Gå till innehåll

Buffes juni


Buffe

Recommended Posts

Har varit en stökig start på juni privat så det har inte blivit mycket poker. Den som har blivit har inte varit grym heller...

 

Har spelat tre dagar där en var okej spel men tråkiga matchups (typ pp mot högre pp, färg mot högre färg, stege mot kåk osv). En dag kommer jag inte ihåg och ikväll liten cash men mycket tilt.

 

Kvällens turneringar:

 

Nr1: 33$ NL Turbo

Resultat: 128 av 145

Kommentar: Hade typ startstack innan utg tripplar och får 2 calls. Jag har AA på knappen och ställer in vilket är 10xtripplingen men hoppas på calls då folk är lösa och kassa. Utg har ca 2/3 av min stack och tar callen. En jättestack bakom honom gör också det. Utg har 88 och jättestacken...A8s. Kan det se bättre ut? Flop kommer J34 med backdoorflush för A8. Som sitter... Jag är ute. Horribelt spel belönas med toktur.

 

Nr2: 26$ PL Holdem Shorthanded

Resultat: 170 av 267

Kommentar: Låg lite under average. Synar en trippling med 44 från knappen och sb synar också. Flop kommer 956. Aggro big stack cbar pot och jag synar, sb lägger sig. Turn 7 och big stack bettar pot igen. Då han synat ner min checkraise på flop och värdebet på river med enbart K-hög lite tidigare är jag inte alls övertygad om att han har mig. Så jag ställer. Tyvärr har han klonkat set i sjuor. Som håller.

 

Nr3: 26 NL

Resultat:31 av 45

Kommentar: Låg average. Kortkall men tripplar till slut från CO med Q8os. Blir reraisad av sb och semitiltad som jag är ställer jag in då han kan resteala. Han instasynar med AKs. Helt okej för mig men tyvärr är brädan fem låga kort som missar min åtta.

 

Nr4: 90£ NL KO

Resultat: 9 av 90 =45$ plus några KOs

Kommentar: Torskade mina fyra sista allins där en var mot högre pp och resten typ flips. Spelade bra men hade inte rätta flytet på slutet (inget alls).

 

Junis resultat so far: -350$ ungefär

 

Pokern kändes ändå hyfsat bra idag så det ska bli spännande att lira mer i veckan. Är också taggad på live-poker och ska med största sannolikhet lira CC-turnering nästa måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker alltså... Vad säger man?

 

Nr1: 16$ PL Omaha KO Turbo

Resultat: 136 av 220

Kommentar: Torskade två stora all-ins på raken där jag var i ledning pre. Det räckte då man börjar med 10xbb.

 

Nr2: 26$ NL

Resultat: 25 av 45

Kommentar: Hände inte jättemycket. Missade något drag och fick inga jättekort. Ställde med 11xbb när jag fick 55 i sen pos. Tyvärr hade sb TT och tog ut mig.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 27 av 45

Kommentar: Hade sjunkit lite under average då jag plockar upp AA som bb. Fold till CO som ställer in med 18xbb, jag synar med mina 14xbb. Han har 66 och klonkar. Lovely.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 752 av 1632

Kommentar: Började helt okej. Torskade en stor pot mot en lös snubbe som tyvärr synade allt och klonkade två par med kasst ess på rivern. Åkte när jag testade att betta ut med K7 från bb på A23-flop med färgdrag. CO som dubblat pre raisade mig och jag trodde inte han var stark så jag ställde in. Han hade A9os och instasynade min ganska stora reraise.

 

Nr5: 11$ NL HU

Resultat: 16 av 153 = 38$

Kommentar: Låg aldrig under i de första fyra matcherna. I den femte så var fi helt okej och klonkade allt. Inget att göra typ.

 

Nr6: 26$ NL

Resultat: 9 av 45

Kommentar: Suck. Låg 2 av 9 när FT började, var dock ganska jämnt. Får QQ på BB varpå chipleadern ställer in med 14xbb från CO. Jag synar med mina 11xbb och han visar upp A7os. Gissa vad som kommer på floppen?. Hade varit klar chiplead annars...

 

Dagens resultat: -93$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullkomligt horribel flyt so far i juni! Var beyond tilt igår kväll och det fortsatte med beats idag. Lyckades dock undvika tilten idag iaf.

