trixxter Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Hur ska vi fortsätta på turn här? Inte roligaste kortet i leken. Argument för att 3beta flop? FI har spelat 33/18 över 157 händer och är ganska agr. på senare gator. 27% wtsd. Game # 1238271079 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Navarres" Players(max 6): lill-isac (EUR 103.20 in seat 1) HERO (EUR 247.15 in seat 2) muffen68 (EUR 146.05 in seat 3) MissCopx (EUR 135.55 in seat 4) qaz975 (EUR 293.71 in seat 5) you_muck (EUR 176.00 in seat 6) Dealer: muffen68 Small Blind: MissCopx (0.50) Big Blind: qaz975 (1.00) HERO was dealt: As - Ah you_muck Fold lill-isac Fold HERO Raise (3.50) muffen68 Call (3.50) MissCopx Fold qaz975 Fold Flop 9c - 3h - 5s HERO Bet (7.00) muffen68 Raise (14.00) HERO Call (7.00) Turn 9c - 3h - 5s - 7c HERO Citera
NorthQ Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Känns inte som 7.an hjälpte fi:s range väldigt ofta med den linjen fi valt. Om du tror dej va good på flop, så är du nog sannolikt nu också. Citera
Tottyville Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Känns inte som 7.an hjälpte fi:s range väldigt ofta med den linjen fi valt.Om du tror dej va good på flop, så är du nog sannolikt nu också. Vilket gör att du tar Vad för beslut på turn...? Citera
Earthnut2 Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 3betta flop om han är duktigt aggressiv. din hand blir faceup om du bara synar och han kommer få se 2 kort och har antagligen outs mot din hand iaf. Citera
Emokid Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 3betta flopp måste ju vara bäst, om du väljer att inte göra det så är det väl checkraise turn som gäller.. Citera
DrClemetnz Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Obv ska du 3betta flopp och få in det. Som spelat, check-syn turn och river imo. Citera
ampixo Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Vilka händer har ni som förespråkar 3bet på flop tänkt balansera upp det spelet med? Citera
Tiggr Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 3betta flop om han är duktigt aggressiv. din hand blir faceup om du bara synar och han kommer få se 2 kort och har antagligen outs mot din hand iaf. Enda gången flop 3b kunde vara bra vore väl om vi var i någon form av levlingsvm med fi där han vet att hans flopraise på världens torraste flop inte borde få respekt av oss. Sedan blir ju vår hand verkligen inte faceup vid bet syn. Checksyn känns std tror fi kommer dyka upp med allt möjligt skräp här. Citera
Earthnut2 Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Ända gången flop 3b kunde vara bra vore väl om vi var i någon form av levlingsvm med fi där han vet att hans flopraise på världens torraste flop inte borde få respekt av oss. Sedan blir ju vår hand verkligen inte faceup vid bet syn. Checksyn känns std tror fi kommer dyka upp med allt möjligt skräp här. inte face up? stooor majoritet av rangen där är ju överpar när vi synar. han kommer inte stoppa in mer i potten om han inte slår överpar, och vi kommer syna ned varje gång han bettar turn för värde (antar jag, om ni inte förespråkar checkfold?) 3betta flopp skriker ju dessutom luft och han kan lätt vara en sån som raisar med mindre bra händer på flopp för att "se var han står" och sen tänker att vi bluffar. Citera
Starfitter Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 Syna hans floppbet imo, för 100BB kan jag 3beta flopp men känns kallt att betala av hans set för lätt och jag tror inte du tappar speciellt mkt värde med att inte 3beta. Turn checkar du.. betar han kan du c/r eller CC. checkar han så värdebetar vi i princip alla rivers. Personligen skulle jag gå för CC om han är väldigt aggresiv men oftast för en c/r.. obv checkar du river också om du valt att CC turn.. Citera
