Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta:

Bordet är löst och jag har ingen speciell read på Cruiser1.

OpeningBetRound

Dealer: henneris1

Small Blind: fimpe (0,25)

Big Blind: Cruiser1 (0,50)

Prizze was dealt: J :diamond: - J :club:

Prizze Raise (1,00)

BobbyMoore Fold

Arza Fold

henneris1 Fold

fimpe Fold

Cruiser1 Call (0,50)

Dealing Flop: [A :diamond: - K :heart: - A :club: ]

(Pot = 5,5sb)

Cruiser1 Check

Prizze Bet (0,50)

Cruiser1 Call (0,50)

Dealing Turn: [T :diamond: ]

(Pot = 3,75BB)

Cruiser1 Check

Prizze Check

Dealing River: [9 :heart:]

(Pot = 3,75BB)

Cruiser1 Bet (1,00)

Prizze Fold

Avslutning

Här känns det som han har mig slagen, får en känsla av att han försökte slowplaya esset. Gör jag rätt i att lägga mig här?

Postad

Fold.

Låt oss anta att han synar preflop med två T+-kort. I så fall är det enbart QT och JT som du slår. Även om han är lösare och synar med exempelvis Kx och Ax så ligger du ju pissigt till. Det enda du slår är en bluff, som du iofs inducerar med check på turn, men det är nog väldigt få spelare som synar den floppen för att kunna bluffa senare när man är ur position mot en preflop-raiser.

Edit: Såg precis att han var big blind, men ovan nämnda gäller fortfarande: Han är ur position mot en kille som höjde UTG. Är han otroligt lös så finns ju tre hålstegar han kan syna med på floppen, QJ, QT, JT. Det är hårt att syna med lägre PP också, men det finns de som gör sånt. Såvida han inte är skogstokig så är du långt efter.

Postad

Om jag satt i BB på ett bord med sex spelare och hamnar heads-up mot en höjare skulle jag nog försvara mörken med betydligt med än bara broadway-händer. Han synar visserligen på floppen, men det beror ju också på hur Prizze har spelat tidigare. Om han alltid betar på floppen efter höjning skulle jag nog syna även med lågt PP. Nej förresten, då hade jag höjt preflopp.

Postad
jag skulle bettat fjärde o checkat bakom på femte

Dito, även om jag tror att det är bättre att göra i lägen där man har bättre möjligheter att dra ut när man ligger efter.

Folden på rivern finns inte när man checkat turn och då provocerat motståndaren att bluffa.

Postad
Det är hårt att syna med lägre PP också, men det finns de som gör sånt. Såvida han inte är skogstokig så är du långt efter.

Det är vekt att syna med småpar, de höjer man med. Den här floppen är ju mycket bättre för 66 än säg A K 7 eller A K 2.

Däremot så är det ju minst sagt märkliga händer att beta rivern med.

Postad

Folden på rivern finns inte när man checkat turn och då provocerat motståndaren att bluffa.

Hmm, det där är iofs lite vettigt, men jag tycker fortfarande att det är lite för suspekt. Synar han på floppen för att kunna bluffa på rivern, och vad har han i såna fall? Vad sätter han fi på för hand egentligen? Jag tycker spelet känns jättekonstigt för att vara en bluff och om det är det så är det en dålig sådan, eftersom handdistributionen hos UTG generellt sett kommer att syna rivern.

Postad

När BB checkar flop så finns det ju inte på kartan att hjälten checkar bakom efter att ha höjt preflop UTG. Detta fattar ju rimligtvis BB som är beredd att syna ganska löst här.

Sedan så är det ju i princip omöjligt att avgöra på turn om BB checkar för information eller om han misslyckas med en checkraise. Hur som helst tycker jag att man bör syna rivern alternativt betta själv på turn och checka bakom på rivern. Blir man däremot checkraisad på turn så kan man nog starkt överväga att lägga sig.

/Bjorn