Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Satt och spelade fjärde steget i en stepsturnering på Party häromdagen. Tre personer var kvar och som den upplyste vet, går de två första vidare till nästa nivå. Den tredje får köra om samma nivå. Jag hade ungefär hälften av alla chips och älskar att stjäla blinds, särskilt i steps där folk verkar extra rädda för att förlora. Går vanligtvis all in på en steal, men varierar lite. Här höjde jag 700 med den marginella handen T5s. Instinktivt tyckte jag att han spelade som en idiot, men sedan insåg jag att han kanske var tvungen att syna med sin träff. Kanske var både min preflophöjning och hans syn idotiska? Eller var vi båda genier? ;)

Två saker känner jag mig övertygad om; och det är att hans preflop syn är fel, samt att han gör fel som checkar floppen istället för att ställa in...

EDIT: Givetsvis åkte jag som tredje man ett par händer senare, för den som undrar.

:20:01 Mjo: ***** Hand History for Game 1976121799 *****

NL Hold'em $150 Buy-in + $15 Entry Fee Trny:11775996 Level:6 Blinds(150/300) - Saturday, April 30, 06:15:34 EDT 2005

Table Mini Step 4 #1018089 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 3

Seat 2: dman1337 ( $4870 )

Seat 5: PHANTOM229 ( $2510 )

Seat 3: BIGCLIFF1 ( $2620 )

Trny:11775996 Level:6

Blinds(150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to dman1337 [ Td 5d ]

>You have options at Table 36567 (6 max) Table!.

>You have options at Table 36640 (6 max) Table!.

dman1337 raises [700].

BIGCLIFF1 folds.

PHANTOM229 calls [400].

** Dealing Flop ** [ Ad, 7c, 4d ]

PHANTOM229 checks.

dman1337 bets [1550].

PHANTOM229 is all-In [1810]

dman1337 calls [260].

** Dealing Turn ** [ 2c ]

** Dealing River ** [ Kh ]

dman1337 shows [ Td, 5d ] high card ace.

PHANTOM229 shows [ Jc, 4c ] a pair of fours.

PHANTOM229 wins 5170 chips from the main pot

* RP - QoS *

Postad

Men varför håller folk på att spela de här stepsturneringar hela tiden? EV för fan!

Jag tycker att ditt spel är massivt tomtespel eftersom du ändå är tvungen att syna om någon re-raisar all-in och du får färre syner genom att ställa in själv. Däremot vet jag inte riktigt om jag tycker att du ska spela alls här. Och självklart så synar han all-in med paret på floppen, vet han om att du är någorlunda bluffbenägen så är det ju mycket bättre att syna all-in än att trycka själv och bara bli all-in mot dina riktiga händer istället för dina riktiga händer och bluffarna.

Postad
Men varför håller folk på att spela de här stepsturneringar hela tiden? EV för fan!

Stor risk, stor avkastning.

Alla vet ju hur frestande det är att kunna köpa in för $10 i en MTT och ha chans på $3 000, tänk dig då detta pris då ant deltagare bara är 10 i varje miniturnering!!!!! :)

Antar att det är så folk ser det iaf.

Kanske mer på ett undermedvetet stadie isf dock.

Postad
Hjort om man vinner mer på att Köpa in sig på Step4 än på Step5 så är det väl bättre att göra det?

Jag vet inte om du menar:"Om man i fall A vinner $20 och i fall B vinner $10 borde man inte då välja fall A?" Om du gör det så borde du inte behöva ett svar från mig. Om du menar något annat så vet jag inte vad det är, så du får vara lite tydligare.

Postad

På Step4 finns det relativt många fiskar och det är lätt att gå vidare till step5. En kompis spelade Step5 ganska mycket och köpte bara in sig på Step4 för att få bättre värde. Jag kanske är ute och cyklar men det låter bra i mina öron. Min tanke är alltså att de dåliga spelarna som finns på Step4 överväger raken.