Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($136)

BB ($100)

UTG ($218.70)

MP ($43.25)

Hero (Button) ($93.85)

Preflop: Hero is Button with 8diamond.gif, 9diamond.gif

UTG calls $1, 1 fold, Hero calls $1, SB bets $3.50, 1 fold, UTG calls $3, Hero calls $3

Flop: ($13) 5diamond.gif, 3spade.gif, 6club.gif(3 players)

SB checks, UTG bets $8, Hero calls $8, 1 fold

Turn: ($29) 4club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $21, UTG calls $21

River: ($71) 8spade.gif(2 players)

UTG checks

Total pot: $71

Min tanke här då jag sitter med under en potbet kvar och hur han har spelat är att han sitter med set eller 2 par här, stegen är en så oerhört liten den av hans range känns det som.

fi har spelat 33/14 över 82 händer, är det en push eller finns det att han ens synar ner oss med ett set efter hur vi har spelat handen?

Postad

Gillar inte alls syn på den floppen, raise känns tio gånger bättre, men helst fold.

Tror inte vi har mycket showdown value alls, så som spelad så tycker jag bet på river är givet, gillar dock inte push, men det kan bero på att jag aldrig pushar om jag hade träffat stegen där, bettar oftast under 50% av potten med bluff och träffad stege.

Postad
Gillar inte alls syn på den floppen, raise känns tio gånger bättre, men helst fold.

Tror inte vi har mycket showdown value alls, så som spelad så tycker jag bet på river är givet, gillar dock inte push, men det kan bero på att jag aldrig pushar om jag hade träffat stegen där, bettar oftast under 50% av potten med bluff och träffad stege.

Anledningen till att jag bara synar på floppen är för att jag fortfarande har en spelare bakom mig och min tanke är att ta potten på en senare gata.

Iom att jag har under en potbet kvar i stacken på rivern (60$ till en 70$ pot) så ställer jag här om jag har färg/stege osv.

Men frågan är om han jag/vi tror att han kommer att vika 2par/set tillräckligt ofta.

Postad
Nä. Men du tjänar mer i längden på att ta showdownvärdet än att bluffa här.

Det är väll rätt svårt att hitta en showdown värde där man är 95% säker att man är slagen, hur många händer hittar du i hans range som vi slår?

Men hur ofta tror du att vi får en syn i det här läget av en hand som 2par eller set?

Postad

Fundera över hur många sämre händer du kommer till river med i relation till hur många bättre. Om din hand ligger så pass långt ner så att du har tillräckligt många värdebetshänder för att han inte ska kunna syna profitabelt kan du shova.

Postad
Det är väll rätt svårt att hitta en showdown värde där man är 95% säker att man är slagen, hur många händer hittar du i hans range som vi slår?

Men hur ofta tror du att vi får en syn i det här läget av en hand som 2par eller set?

Tror du får syn alldeles för ofta

Postad
Anledningen till att jag bara synar på floppen är för att jag fortfarande har en spelare bakom mig och min tanke är att ta potten på en senare gata.

Det är egentligen ingen bra anledning till att ta syn, för att om du tar syn så ökar chansen att killen bakom kommer syna istället för att folda och då blir det ännu svårare att ta hem potten på senare gator. Raisar du så ökar du chansen att killen bakom ska folda samt att du får bra information om hur bra din hand står.

Postad
Det är egentligen ingen bra anledning till att ta syn, för att om du tar syn så ökar chansen att killen bakom kommer syna istället för att folda och då blir det ännu svårare att ta hem potten på senare gator. Raisar du så ökar du chansen att killen bakom ska folda samt att du får bra information om hur bra din hand står.

+1