 

Igår:

 

16$ NL

Resultat: 2171 av 3858

Kommentar: Började väldigt bra. Låg dubbel average hyfsat snabbt. Torskade efter ett tag en stor pot med färg mot två par som tyvärr rivrade kåken (6-outare) efter all in på turn. Drog ut någon och blev sen utdragen mot färgdraget som ställde in på flop. Trist.

 

11$ NL HU

Resultat:14 av 146 =36,50

Kommentar: Andra raka cashen i denna. Vann de tre första hyfsat bekvämt även om de två sista snubbarna var bra. Åkte mot en tokig ryss som inte trodde mig för fem öre och klonkade en del. Surt då jag med lite bättre kort slagit ut honom på två minuter.

 

26$ NL

Resultat: 463 av 1521

Kommentar: Brutaltilt på denna. Låg riktigt bra till (topp 20 väldigt länge och väldigt tidigt) och spelade solid poker. Torskade sen en 2,5xaverage-pot med AQ som jag cbade in i AJx-flop med färgdrag. En kass tysk raisar mig och jag ställer in. Han har klonkat AJ som håller. Senare när jag jobbat upp igen limpar jag 88 i mittpos. Samma tysk ställer in vilket är ca 30xbb. Jag har ca 60xbb i stacken och väljer till slut att ta synen då jag inte tror att han är jättestark pga det massiva överbettet. Kan mycket väl vara uppe mot lägre pp eller overcards. Han har ATs och floppar A. Jag turnar färgdrag som inte kommer. Hade typ varit chiplead i hela skiten vid vinst. Har då runt average kvar och handen efter limpar jag AQos i mittpos. Två till är med plus blindsen och floppen kommer A45. Jag bettar 900 i 1200 och får en syn av en annan limper. Jag sätter honom på sämre ess eller float. Turn är en 6 som även ger färgdrag. Jag bettar ganska hårt och han synar. River är en trea. Jag checkar och han ställer snabbt in 4k i 6k-potten. Jag täcker honom med 700 och synar då jag tror att han kan göra det med typ AJ och jag får bra odds. Han har A7s och rivrade stegen. Kul. Sen åker jag några händer efter med 46os som bb med 3xbb kvar. Blir HU mot en snubbe som isolerat vilket gör att det är 10xbb i potten. Han har KQos som håller.

 

16$ PL Omaha Turbo

Resultat:170 av 243

Kommentar: Åkte snabbt. Inget konstigt

 

15$ NL Double SO

Resultat: 9 av 36

Kommentar: Skit!!! Har 3/4 av markerna när vi blir HU i första bordet. Detta trots en massiv flipförlust en bit tidigare. Min motståndare är lite för vek men lyckas vinna FYRA raka all-ins mot mig och tar ut mig. Var inte stor underdog i någon av dem så klart. Som vanligt jättevärde om man väl kommer till FT.

 

Gårdagens resultat: -49$

 

Dagens spel (testade att lira mitt på dagen):

 

Nr1: 20$ rebuy, använde 3.

Resultat: 3 av 6

Kommentar: Vinnaren vann 216$-plats. Utan tvekan den turnering jag har haft mest oflyt i. Torskade jättepot mot 6-outare (AA mot 88 på 456-flop) en bit in då jag var chiplead. Hade vunnit hela skiten om den hållt. Spelade riktigt bra efter det faktiskt. Torskade sen flip i en stor pot. Torskade sen jättepot med K6 på K987-bräda då jag pushade turn.Fi hade KK, som höll. Åkte till slut med 13xbb då jag squeezar med A6os mot knappraise och sb-call. Knappen lägger sig men sb instasynar för halva sin stack med JTos. Som klonkar. Hade varit lika med övriga två vid vinst i sista.

