Gå till innehåll

mrTight hemfärd!

ludvvig

Recommended Posts

• Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jadå! Omaha är inge kul när det går så här dåligt, men ska försöka kontra med bilder istället. Ligger i soffan hemma hos vår amerikanske vän, john sitter och gnäller i vanlig ordning trots att han är plus! ;) Om det ändå vore så väl för mig.

Vi rejkar otroligt mycket just nu iaf, snyggt.

Denna vecka tar jag lite ledigt från min spanskaskola så att jag kan absorbera det jag lärt mig hittils och även få njuta lite av långa sovmornar. Hur är vädret i Sverige, är det så varmt som alla säger?

Varit 30 grader varmt iaf i Lysekil i en vecka o de säger att det kommer vara varmt åtminstone till fredag :) Vad hörde jag ryktas om Honduras btw. ludde och tighten i honduras samtidigt som det sker en militärkupp i landet känns lite FÖR otroligt för att vara ett sammanträffande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå! Omaha är inge kul när det går så här dåligt, men ska försöka kontra med bilder istället. Ligger i soffan hemma hos vår amerikanske vän, john sitter och gnäller i vanlig ordning trots att han är plus! ;) Om det ändå vore så väl för mig.

Vi rejkar otroligt mycket just nu iaf, snyggt.

Denna vecka tar jag lite ledigt från min spanskaskola så att jag kan absorbera det jag lärt mig hittils och även få njuta lite av långa sovmornar. Hur är vädret i Sverige, är det så varmt som alla säger?

Lite molnigt i malmö.. Fler bilder Ludde! Har inte skaffat fram mina gamla pf-uppgifter för att sitta och läsa handanalyser och pokerteori, vill läsa dagbok från guatemala! :mrgreen:

Länk till kommentar

Blandat nytt med gammalt:

http://www.pokerspel.org/poker-blogg/jag-har-anstallt-en-tiltkontrollant.php

Edit: Ludde förtjänar lite utrymme här också, nedanstående konversation utspelade sig 2 minuter innan punka och soppatorsk i förrgår.

Samtal i bilen avseende vad som händer nästa sommar, Guatemala igen eller annat är frågan:

Jag: ...jo men det är ju VM i Sydafrika 2010, vore ju klockrent att att köra liknande upplägg där nästa sommar

Ludde: Ah, ballt, jo det vore verkligen nått. Vilket land går det i då?

Jag: Sydafrika.

Ludde: Jo men alltså vilket land i sydafrika?

Jag: Eh, alltså sydafrika ÄR ett land som ligger i södra Afrika.

Ludde: Nej, seriöst? jag trodde det var typ som med Östeuropa, många länder och ett samlingsnamn.

....och jag undrar nu om det numera räcker att kunna peka ut världsdelarna på kartan för att få MVG. På min tid var det minsann annorlunda.

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

är 3-bet pre jättefel i den senaste handen? (AKTTds)

FI 3bettar ju efter min raise men jag skulle ifs mycket väl kunna 4bettat som spelet var mellan oss (vilt).

Gnetade tillbaka all förlust från den handen sen iaf, till slut drog han med mindre än han kom med, alltid nått.

Länk till kommentar

..... john sitter och gnäller i vanlig ordning trots att han är plus! ;)

Hörru, visa lite hyfs nu och plugga geografi istället ;)

On a separate note, matförgiftning är pokergudarnas sätt att säga "Så du whinar över utdragningar, vi ska nog ge dig nått annat att tänka på". Tur vi har en bekväm toa.

Länk till kommentar

Bilen började dock funka idag igen, men dog mitt i rusningstrafiken (IGEN) så nu vågar vi nog inte använda den på ett tag...

Räknar kallt med att verkstan saltar notan 700-1000% eftersom vi är "rika gringos". Med lite flyt riggar de också något framtida fel under reparationen också.

Tur att pokern går bra iaf, kan t.e.x glädja mig åt nedanstående (dagens största pott) som skedde på det vildaste PLO200-bord jag sett på flera månader, kolla stackdjupen hos 70/20-ligan utan fold-knapp:

http://www.pokerhand.org/?4428667

Ännu en fin back-dag trots vettigt spel, hurra.

Måste nog greja bra karma nånstans asap, verkar uppenbarligen inte räcka med semi-sniken månadsgivning till SOS Barnbyar och Amnesty. Kollade just blocket med hittade bara nedanstående, tveksamt om det hjälper mig:

Karma?

Har inte kollat Ebay ännu, kanske bättre lycka där

Länk till kommentar

Ni behöver en bil, ni behöver husrum i södra afrika och ni behöver Karma.

Thank me later.

Tackar dig nu och du vinner ett till hubba bubba som tack för hjälpen. Ska se om någon släkting kan åka och köpa bilen åt oss.

Dagens visdomsord från Guatemala kommer nedan.

När det är sånt här väder.....

thunderstorm.jpg

.....är det mindre troligt att internet är stabilt, speciellt i "icke I-länder" som Gatemala. Toppar man ett internet som går ner var 3:e minut med en latent tilt som ligger och smyger så hittar man receptet på framgång och gör lättare smarta* spel som detta:

http://www.pokerhand.org/?4431203

* Jo jag vet, är skitstolt över ett klassiskt överspel av nakna topp 2. Min ursäkt: "Men den killen degar ju konstant all möjlig skit". Smart.

Annars fick vi tillbaka vår Aston Martin* från verkstan** idag.

Mina farhågor avseende "gringo-tax" och "saltade notor" besannades inte, följande utfördes:

1. Byte termostat

2. Rengöring förgasare

3. Lagning av kylarfläkt

4. Transport från ground zero (där den stannade)

5. Hemkörning till oss dagen efter

Kalaset gick löst på hela Q125 vilket motsvarar ca: 120 sek (och ja, bilen funkar nu). Medrigg?

*Ford Topaz årsm 1984

**Två korta killar i skitiga kläder åkandes på en gammal honda 125:a.

Länk till kommentar

Sjukt bild, du som tagit den eller googla du fram den? :-P

Sugen på att ljuga ihop en lögn om mina grymma fotografkvaliteér.... men google fick det bli eftersom blixtar är svåra att fotografera, speciellt när det diffar 1-2 sekunder mellan knapptryck på kameran och slutarns öppning.

Länk till kommentar

Lite whine kommer här:

1. Ludde matförgiftad eller liknande, lämnar huset gör han inte iaf.

2. Pokern iskall. Tur man spelar lågt så rullen inte påverkas nämnvärt. Är det sämre värde över sommaren eller är det bara jag som spelar illa och/eller springer pissdåligt atm?

...men bestämde mig iaf igår för att köra "nystart" resterande tid här i Guatemala. Träning varje dag (fotboll, gym, löpning) och "projekt sluta snusa för typ 111:e gången. Är reggad i två olika fotbollslag, första matchen imorn, då jävlar. This time will be "the one" avseende snus. Har jag bara 8 dosor svag portion kvar och med dessa kommer nedtrappningen till noll ske innan återresan till sverige den 20:e augusti.

Nystarten har börjat bra om man bortser från idag när jag tyckte det verkade smart att ställa två 30-kg hantlar ovanpå varandra på en bänk och sen vända mig om. Två sekunder senare låg båda på backen efter att ha mjuklandat på min fot:

p7060543.jpg

Såja, nog whinat för idag ;)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar