Thomas90 Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Jag spelade nyss en SNG och fick KK och höjde. En som checkat gick all in och han hade AA. Jag har sett på en pokerdokumentär där samma situation hände fast på cashgame där en förlorade rejäl summa på handen. Hur ofta händer det att en har AA när en annan har KK? Borde den kanske t.o.m kanske kastas för ett all in? Jag hade ingen read på denna personen heller då det endast gått någon min. Citera
sTARVIN89 Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Förut kunde jag folda KK ibland, nu händer det inte alls ofta, känns fel att folda KK förutsatt att man inte sitter 200bb+ deep och en 12/8/2 shovear pre. Eller om jag hade suttit på detta bordet hade jag kastat KK... rätt lol på hans syn: http://www.youtube.com/watch?v=m_idnY8czeQ Men han var väl för fokuserad på beslutet... på din SNG kan du inte folda KK. Citera
Thomas90 Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Okej. Vad menar du med att en 12/8/2 shovear pre? Ännu en nybörjar fråga kanske... Citera
sTARVIN89 Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Asså en supertight kille som bara raisar QQ/KK/AA och AK suited preflop men om vi är så djupa så raisar han i princip bara KK/AA och eftersom vi har KK så är chansen stor att han har AA . Dem där siffrorna (12/8/2) är ett exempel från ett statsprogram, holdemmanager. Så nej, folda inte KK om det inte är i uppenbara lägen. Även om det visar sig att han har AA så kan du fortfarande träffa kungen eller färg/stege och vinna handen och i dem flesta lägen så leder du faktiskt handen. Citera
Thomas90 Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Okej. Tack för hjälpen. Citera
K_MaN Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 http://www.youtube.com/watch?v=m_idnY8czeQ Haha vilken tafatt kille hur kan han syna när hon beter sig som hon gör? Vilken komedi.... Citera
OsantVassSpelare Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Haha vilken tafatt kille hur kan han syna när hon beter sig som hon gör? Vilken komedi.... Han tror obv att hennes hjärna ligger på nivå 4 när den egentligen befinner sig på nivå 1. Nivå 1: Hon är glad för att hon har AA Nivå 2: Hon låtsas vara glad för att reppa AA. Nivå 3: Hon låtsas vara glad för att få honom att tro att hon försöker reppa AA Nivå 4: Hon låtsas vara glad för att få honom att tro att hon tror att han tror att hon har AA och alltså foldar en stark hand. Obv. Citera
OsantVassSpelare Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 On topic: Hur check-raisar man AA pre i en SNG? Limp-push? Ja isåfall är det väldigt ofta AA, men det kan även vara händer under AA så din KK står sig i alla fall oftast bra mot din motståndares limp-push range och syn är alltså väldigt profitabelt. Citera
Drunken_Penguin Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Han tror obv att hennes hjärna ligger på nivå 3 när den egentligen befinner sig på nivå 1. Nivå 1: Hon är glad för att hon har AA Nivå 2: Hon låtsas vara glad för att reppa AA, alltså få honom att folda en bra hand. Nivå 3: Hon låtsas vara glad för att få honom att tro att hon försöker reppa AA men istället är svag och alltså få honom att syna med en marginell hand. Obv. Alltså, hade hon varit själv hade man ju kanske tagit synen, men när det står två apor och kastar bajs på publiken så är det ju galet lätt fold. Citera
Starfitter Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Folda aldrig KK pre i CG, ska till så sjuka stackar att jag inte tror vi kommer se spots där vi faktiskt ska vika dem. I regel vik aldrig KK i någon form av turnering heller om det inte gäller typer av supersatteliter nära bubblan.. Citera
K_MaN Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Han tror obv att hennes hjärna ligger på nivå 4 när den egentligen befinner sig på nivå 1. Nivå 1: Hon är glad för att hon har AA Nivå 2: Hon låtsas vara glad för att reppa AA. Nivå 3: Hon låtsas vara glad för att få honom att tro att hon försöker reppa AA Nivå 4: Hon låtsas vara glad för att få honom att tro att hon tror att han tror att hon har AA och alltså foldar en stark hand. Obv. Jag vet inte vad du babblar om men om man bara öppnar sina ögon ser man att den kvinnans hjärna bara innehåller en nivå.... och det är nivå 0! Citera
OsantVassSpelare Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Jag vet inte vad du babblar om men om man bara öppnar sina ögon ser man att den kvinnans hjärna bara innehåller en nivå.... och det är nivå 0! Det var ungefär det jag sa fast i annat ordalag. Citera
nordkvist Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Haha, jag har sett det där förut och den där tjejen måste vara den absolut dummaste jag sett vid ett pokerbord. =( Citera
Hittapengarna Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Jag försöker inte vara otrevlig mot trådskaparen men vad lycklig jag skulle bli den dagen människor sluta fråga om man ska slänga KK preflop för oavsett hur många gånger man frågar, analyserar och får svar så kommer man alltid dega med kungarna och ha samma otur som alla andra gånger någon råkar ha AA. Citera
Recommended Posts