Gå till innehåll

Och där faller ännu en tår


joel747

Recommended Posts

För 7 gången gör jag ett försök att berätta om mig och mitt pokerliv.

 

Detta är jag, gammal(enligt mig själv), ganska kass på poker(enligt alla men ingen vågar säga det till mig), arbetslös sedan 2 veckor. Jag är en social ensamvarg som älskar att sitta hemma men hatar att känna mig ensam, sug på den ni.

 

Jag skriver för att jag har tråkigt, sjukt tråkigt, i alla fall idag. Jag är en jävel på att ge upp så detta projekt kan ta slut redan nu men hoppas fortsätta ha tråkigt så jag kan få lite skrivet här.

Om jag inte skriver på några dagar kan ni ju ge lite kritik, jag hatar att få kritik. Kritik gör mig arg och när jag är arg skriver jag. Jag kan inte skriva när jag är glad, varför ska man skriva när man är glad? Jag skulle vilja vara karaktären i Californication, han är min idol!

 

Detta är mitt pokerliv:

 

* spelat i 5 år(enbart Texas NL)

* som högst lirade jag 5-10 SvS och 0.5-1 på prima

* högsta vinst är 2k dollar, 2:a i en 10k G på expekt back in the days. Dagen efter fick jag veta att vinnaren var en äldre herre som fick hjälp av en kompis till mig, jag har inte pratat med min "kompis" sedan dess.. eller jo det har jag men jag hade som plan att tiga ihjäl honom.

* spelar 85% CG men ibland försöker jag få till det i någon garantiturre på FTP med utan större klonkar.

* nu försöker jag överleva på räkback. Spelar 4-6 bord 0.25-0.50.

* tiltar som fan men som tur är slutar jag spela istället för att skotta.

 

Mål:

 

* att sluta tilta, that´s it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* högsta vinst är 2k dollar, 2:a i en 10k G på expekt back in the days. Dagen efter fick jag veta att vinnaren var en äldre herre som fick hjälp av en kompis till mig, jag har inte pratat med min "kompis" sedan dess.. eller jo det har jag men jag hade som plan att tiga ihjäl honom.

 

LOL! :lol:

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack mina herrar!

 

Jag ska lägga upp alla donkspel jag gjort hade jag tänkt men redbet(en av sidorna jag spelar på) har gjort det omöjligt att hitta min HH. Kan någon ge mig tips? Jag köpte nyligen en laptop för 17k utan att ha en jävla aning om hur man använder den, that´s the story of my life..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack mina herrar!

 

Jag ska lägga upp alla donkspel jag gjort hade jag tänkt men redbet(en av sidorna jag spelar på) har gjort det omöjligt att hitta min HH. Kan någon ge mig tips? Jag köpte nyligen en laptop för 17k utan att ha en jävla aning om hur man använder den, that´s the story of my life..

 

Börja med att avinstallera Vista, det är tidernas tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket rakar du på NL50 om du kan "överleva" på det. Hellre 4-borda NL50 hela livet med en schysst RB än att jobba. That's life. Well, my life.

 

 

Om jag kommer ihåg rätt så blev jag kölhalad senast jag pratade rake på detta forum men jag kan väl säga så mycket som att jag klarar mig, mycket vill ha mer men just nu funkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började helt underbart bra med en 2 timmars sittning där jag inte vann en hand tror jag. Jag ser dessa sittningar som dom bästa. Jag har två anledningar. 1. Jag kommer bara ihåg när det går dåligt vilket gör att min hjärna byggs på med minnen som jag kan berätta för mina barnbarn. 2. Jag blir arg vilket gör att jag skriver..

 

Jag kommer inte berätta för er mina kära läsare hur stor rulle jag har, det är allt för pinsamt men tänkte koppa den kära Hasse Eskilsson och göra ett siffersystem som ska beskriva hur mycket jag förlorar under dagar, veckor, månader och gud förbjude även år.

Jag har inte kommit på hur mitt system ska se ut men återkommer snarast.

 

Idag ligger jag i alla fall på ett negativt resultat. Kanske en -2 av en 5 gradig skala.

Eller va fan vi gör en 5 gradig minus och plusskala så blir det lätt.

