Gå till innehåll

NLT - Trn, två par med färgmöjlighet på bordet


mbman

Recommended Posts

Spelade denna hand i en freeroll och har funderat lite över hur jag kunde spelat den annorlunda, men gjort är gjort:

 

Blinds: 50/100

 

Jag har cirka 4000 marker, den andra intressanta spelaren här har cirka 6000

 

Jag sitter i tidigt position, strax efter blindsen.

 

Får A :spade: 9 :heart:

 

Jag höjer till 200. Två pers callar, inkl. SB.

 

 

Flop 9 :spade: 2 :club: 4 :spade:

 

Nice, par i nior...

 

SB bet 100

Andra killen call

Jag call (Här tror jag jag gör ett misstag genom att inte höja...)

 

Turn: A :diamond:

 

Nice, två par...

 

Potten är nu 1000

 

SB check

Jag: Bet 1000

Andra killen fold

SB call

 

Nu blir jag orolig...synar han detta stora bet...vet inte riktigt vad jag ska sätta honom på, men misstänker färgdrag, kanske KJs?

 

River: Q :spade:

 

Pott cirka 3000

 

SB går nu all in för 3000

Jag foldar

 

Mitt resonemang var ungefär såhär:

 

Han gör ett litet bet efter floppen då han har färdrag, vill ha in lite mer pengar, men ändå inte riskera särskilt mycket. När han inte sätter färgen på turn checkar han och vill nog helst ha ett gratiskort. Att han synar mitt bet TROR jag är fel, men då jag bettar hårt tror han säkert att han ska ta hela min stack ifall han sätter färgen...

 

Eventuellt kan han ju även ha tagit det lugnt med ett par i damer, vilket förklarar checken då esset kommer upp och all-in på rivern...då måste han ha satt mig på en bluff då jag bettade så hårt på turn...

 

Vad tycker ni andra om mitt och den andre killens spel?

 

Gjorde jag rätt som lade mig på Rivern? Jag vet inte mycket om den andra killen, men han verkade inte bluffa överdrivet mycket åtminstone...

 

* Fixar rubriken enligt nya PHH guiden - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vanligen gör jag inte heller det, men jag höjde ju i första hand i syfte att få de andra att lägga sig. Det var ett helt gäng personer vid bordet som var "sitting out", var kanske bara fem "aktiva" spelare. Sen hade jag dessutom just vunnit en stor pott handen innan, så kanske fick det mig att tilta lite smått :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska nog reraisa på flopen, får då samtidigt ett ngt lunda värde på hans hand då också.

 

Bra bet på turnen. Sen får man ju räkna med att såna torskar synar.

 

Även bra fold. Han har ju ett utmärkt blufftillfälle där. skulle jag själv ha en svag hand skulle jag nog också pott beta om "färgen" kom. men fortfarande en bra fold. trodde inte det fanns folk som spelade frerolls som kunde lägga ner två par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...