Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ju loosat en stor del av rullen, lirar nu 0.25/0.50, lirade 2/4 förut.

6-manna bord.

Vad tycker ni, ska man höja oftare eller mer sällan preflop med händer medium händer som 77, KJ.

Det första som kändes logiskt för mig är att se billiga floppar med fler händer då man har högre implied odds när man träffar då folk synar med allt.

Jag tänkte att det inte är nån vits att höja preflop med halvbra händer då folk ändå går med. Sen tänkte jag att om jag har KJ och höjer så kan jag mycket väl få syn av J-9, J-7, K-9, K-2s etc, något som man inte får i 2/4$. Det är alltså större chans att få action med halvbra händer utan att vara underdog/dominerad.

Vad tror ni?

* RP - QoS *

Postad

Höj hela tiden, många som sitter vid borden blir nervösa när pottarna växer och spelar antingen superpassivt eller försöker bluffa helt idiotiskt. Sen kan du ju alltid köpa potten om du har position.

Postad
Vad tycker ni, ska man höja oftare eller mer sällan preflop med händer medium händer som 77, KJ.

Brorsan som är en rätt duktig spelare på 5-10 tar det relativt lugnt med preflopphöjandet när han kör mot spelare som ändå är villiga att ge bort hela stacken postflopp. Själv har jag svårt att komma in i det där pga mitt fixlimitlir, men det funkar utmärkt för honom.

Postad

Jag höjer som en dåre, särskilt i början. I princip raise or fold. Raisar de flesta pockets och bettar ut, nära pott, om inte brädet blir A K Q dvs. Även många sc. Slår sedan av lite och plockar folk när jag träffar på riktigt.

Att potterna blir större ger mig dessutom fördel eftersom de flesta spelar helt galet. Minibettar AA fast alla möjliga drag ligger ut, osv.

Postad

jag håller med bzkt, sätt press på motståndarna när du har position kommer dom alltid ge dig the benefit of the doubt postflop också ifall dom inte har träffat.

Dessutom ökar valuet när man väl träffat för dom tror man är aggresivt o ska försöka knuffa dom ur potten kan du komma undan med deras stack