En helt fantastisk dag vid borden(typ WSOP titel) ger +5 och en piss skit och helvetesdag ger -5

 

Nu ska jag laga kolpudding och spika upp en tavla jag fått av min moster. Den består av ett antal ankor i vatten... kanske gömmer tavlan i en garderob till hos kommer nästa gång.

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din historia liknar min, ska bli kul att läsa denna dagboken.

 

 

 

Oj, då måste du spela rätt mycket?

Spelar 6 bord NL50 och hade inte klarat mig på RB om jag haft 100% :)

 

 

Planen är väl att jag ska vinna lite också, plus att jag får A-kassa efter sommaren om jag inte hittar nytt jobb men säg inte det till någon.

 

Ps. Någon som vill anställa mig?! Jag kräver bara bra lön och ett jobb som inte innebär metallslipning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din historia liknar min, ska bli kul att läsa denna dagboken.

 

 

 

Oj, då måste du spela rätt mycket?

Spelar 6 bord NL50 och hade inte klarat mig på RB om jag haft 100% :)

 

Hur många händer i månaden lirar du? 40'000 lär ju inte vara svårt om man nöter på rätt bra. Dessa händer med 100% RB blir ungefär $/€/£3000. DET, min vän, hade jag klarat mig mycket väl på i varje fall.

 

Jag 4-bordar NL25-100*6max och snittar nog runt 40K händer en bra månad. Jag har enbart 30% RB vilket ger ungefär $1000. Hellre det än att slava på fabrik i någon random skog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får hoppas du inte har vänner som kungkroon då :-D

 

Vilken superhjälte till vän...

 

Men jag har inte hamnat i bidragsträsket ännu.. har betalt sommaren ut från mitt gamla företag. Uppsagd pga arbetsbrist står det på pappret som jag skrev på förra veckan. Man kan kalla det fallskärm :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer i månaden lirar du? 40'000 lär ju inte vara svårt om man nöter på rätt bra. Dessa händer med 100% RB blir ungefär $/€/£3000. DET, min vän, hade jag klarat mig mycket väl på i varje fall.

 

Jag 4-bordar NL25-100*6max och snittar nog runt 40K händer en bra månad. Jag har enbart 30% RB vilket ger ungefär $1000. Hellre det än att slava på fabrik i någon random skog.

 

Denna månad har jag än så länge spelat 23 000 händer på 0.25-0-50... planen är väl runt 50 000-60 000 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tampats mot italienska shortstacks i en timme kan jag bara erkänna att de små rackarna är sjukt bra på att dra in färgdrag eller tvåpara sina J4 händer mot mina damer. Men jag är inte bitter, bara fattigare.

 

Denna period av motrigg tär, jag lyckades tex sätta fingertopparna på en nyuppvärmd stekplatta förut så nu skriver jag bara med höger hand och vänster ringfinger...

 

Försöker fortfarande hitta mina HH:s men verkar inte lyckas, får ta hit någon som har lite mer att komma med när det gäller datakunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer i månaden lirar du? 40'000 lär ju inte vara svårt om man nöter på rätt bra. Dessa händer med 100% RB blir ungefär $/€/£3000. DET, min vän, hade jag klarat mig mycket väl på i varje fall.

 

Jag 4-bordar NL25-100*6max och snittar nog runt 40K händer en bra månad. Jag har enbart 30% RB vilket ger ungefär $1000. Hellre det än att slava på fabrik i någon random skog.

 

Oj, jag spelar kanske ganska lite och för tight :D

Förra månaden blev det bara 10k händer (tentaplugg...) och totalt ca $300 i rake.

Under sommaren tänkte jag sikta på 40k händer/månad och tycker det krävs hur mycket spelande som helst. Spelar väl 500 händer per timme lite grovt uppskattat.

 

Denna månad har jag än så länge spelat 23 000 händer på 0.25-0-50... planen är väl runt 50 000-60 000 händer.

 

Spelar du nåt på ongame så ses vi kanske vid nåt bord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, jag spelar kanske ganska lite och för tight :D

Förra månaden blev det bara 10k händer (tentaplugg...) och totalt ca $300 i rake.

Under sommaren tänkte jag sikta på 40k händer/månad och tycker det krävs hur mycket spelande som helst. Spelar väl 500 händer per timme lite grovt uppskattat.

 

 

Kör du inte en "Dealt Rake"-RB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...