Gå till innehåll

mrTight hemfärd!

ludvvig

Recommended Posts

• Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok..... nu smäller det:

Jag, Ludde och Captain Amerika sitter nu på Radisson i Guatemala city och taggar inför kvällens live highstakes mot koreaner. Blinds 100/100 sek, std raise pre 400-800 sek. Senast hade en kille en plastpåse med $10k. Detta kan gå på flera sätt, återkommer med snyft eller success-stories. Vi kör iaf delad rulle för att minska variansen.

Gogogo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..... nu smäller det:

Jag, Ludde och Captain Amerika sitter nu på Radisson i Guatemala city och taggar inför kvällens live highstakes mot koreaner. Blinds 100/100 sek, std raise pre 400-800 sek. Senast hade en kille en plastpåse med $10k. Detta kan gå på flera sätt, återkommer med snyft eller success-stories. Vi kör iaf delad rulle för att minska variansen.

Gogogo

Klonka nu ffs!;)

Länk till kommentar

Ok..... nu smäller det:

Gogogo

GL GL .. ser fram emot Trip report

Länk till kommentar

Ok..... nu smäller det:

Gogogo

Gl hf :) Vad gör rika Koreaner i Guatemala?

Länk till kommentar

Gl hf :) Vad gör rika Koreaner i Guatemala?

Det undrar jag också, ska försöka förstå det ikväll, återkommer. Var likadant för några år sen.

Mr Kim -> 2-outade Ludde sist:

crosshairc.jpg

.....Men inatt ska det fan sluta sluta såhär istället:

p7130557.jpg

Länk till kommentar

Inget bra gemensamt all-in EV vs. utfall igår som Ludde antydde. "Suck-out"-skills och/eller "snälla få stå nu då"-skills saknades helt hos de av oss som degade mindre tight.

Annars verkade även åsikterna gå isär rejält kring hur man bör spela 9-11 pers fullring holdém med grunda stackar. Sista timmarna på kvällen blev det omaha och hetaste diskussionsämnet var värdet hos botten 2 par. Upp till Ludde att ge exempel på händer från gårdagen.

För att summera blev det iaf nettoback för vår gemensamma rulle. Ungefärliga siffror i sek:

Ludde: -25k,

Jänkarn: -15k

Mr Tight: +10k

Summa summarum -30k, ca -10k/person m.a.o. Ingen av oss jublar

Edit: Mer positivt att vi inte blev rånade eller kidnappade, nöjd med detta självklart

Länk till kommentar

Kan ju förövrigt berätta att jag med största sannoliket kommer att missa en connection då jag bara har 1 timme på båda mina mellanladningar i USA och min beresta amerikanska vän berättade att han brukar klara det på en timme, men då är han amerikan..

Aja, hoppas på det bästa!

Jag tror det är rätt lugnt. Fick själv 40 minuter eller något när jag skulle mellanlanda på Heathrows på väg till Aussie och kände mig ruskigt nervös mtp att Heathrows är en (världens?) största flygplats. Dock kom det någon form av buss som körde oss till rätt terminal och allt flöt fint, behövde inte ens springa eller halvlöpa. Klonk!

Så förhoppningsvis sköter dom det lika fint på dina flygplatser. Håller tummarna!

Länk till kommentar

Well...

Tack till er som läst och följt oss. Tighten fortsätter säkert :)

Säger samma som Ludde, tack till läsarna. Tack till Ludde för sällskapet också.

Lämnar denna DB till arkivet nu och fortsätter på gamla vanliga stället:

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/46642-kvartal-1-31k-mot-100k-i-ar-mr-tight-plo.html

Tro det eller ej men sen Ludde-Luddelito drog har pokern online fan gått bra igen under hela 2 dagar(!!), har alltså t.o.m vunnit $ även utan hjälp från rakeback. Slump eller samband? :)

Se graf m.m. i vanliga DB:n

Länk till kommentar

• 4 months later...