Gå till innehåll

Erfarenheter av poker som sommarjobb?


mikca

Recommended Posts

Snart är sommarn här! :D

 

Det är säkert flera som har funderingar på att spela poker i sommar isf ett "vanligt" sommarjobb, inkl mig. Det är säkert många som spelade poker förra sommaren och har en hel del värdefull information till dem som funderar på poker i sommar.

 

Speltyp, site, limit, speltider, resultat, sociala konsekvenser, andra bra sommaraktiviteter (och dess inverkan på pokern), ...

 

Dela med er!

 

* RP och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer sitta och slacka på ett sommarjobb för att dra in pengar, sen kommer jag lira poker på eftermiddagarna (sålänge man inte drar till beachen) och kvällarna.

 

Blir väl som vanligt bara att man slackar på jobbet istället för i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag tagit ett lågavlönat sommarjobb och har nog 2 veckor ledigt totalt, varav jag skall flytta på en. har jobbat där tidigare, och jobb kan ha mer värde än monetärt sådant. Dock tror jag att jag skulle kunna tjäna mer pengar på att grinda $10-$30 SnG i sex veckor än att jobba i sex veckor med den lönen jag får. Fast lönen är jävligt stabil å andra sidan.

 

Ifall poker går bra det kommande året tror jag nästa sommar blir pokersommar (ifall inget kanonjobb dyker upp givetvis)...

 

Lycka till, alla ni som skall jobba vid pokerborden i sommar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne i samma banor som ni.

Har sagt upp mig från båttillebehörsbranchen för gott och ska satsa på pokern i sommar. Givetvis går konserter, beachen, öl och allt som hör till i förhand. Då är det bra med flex tider a la poker :)

 

Ska försöka att få 8h arbetsdag de dagar jag "jobbar", men vet att det kommer bli svårt. Har även tänkt att lägga in en timmes teori (läsning) varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag bara har ett deltids sommarjobb, en till två dagar i veckan, så kommer jag att spela mycket poker i sommar. Dock så är det nästan enbart turneringar som gäller för mig eftersom det är där jag drar in, de för mig, stora pengarna. Jag har iofs redan spelat in så pass mycket att jag skulle kunna klara mig för ett par sommrar framöver men jag tänkte att jag skulle slippa ta studielån hela nästa år också.

 

Det blir mest turneringar på b2b-nätverket med inköp från 15€ och uppåt men även några xxxx$ Guaranteed på prima-nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om inte kvalitén på motståndet kommer höjas rejält i sommar. Var och varannan pokernörd spelar åtta timmar om dagen medan fisken är vid sommarstugan med familjen och grillar. :lol:

Jag hoppas att det blir tvärtom. Fisken har mer tid för poker när han har sommarlov :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...