Gasimoe2 Postad 7 Juni , 2009 Rapport Postad 7 Juni , 2009 Hej hej! Vad tror ni om denna hand? Det går lite så där för mig just nu, har börjat se spöken och tror folk har monster hela tiden så jag har varit rädd att spela många händer. Callade en raise här, är väl där spelet är tveksamt från min sida, men tänker jag rätt som callar här med två motspelare kvar? Dessutom är jag väldigt osäker på att slowplay är rätt metod på NL10... CO är 22/13/5 på 130 händer BTN är 16/16/11 på 25 händer Party Poker, $0.05/$0.10 NL Hold'em Cash Game, 6 Players LeggoPoker.com - Hand History Converter UTG: $12.20 MP: $19.70 CO: $10.20 BTN: $9.75 SB: $23.75 Hero (BB): $9.15 Pre-Flop: T:diamond: J:diamond: dealt to Hero (BB) 2 folds, CO raises to $0.20, BTN raises to $0.30, SB folds, Hero calls $0.20, CO calls $0.10 Flop: ($0.95) 2:diamond: A:diamond: 9:heart: (3 Players) Hero bets $0.50, CO calls $0.50, BTN raises to $2, Hero calls $1.50, CO calls $1.50 Turn: ($6.95) K:diamond: (3 Players) Hero checks, CO checks, BTN bets $7.45 and is All-In, Hero calls $6.85 and is All-In, CO calls $7.45 River: ($28.70) 8:heart: (3 Players - 1 is All-In) Results: $28.70 Pot ($1.40 Rake) CO showed and WON $1.15 (-$8.60 NET) BTN showed and LOST (-$9.75 NET) Hero showed T:diamond: J:diamond: and WON $26.15 (+$17 NET) Min egen lilla analys säger att även jag borde kanske ha höjt preflop (alternativt foldat, men jag har lagt mig för mycket men försöker jobba på att inte lägga mig hela tiden) men med två minraise före mig kändes det som att jag kanske kunde få in pengar i potten i alla fall om jag träffat något. BTN blev rätt upprörd och böjade vråla om att jag borde ha lagt mig... Kanske har han rätt men borde inte implied odds räcka här? Tacksam för konstruktiva kommentarer! /Gasimoe Citera
Rasto Postad 7 Juni , 2009 Rapport Postad 7 Juni , 2009 Inget fel i att syna 3bb pre med JTs. Vad är du ute efter med att beta halvpot på flop? Check-syn är bättre. Sen check-raise all in turn. Vet inte vad BTN gapa om, men det enda tveksamma imo är betet på flop. Citera
vetgirig Postad 7 Juni , 2009 Rapport Postad 7 Juni , 2009 Inget fel i att syna 3bb pre med JTs. Vad är du ute efter med att beta halvpot på flop? Check-syn är bättre. Sen check-raise all in turn. Vet inte vad BTN gapa om, men det enda tveksamma imo är betet på flop. +1 Citera
Gasimoe2 Postad 7 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2009 Inget fel i att syna 3bb pre med JTs. Vad är du ute efter med att beta halvpot på flop? Check-syn är bättre. Sen check-raise all in turn. Vet inte vad BTN gapa om, men det enda tveksamma imo är betet på flop. När jag betade halv pot var det för att hålla ned priset på att få se nästa kort, om jag höjer lite callar de men om jag callar så kanske de raisar närmare hela potten... Kanske är helt idiotiskt resonemang? Citera
Trillske Postad 7 Juni , 2009 Rapport Postad 7 Juni , 2009 När jag betade halv pot var det för att hålla ned priset på att få se nästa kort, om jag höjer lite callar de men om jag callar så kanske de raisar närmare hela potten... Kanske är helt idiotiskt resonemang? Japp, fullkomligt gräsligt resonemang. Många nybörjare gör dock precis så. Så försök minnas hur du tänker nu och använd sedan den informationen till din fördel när du sitter där som erfaren och möter färskingar. Citera
Gasimoe2 Postad 7 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2009 Japp, fullkomligt gräsligt resonemang. Många nybörjare gör dock precis så. Så försök minnas hur du tänker nu och använd sedan den informationen till din fördel när du sitter där som erfaren och möter färskingar. Haha, det skall jag göra Citera
CarlDenStore Postad 7 Juni , 2009 Rapport Postad 7 Juni , 2009 När jag betade halv pot var det för att hålla ned priset på att få se nästa kort, om jag höjer lite callar de men om jag callar så kanske de raisar närmare hela potten... Kanske är helt idiotiskt resonemang? Det problematiska du inte förstår med din bet är att det i många fall blir precis tvärtemot så som du tror, alltså att du vill hålla potten nere. Din bet är otroligt weak och ett ess på flopp (som är det kort som spelas mest före flopp i holdem, speciellt på nl10) kommer göra att du förmodligen kommer få en raise som är större än den bet du hade behövt checksyna. That´s the problem... Citera
Schlede18xD Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Hmm..gillar inte riktigt situationen överhuvudtaget men va ett tag sen jag lirade NL10 så det kanske är såhär det brukar se ut. BTN's miniraise preflop mot CO's tidigare höjning ser jättekonstig ut, men okej antar du att någon av dem eller rentav båda har Ace så är det ju fel att beta ut ur position, oavsett om du kastar in 20 cent eller 1$, checksyn är precis som föregående användare sagt det "billigare" och bättre alternativet. På position skulle jag nog kasta in en bet motsvarande pot eller strax för att ev. ta hem potten direkt. Om fi sedan slår om efter att ha checkat AQ, AJ etc. så får man väl se om man har odds för att syna in en ruter till. Nåja, du vann potten och jag fattar inte varför BTN gnällde så mycket över det, ganska uppenbart att antingen du eller CO har färgen där. Lycka till i fortsättningen Citera
Recommended Posts