Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
förtäckt hot obv ..använd PM funktionen.:evil:

lol :mrgreen: ...... :roll:

Om det är som med p-bot så kommer en påminnelse efter ett tag om allt är korrekt, kommer det ingen påminnelse är du safe. Har funkat ett par gånger för mig.

Bossbaver spekulerar...

Mmm jag väntar med spänning tills de ska slå mitt persnr och generera en påminnelse... wtf, ingen med det numret? huh? osså skickar de väl ett till min adress ändå. Bossbaver ringer och frågar varför de skickat en påminnelse med ett persnr som inte tillhör mig. De säger kaxigt att jaja, vi skrev fel, du får fan pröjsa ändå. Och jag tjafsar vidare om att allt måste stämma och att de inte kan ändra boten utan min tillåtelse, och de kontrar med att jag får ta det till rätten isf och Bossbaver chickar ur och tillåter dem ändra boten :oops:

Postad

För det första så märks det ingen skillnad på att köra 70 eller 82. För att kunna köra exakt 70 och inte 75 , 73 eller 80 krävs det att man tittar på hastigetsmätaren minst var 10onde sekund, och det är enligt mig inte speciellt vettigt sätt att framföra ett fordon. Det kan ju knappast vara mer trafiksäkert än att råka komma upp i 80km/h då och då iallafall.

Jag tycker Sveriges prioritering att jaga fortkörare med blåslampa är helt jävla psyko. Dessutom är ALLA sveriges vägar byggda för att kunna köra betydligt fortare än vad som är tillåtet idag. Och vidare är 99.9% av alla bilar som rullar i Sverige byggda för att kunna framföras betydligt snabbare än vad som reglerna tillåter.

Så ja, jag kommer göra allt för att bestrida den boten.

Men får man köra för fort bara för det?

Postad

Kan aldrig tänka mig att du ska behöva betala denna boten, din bil men obv fel person:).

Jag och några polare skulle upp till Oslo och fira 17-maj för ett par årsedan.

Polarn körde min bil och det blinka till lite otrevligt i en av alla dessa kamerer.

Ett halvår senare så kom böter och kallelse till polisstationen för förhör om trafikförseelse i norge. Boten va på 6000 Nkr för 105km på 80 väg. Polarn va arbetslös vid tillfället och ingen av oss va vidare sugen på att pröjsa. Lösningen blev en liftare;-)

Vid förhöret så blev jag visad bilden som kameran tagit och utfrågad om vem det va som körde om det va min bil. Jag berätta min historia om hur vi hade plockat upp en liftare på vilkor att han körde så vi kunde dricka öl. Poliserna va inte helt imponerade av min historia och hotade med att åklagare kunde driva målet vidare till domstol mm men efter en och en halv timme så fick man gå.

I bland är det bra med poker fejs8-)

• 3 weeks later...
Postad
Kan aldrig tänka mig att du ska behöva betala denna boten, din bil men obv fel person:).

Jag och några polare skulle upp till Oslo och fira 17-maj för ett par årsedan.

Polarn körde min bil och det blinka till lite otrevligt i en av alla dessa kamerer.

Ett halvår senare så kom böter och kallelse till polisstationen för förhör om trafikförseelse i norge. Boten va på 6000 Nkr för 105km på 80 väg. Polarn va arbetslös vid tillfället och ingen av oss va vidare sugen på att pröjsa. Lösningen blev en liftare;-)

Vid förhöret så blev jag visad bilden som kameran tagit och utfrågad om vem det va som körde om det va min bil. Jag berätta min historia om hur vi hade plockat upp en liftare på vilkor att han körde så vi kunde dricka öl. Poliserna va inte helt imponerade av min historia och hotade med att åklagare kunde driva målet vidare till domstol mm men efter en och en halv timme så fick man gå.

I bland är det bra med poker fejs8-)

I lol´d. N1.