Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

som pokerspelare är det ju 2grejjer man använder på datorn.. skärm och mus. mus har väl alla redan någon deluxe-variant, men hur är det med musmatta?

själv har jag tröttnat på att dra min mus på mitt hårda träbord. så jag tänkte låta mina pokervinster finansiera en musmatta.

är det glas som gäller eller är det gammal hederligt gummi? är det värdt att köpa något dyrare än modell ikea fast kanske med PF-logga ed på?

hur mycket pengar är det lönt att lägga på den? var köpa?

Postad
Testa vad du tycker om.

vad gör man detta? jag bor i gbg. finns det något ställe med många musmattor?

är det inet/microstore/dylikt eller siba/onoff/elgiganten som gäller?

Postad
vad gör man detta? jag bor i gbg. finns det något ställe med många musmattor?

är det inet/microstore/dylikt eller siba/onoff/elgiganten som gäller?

Du kan givetvis testa i någon butik, men man bör nog helst använda mattan i sitt dagliga datorliv för att ta reda på vad man tycker om. Plast- och gummimattor finns billiga på många ställen. Glasmattor är dyrare och dessa kan man kanske testa lite i någon datorbutik, då jag inte tror att elektronikkedjorna saluför dessa. Glasmattor fungerar bara med optiska möss.

Postad

Som den gamla gamer jag är så har en musmatta med så bra glid som möjligt varit viktigt. Har prövat mycket, bland annat Func Surface 1030, Steelpad (gamla), Icemat, Qpad XXXL, Steelpad S&S, etc.

Har själv ägt en Func, en Steelpad (gammal), Steelpad S&S och Qpad XXXL. Förnärvarande använder jag mig av en Steelpad S&S som är den absolut bästa mattan jag använt, tillsammans med skatesen man får med har den absolut den skönaste känslan. Lite friktion och musen verkligen glider, och nu har jag använt min Steelpad S&S i kanske 6 månader, fortfarande världsklass.

Har kommit massor med nya musmattor sedan jag slutade min gamerkarriär, men jag kan varmt rekommendera både Func Surface 1030, Qpad XXXL och Steelpad S&S. Func Surface 1030 är den mattan som är mest mainstream, massor med gamers kör med den och den är en bra allroundmatta. Qpad XXXL är precis som namnet antyder ohyggligt stor, kommer faktiskt i ett A3-format. Steelpad S&S är den jag rekommenderar att ni skaffar, absolut bästa mattan jag använt.

Här har ni en återförsäljare av massor med gamermusmattor: MAXFPS

Förövrigt använder jag en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 (aka IE 3.0) mus som tyvärr har slutat tillverkas och är svår att få tag på.

Postad

Steelpad 4S. Helt ok matta och outslitbar! ;)

Enda problemet är att den blir lite kall (metall) ibland. Annars är den helt underbar. Musen gliiiider fram och den är föredömligt stor.

Postad

har en annan variant av steelpad=) steelpad 4d som är nästan som func fast utan ett gummikant runt om som ligger och skaver. har testat många olika och gillar just den här bäst. pga det otroligt grymma glidet. och att det inte är några irreterande kanter som på funcen. har alltid tyckte q-pad xxxl är för stor. men om man spelar många bord kanske den kan vara en ide=)

Postad

fUnc surface + Logitech MX1000.

Skönt att kunna lägga upp benen på ett fotstöd och använda benen som musmatta ibland också :)

Postad
Ok, kommer ihåg rookie.. mötte vi er någon gång?

Lirade du i uC i samma veva som NisseC gjorde det?

Jajamän, han joinade nästan samtidigt som mig. :o Nej, tror inte vi möttes..