Tiggr Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 inte face up? stooor majoritet av rangen där är ju överpar när vi synar. han kommer inte stoppa in mer i potten om han inte slår överpar, och vi kommer syna ned varje gång han bettar turn för värde (antar jag, om ni inte förespråkar checkfold?) 3betta flopp skriker ju dessutom luft och han kan lätt vara en sån som raisar med mindre bra händer på flopp för att "se var han står" och sen tänker att vi bluffar. Javisst om du costumefittar motståndarn att han raisar för info och sen tror att vi bluffar om vi 3b så funkar det bra. Var väl exakt så jag sa. Sen håller jag fortfarande inte med om face up delen. Fi miniraisar oss och vi kommer att spela vidare med betydligt mkt fler händer än överpar. Har du någon bet/call range här? Citera
Supertequila Postad 8 Juni , 2009 Rapport Postad 8 Juni , 2009 3beta flop är kallt (Fråga dig själv vilka händer som ger dig action o vilka som försvinner). Check-call turn. Citera
nordkvist Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Enda gången flop 3b kunde vara bra vore väl om vi var i någon form av levlingsvm med fi där han vet att hans flopraise på världens torraste flop inte borde få respekt av oss. Sedan blir ju vår hand verkligen inte faceup vid bet syn. Checksyn känns std tror fi kommer dyka upp med allt möjligt skräp här. this Citera
trixxter Postad 9 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2009 tack för alla svar. Jag valde cr på turn, kändes bra i stridens hetta. Och eftersom jag inte hittade någon vettig size blev det allin. c/c kanske är bättre, vet inte riktigt.. HERO Check muffen68 Bet (27.37) HERO All-In (229.65) muffen68 All-In (101.18) HERO Payback (101.10) River 9c - 3h - 5s - 7c - 4s HERO shows: As - Ah (a pair of Aces) muffen68 shows: 4c - 5c (two pairs, Fives and Fours) muffen68 wins: EUR 290.60 (with two pairs, Fives and Fours) Rake: EUR 3.00 Game ended 2009-06-08 15:15:16 GMT+01:00 Citera
Dead-Inside Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 3beta flop är kallt (Fråga dig själv vilka händer som ger dig action o vilka som försvinner). Check-call turn. Yep. Tycker inte C/R på turn är speciellt dåligt men jag föredrar nog check/call. Citera
BosniskPatriot Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 3beta flop är kallt (Fråga dig själv vilka händer som ger dig action o vilka som försvinner). Check-call turn. Any pair, stegdrag, ess högt edit: just ja, glömde at du spelar 17/12 och aldrig får action förutom när det blirer nötter vs nötter. you have to give action to get action Citera
Supertequila Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Any pair, stegdrag, ess högt edit: just ja, glömde at du spelar 17/12 och aldrig får action förutom när det blirer nötter vs nötter. you have to give action to get action Fail. Citera
DjLuppy Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Fail. Har du tänkt släppa någon bok om hur man spelar GTO på NL200? Citera
Supertequila Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Har du tänkt släppa någon bok om hur man spelar GTO på NL200? Hurså? Intresserad av att lära dig hur man spelar poker på riktigt? Fråga Stevebutabi, han är det närmaste GTO jag sett här på pf. Citera
DjLuppy Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Hurså? Intresserad av att lära dig hur man spelar poker på riktigt? Fråga Stevebutabi, han är det närmaste GTO jag sett här på pf. Poker på riktigt är mitt mål med året, förhoppningsvis spelar jag så nära GTO att även jag kan spela NL200 på stejk som du. Då kanske man kan skriva dryga oneliners och dra hem massa ras också, being ST.. Citera
Supertequila Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Poker på riktigt är mitt mål med året, förhoppningsvis spelar jag så nära GTO att även jag kan spela NL200 på stejk som du. Då kanske man kan skriva dryga oneliners och dra hem massa ras också, being ST.. LOL, fail, fail and...... fail. Var får du allt ifrån människa? väx upp. Finns mer pokersanning i mina oneliners än du nånsin kommer o ha förmåga att förstå. Citera
BosniskPatriot Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 supertequila edit: vad tar du för coachning? Citera
Recommended Posts