Hero86 Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com SB ($136) BB ($100) UTG ($218.70) MP ($43.25) Hero (Button) ($93.85) Preflop: Hero is Button with 8, 9 UTG calls $1, 1 fold, Hero calls $1, SB bets $3.50, 1 fold, UTG calls $3, Hero calls $3 Flop: ($13) 5, 3, 6(3 players) SB checks, UTG bets $8, Hero calls $8, 1 fold Turn: ($29) 4(2 players) UTG checks, Hero bets $21, UTG calls $21 River: ($71) 8(2 players) UTG checks Total pot: $71 Min tanke här då jag sitter med under en potbet kvar och hur han har spelat är att han sitter med set eller 2 par här, stegen är en så oerhört liten den av hans range känns det som. fi har spelat 33/14 över 82 händer, är det en push eller finns det att han ens synar ner oss med ett set efter hur vi har spelat handen? Citera
Rebonius Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Checka. Alldeles för bra för att bluffa. Citera
Hero86 Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Checka. Alldeles för bra för att bluffa. För bra? våran hand står sig inte alls mot hans range. Citera
ebla Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 För bra? våran hand står sig inte alls mot hans range. Nä. Men du tjänar mer i längden på att ta showdownvärdet än att bluffa här. Citera
OsantVassSpelare Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Gillar inte alls syn på den floppen, raise känns tio gånger bättre, men helst fold. Tror inte vi har mycket showdown value alls, så som spelad så tycker jag bet på river är givet, gillar dock inte push, men det kan bero på att jag aldrig pushar om jag hade träffat stegen där, bettar oftast under 50% av potten med bluff och träffad stege. Citera
Hero86 Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Gillar inte alls syn på den floppen, raise känns tio gånger bättre, men helst fold. Tror inte vi har mycket showdown value alls, så som spelad så tycker jag bet på river är givet, gillar dock inte push, men det kan bero på att jag aldrig pushar om jag hade träffat stegen där, bettar oftast under 50% av potten med bluff och träffad stege. Anledningen till att jag bara synar på floppen är för att jag fortfarande har en spelare bakom mig och min tanke är att ta potten på en senare gata. Iom att jag har under en potbet kvar i stacken på rivern (60$ till en 70$ pot) så ställer jag här om jag har färg/stege osv. Men frågan är om han jag/vi tror att han kommer att vika 2par/set tillräckligt ofta. Citera
Hero86 Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Nä. Men du tjänar mer i längden på att ta showdownvärdet än att bluffa här. Det är väll rätt svårt att hitta en showdown värde där man är 95% säker att man är slagen, hur många händer hittar du i hans range som vi slår? Men hur ofta tror du att vi får en syn i det här läget av en hand som 2par eller set? Citera
Rebonius Postad 17 Juni , 2009 Rapport Postad 17 Juni , 2009 Fundera över hur många sämre händer du kommer till river med i relation till hur många bättre. Om din hand ligger så pass långt ner så att du har tillräckligt många värdebetshänder för att han inte ska kunna syna profitabelt kan du shova. Citera
Relativitet Postad 17 Juni , 2009 Rapport Postad 17 Juni , 2009 Jag checkar iallafall. Showdownvärdet gör att en check känns rimligare Citera
Redtyq Postad 17 Juni , 2009 Rapport Postad 17 Juni , 2009 Det är väll rätt svårt att hitta en showdown värde där man är 95% säker att man är slagen, hur många händer hittar du i hans range som vi slår? Men hur ofta tror du att vi får en syn i det här läget av en hand som 2par eller set? Tror du får syn alldeles för ofta Citera
OsantVassSpelare Postad 17 Juni , 2009 Rapport Postad 17 Juni , 2009 Anledningen till att jag bara synar på floppen är för att jag fortfarande har en spelare bakom mig och min tanke är att ta potten på en senare gata. Det är egentligen ingen bra anledning till att ta syn, för att om du tar syn så ökar chansen att killen bakom kommer syna istället för att folda och då blir det ännu svårare att ta hem potten på senare gator. Raisar du så ökar du chansen att killen bakom ska folda samt att du får bra information om hur bra din hand står. Citera
Relativitet Postad 17 Juni , 2009 Rapport Postad 17 Juni , 2009 Det är egentligen ingen bra anledning till att ta syn, för att om du tar syn så ökar chansen att killen bakom kommer syna istället för att folda och då blir det ännu svårare att ta hem potten på senare gator. Raisar du så ökar du chansen att killen bakom ska folda samt att du får bra information om hur bra din hand står. +1 Citera
KallOödmjukDiva Postad 17 Juni , 2009 Rapport Postad 17 Juni , 2009 Raise varje gata varje situation varje dag. Citera
Recommended Posts