Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop

CO ($68.15)

Button ($59.74)

SB ($49.50)

BB ($85.65)

Hero (UTG) ($63.44)

MP ($55.85)

Preflop: Hero is UTG with Qdiamond.gif, Adiamond.gif

Hero bets $1.75, 2 folds, Button calls $1.75, 2 folds

Flop: ($4.25) 8spade.gif, 3diamond.gif, 5diamond.gif(2 players)

Hero bets $3, Button calls $3

Turn: ($10.25) 7heart.gif(2 players)

Total pot: $10.25 Hero?

fi spelar 52/13 över 40 händer.

Så skjuter jag en gata till med mitt nötfärgdrag + 2 överkort eller är det bättre att check calla, check folda eller check raisa/pusha?

Postad
b/f

Låter rätt kallt. Finns bättre händer att barrela med, sådana som det inte gör så mkt om vi blir raisade med, exempelvis svagare färgdrag, holkar, OESD osv.

Den här handen vill jag gärna se river med på nåt sätt. Om FI är passiv kanske jag bara bettar vidare, verkar han aggro kanske en CR eller C/C är bättre. Folda vill jag inte behöva göra iaf.

Postad
Låter rätt kallt. Finns bättre händer att barrela med, sådana som det inte gör så mkt om vi blir raisade med, exempelvis svagare färgdrag, holkar, OESD osv.

Den här handen vill jag gärna se river med på nåt sätt. Om FI är passiv kanske jag bara bettar vidare, verkar han aggro kanske en CR eller C/C är bättre. Folda vill jag inte behöva göra iaf.

Hm, truethat, vill inte heller folda med den equityn, c/r känns bra. Men check call känns kallt oop?

Postad

Jag skjuter alltid en gata till här och antaligen väldigt många riverkort aswell.

Potsizen här känns lite liten för en CRAI annars hade de känts snyggt men att checksyna och ge upp river om den kommer ugly går väl antar jag. Blir nog ganska svårt att ta betalt om inte fi också har ett fd.

Ne fan skjut igen vetja, alltid lika roligt att skjuta lite? lrrrrr?:mrgreen:

Postad

Finns väl flera helt ok linjer här o den enda som är fel är väl bet/fold. Betar man här så är det för o syna/pusha omslag.

Personligen gillar jag nog check/call med tanke på att turn är så välkoordinerat med flopstrukturen o träffar fi.s synrange relativt bra.

Postad
Finns väl flera helt ok linjer här o den enda som är fel är väl bet/fold. Betar man här så är det för o syna/pusha omslag.

Personligen gillar jag nog check/call med tanke på att turn är så välkoordinerat med flopstrukturen o träffar fi.s synrange relativt bra.

Och vad, donka träff? Jag köper det om nivå/image rättfärdigar det, alltså att folk fattar att man kan syna på ett random drag och bluffa färgdrag alternativt göra en hand till en bluff och så, men här känns det lite jobbigt.
Postad
Och vad, donka träff? Jag köper det om nivå/image rättfärdigar det, alltså att folk fattar att man kan syna på ett random drag och bluffa färgdrag alternativt göra en hand till en bluff och så, men här känns det lite jobbigt.

Gäller o ha en balanserad synlinje här till o börja med så fi blir indifferent till, lr får t o m EV-, på att bluffa mot vår range på river.

Sedan vill jag inte beta på det här turnkortet så alternativen blir check-call eller check-raise.

Den delen av fi.s hd som vi leder mot (floats, drag mm) kan vi värdesyna mot. Dels har den delen liten chans att förbättra, dels vill vi att han ska få chansen o förbättra den del som innebär sämre flushdrag, sämre Ess o sånt.

Om fi betar turn för värde har vi nog rätt små chanser o få honom o släppa sin hand genom att checkrejsa, och jag är inte så sugen på o stoppa in mer cash med en sämre hand med låg FE.

Vi checkar alla rivers.

Postad
Ni som säger att CC är kallt oop, hur fan ska ni kunna CCa i position :D?

lol :) Check calla känns kallare än c/r då vi på river sitter oop och måste checka, till skillnad mot en c/r då vi kan välja på check eller bet.

Postad
Does not compute....

Skrev först en paragraf som jag tog bort, i den stod det att vi måste checka riv om vi inte har en balanserad donkrange på riv. Jag har inte det därför jag skrev "måste". Jag vet inte hur man lirar donkningar optimalt iaf.

Men vill du lira c/c turn och sen donk riv? Kan du isf utveckla det (varför det är bra, vilka fler händer du gör det med, varför den linjen är att föredra framför c/r turn), för jag har inte den typen av spel alls i min arsenal (hurvida det är bra/dåligt låter jag vara osagt för det e jag inte säker på).

:-P

Postad
Gäller o ha en balanserad synlinje här till o börja med så fi blir indifferent till, lr får t o m EV-, på att bluffa mot vår range på river.

Sedan vill jag inte beta på det här turnkortet så alternativen blir check-call eller check-raise.

Den delen av fi.s hd som vi leder mot (floats, drag mm) kan vi värdesyna mot. Dels har den delen liten chans att förbättra, dels vill vi att han ska få chansen o förbättra den del som innebär sämre flushdrag, sämre Ess o sånt.

Om fi betar turn för värde har vi nog rätt små chanser o få honom o släppa sin hand genom att checkrejsa, och jag är inte så sugen på o stoppa in mer cash med en sämre hand med låg FE.

Vi checkar alla rivers.

Jag måste verkligen ha missat nåt om detta är standard. Vad ska syna om färgen lägger sig och vi CR? Sämre flush synar väl men inte stort mer. Antar att du vill CC alla A och Q?

Om du satt som fi med säg A8 och hero checkar den turnen, vad gör du då? Om du betar och vi slår om allin, synar du då?

Postad

Tottyville, jag skrev checka alla rivers. Jag donkar river ibland, som t ex om brädan är KQJT och jag har Ess, men donken är högst obalanserad. Vad jag menade är att vi inte måste checka river, och att använda det som argument för att istället CR turn o stoppa in massa deg, är inte bra logik. Sen kan man säkert ha andra anledningar till o vilja CR turn, men just den anledningen du nämnde var inte bra.

Hoppamera, CR flush o CC alla A o Q stämmer.

Att fi skulle värdebeta A8 men inte syna omslag stärker ju vår linje bara, för vi kan i princip CR-bluffa river med typ hela vår HD.

IMO, så handlar det inte så mkt om vad som händer på river o va fi synar omslag på river med osv. Det här handlar om turnbeslutet. Bet eller Check-call eller check-raise funkar nog alla tre i praktiken, men om fi har en hand som du nämnde, A8, lär han inte släppa mot turn CR, och vi har bara 20% chans o träffa flushen. Jag är helt enkelt inte sugen på o dega in massa pengar i det läget, o väljer o inte CRa turn.

Tycker för övrigt jag väldigt tydligt förklarar anledningen till min linje.