 

Nr2: 26$ NL

Resultat: 18 av 45

Kommentar: Låg riktigt bra till. En intressant hand var när jag tripplade med KQos som bb mot limpad sb. Han synar. Floppen är J74. Check check. Turn en till J. Han checkar. Jag bettar 600 i 700-potten (han har typ 950) så han ska förstå att jag synar hans push. Han pushar. Jag synar. Han har A2os. Som håller. Horribelt spel av honom tycker jag. Torskade en stor flip i mitten också då jag restealar med QTs som sb mot CO-trippling (enda spelet jag gjorde typ), bb väljer då att pusha vilket är pyttelite mer än vad jag raisade till. CO lägger sig trots grymma odds (min read var alltså rätt) och jag förlorar mot 44 trots floppat färgdrag för mig. Konstigt/dåligt spel av 44 tycker jag, varför pusha med 44 mot raise och reraise mot två commitade fi? Handen jag åker i så är det en trippling av en lös fransman i tidig pos, en svensk med stor stack synar. Jag höjer från 600 till 2600 med TT från sb. Båda synar (!), vilket jag inte räknade med. Flop kommer J9x och jag ställer in mina sista 2600 i potten (som är typ 8k). Fransmannen synar med QQ som håller.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 127 av 379

Kommentar. Snark!!!! Låg bra till i början. Blev brutalt kortkall och sjönk till average efter bra tålamod. Är på ett aggressivt bord och väljer att limpa KK utg. Blir tyvärr ingen raise utan en till limper och bb. Flop kommer 367 med färgdrag. Blir checkraisad av bb och ställer in. Han har 45... Är nere på 12xbb och handen efter tripplar samma snubbe som sb mot min bb. Han är en jättebluffer (lite därför jag ställde handen innan också) så jag ställer in med 28os för att jag tror att han kan vika en bluff. Han tänker länge och synar till slut med J2os (!). Som håller.

 

Dagens resultat: -132$

 

Spelet känns faktiskt riktigt bra, är helt sjukt om resultaten inte kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på semester en vecka, tänkte lira nu i två veckor från och med i morgon innan en veckas semester till. På CC senast kom jag 27 av 80 efter att ha torskat tre raka all-ins. Spelet kändes bra men var lite för kortkall och hade inte rätta flytet. Motståndet imponerade inte som vanligt. Tänkte nog göra ett nytt försök på onsdag kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen toppenkväll i kväll direkt... Tänkte börja lite lugnt och nöjde mig med fyra turneringar.

 

 

Nr1: 11$ NL HU

Resultat: 110 av 128

Kommentar: Torskade första matchen. Mötte en bra, aggressiv fi som jag dock fick bra read på (kunde relatera...) och ledde en del. När blindsen gått upp lite ställde han mot min dubbling och jag tog synen med KQs. Han hade 66 och floppen kom 4JT med mitt färgdrag... (hello sjuka mängder outs). De kom inte. Hade sen 6xbb kvar och var tvungen att syna med J8s på 8JQ-flop när han checkställde mig. Han hade Q2os som höll.

 

Nr2: 26$ NL

Resultat: 35 av 45

Kommentar: Sjönk lite i början och var kortkall. Sen tripplade en tysk till 150 från CO och jag ställde in med A8os från knappen med typ 1300. Han tänkte lite och tog callen med 77... (han täckte mig lite). Den höll.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 16 av 45

Kommentar: Började bra och ökade stacken ordentligt. Tappade lite på ett spel men vann lite senare en flip (!) med AK mot TT. Torskade tyvärr en ännu större flip när det var två bord kvar då jag hade JJ mot AK. Jobbade sen upp till typ 8xbb då jag ställde in från CO+1 med A6os. Tyvärr plockar knappen upp KK som tog ut mig.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 554 av 1515

Kommentar: Var riktigt kortkall i början. Låg nog aldrig över average. Torskade en stor pot då utg som varit aktiv tripplar och utg+1 synar. Jag har JJ och ställer in från sen pos med ca 23xbb. UTG läste jag rätt (att han inte behövde vara så stark) så han la sig. Tyvärr hade UTG+1 QQ och tog ner mig till 1,5xbb. Floppen kom lågt så jag hade nog ändå fått in degen på den om jag tagit det lugnare pre. Jobbade upp mig till 5xbb men åkte mot QQ-snubben när jag ställde med 55 från sb. Han isolerade med AKs. Jag floppar set och han färgdrag. Det sitter på turn. Och håller.

 

Dagens resultat: -89$

 

Jahopp, ett par torskade flips i de första och hyfsad korttorka i den stora. Okej spel ändå så jag är inte helt knäckt. Hade ett par håriga matchups också i fel situationer. Blir nog CC i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...