Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har tyvärr ingen HH, men handen är inte så himla komplicerad.

Första handen i en sitngo, $5+0.50 tiomanna. Blinds 10/20 Alla sitter med 1500 chips. Hero är Button. Inga reads/notes på någon.

Dealt to Hero: :Ah::As:

UTG syn 20

UTG+1 syn 20

UTG+2 fold

MP syn 20

MP2 syn 20

MP3 fold

CO fold

Hero raises to 175 (bra size? potten på 110 före min raise)

SB syn 175

BB fold

UTG syn 175

UTG+1 fold

MP syn 175

MP2 fold

Flop :Kh::Kw::6h:

SB check

UTG check

MP check

Hero???

Potten är helt plötsligt på 760 och vi sitter med 66 BB kvar på en kung-parad bräda med 3 Fi som checkat. Jag brukar inte känna mig direkt vilsen i sitngos, men här fick jag ett WTF-moment.

Vad är bästa linjen här? Check? Betfold? Betsyn känns ganska uteslutet eftersom randomfis har allt från K2o upp till KQ i sin limpsynrange på nivån. Blir jag checkraisad så drar jag i 95% av fallen mot två outs och ett backdoorflushdrag och det känns lagom kul i första handen. Mtp att jag har :Ah: i hålkorten så tror jag inte att någon skulle checkraisa med färgdrag.

Postad

Jag hade i detta fall betat, men jäkligt vekt, det ser starkt ut. Ett omslag och jag viker högst troligt. Ett väldigt litet omslag skulle bli frestande att syna i och med att det finns två drömkort kvar att hoppas på som i det fallet garanterat dubblar upp dig. Ett hjärter på turn skulle såklart ge fint med outs. Synen är lite jobbig att få men den ger dig troligen möjligheten att se två kort till. (Fi räknar med att du betar igen på turn och checkar även med nöt.).

Postad

Tycker bettet på floppen är bra, kanske att jag skulle höjt liiiiite till med tanke på att man allt som oftast får minst 1 syn i dom där lägena.

Floppen är inge vidare, 3 motståndare och det är väl inte helt omöjligt att någon sitter på kungen. Jag gör nog ett "small ball" bet här på kanske 200 nånstans i 700 pott för att se var jag står. Vid omslag eller nån syn ger jag i princip upp potten om jag inte får se A på turn förstås om jag bara får syn.

Postad
Om ni checkar. Hur agerar ni när någon fi betar halvpott efter ofarlig turn?

Tycker jag också är en intressant fråga. För ett mellan par kan säkert betta halv pott i hopp om bästa handen på turn om det vart rund check på flopp och turn kommer lågt. Så väldigt svårt veta om du är uppe mot K eller inte. Isåfall call turn och call/fold/check på river beroende på hur mycket fi bettar på river?

Postad
jag checkar

det finns inga jattedaliga turnkort och du kommer inte fa sa mycket varde av samre hander.

En liten risk som jag ser med att checka är att vi ger gratiskort åt alla lägre pocketpar. Vi kanske inte får värde av lägre pockets som 22-99 om vi betar, men det känns som att vi skänker värde till dem om vi checkar. Deras beslut på turn/river kommer inte förändras så himla mycket om de inte settar.

Postad

Jättelätt check. Vilka händer som är semibra skulle ni annars vilja ha i er checkrange på den brädan? Försök börja tänka efter lite vilka händer som är bra att ge gratiskort med och vilka som suger.

Betta är verkligen dåligt och om ni bet-foldar så är det äckelsämst.

Postad

Måste bumpa upp tråden. Är nyfiken på hur de som checkar fortsätter på turn och river. Givetvis blankt kort respektive bra kort för oss. Vi utgår från att det oavsett kort kommer ett ca halvpottsbet på turn.

Postad
Måste bumpa upp tråden. Är nyfiken på hur de som checkar fortsätter på turn och river. Givetvis blankt kort respektive bra kort för oss. Vi utgår från att det oavsett kort kommer ett ca halvpottsbet på turn.

finns ingen turn jag inte synar, inte heller nagon turn jag hojer.