lirar turneringar ju... avslutad session; blev €210 upp på 200 minuter, sjyst minutlön lol Citera
papiPope Postad 2 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2010 Ja, det var det Stod i mailet, har du inte fått det? Har inte kollat:roll: Citera
papiPope Postad 2 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2010 Turrar fortsätter att vara kallt.. Seat 1: unsichtbar x (2,464 in chips) Seat 4: shindo9-73 (4,930 in chips) Seat 7: papiPope (4,603 in chips) Seat 8: abamms (2,115 in chips) Seat 9: atrapenard (9,692 in chips) Seat 10: torino87 (2,670 in chips) ANTES/BLINDS atrapenard posts small blind (60), torino87 posts big blind (120), DEALING_HOLE_CARDS . PRE-FLOP unsichtbar x raises to 360, shindo9-73 folds, papiPope raises to 780, abamms raises to 2,115 and is all-in, atrapenard folds, torino87 folds, unsichtbar x folds, papiPope calls 2,115. FLOP [board cards: ,, ] DEALING_FLOP . TURN [board cards: ,,, ] DEALING_TURN . RIVER [board cards: ,,,, ] DEALING_RIVER . SHOWDOWN abamms shows [ , ] papiPope shows [ , ] abamms wins 4,770. Citera
Recommended Posts