Gå till innehåll

Till i colapse / 0.5-1


mitmy

Recommended Posts

Hand 1

 

Är detta för aggro? Brukar vara nöjd om jag får in det med pair + fd. Nu har jag ju även en sd. Flickvännen gick o la sig mitt i denna handen så hade velat raisa mer pre och på floppen

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr390)

BB (kr54.71)

UTG (kr299.79)

MP (kr503.82)

Button (kr394.82)

 

Preflop: Hero is SB with Qdiamond.gif, Jdiamond.gif

UTG calls kr2, 1 fold, Button bets kr9, Hero raises to kr21, 1 fold, UTG calls kr21, Button calls kr21

 

Flop: (kr65) Adiamond.gif, Kdiamond.gif, Jclub.gif(3 players)

Hero bets kr48.75, UTG calls kr48.75, 1 fold

 

Turn: (kr162.50) 6club.gif(2 players)

Hero bets kr156, UTG calls kr156

 

River: (kr474.50) 8diamond.gif(2 players)

Hero raises to kr164.25 (All-In), UTG calls kr74.04 (All-In)

 

Total pot: kr622.58 | Rake: kr15

 

Results:

Hero had Qdiamond.gif, Jdiamond.gif (flush, Ace high).

UTG didn't show

Outcome: Hero won kr607.58

 

Hand 2

 

Värdebettar jag på river? Mot 40/9/2 typ.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) (kr509.76)

UTG (kr653.86)

MP (kr36.54)

SB (kr579.76)

Button (kr389)

 

Preflop: Hero is BB with 10club.gif, 9diamond.gif

3 folds, SB calls kr2, Hero bets kr8, SB calls kr8

 

Flop: (kr16) 10diamond.gif, 3diamond.gif, 9heart.gif(2 players)

SB bets kr8, Hero raises to kr34, SB calls kr34

 

Turn: (kr84) 8diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr55, SB calls kr55

 

River: (kr194) 2spade.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Total pot: kr194 | Rake: kr4.84

 

Results:

SB had 9club.gif, Jspade.gif (one pair, nines).

Hero had 10club.gif, 9diamond.gif (two pair, tens and nines).

Outcome: Hero won kr189.16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Liknande hand som "Hand 1" i posten ovan 8-)

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr404.54)

Hero (MP) (kr399.27)

Button (kr398.73)

SB (kr276.88)

BB (kr53.60)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Jclub.gif

1 fold, Hero bets kr8, Button calls kr8, SB calls kr8, 1 fold

 

Flop: (kr26) Aclub.gif, Qclub.gif, Jdiamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets kr20, Button raises to kr40, 1 fold, Hero raises to kr150, Button calls kr150

 

Turn: (kr326) 9diamond.gif(2 players)

Hero raises to kr241.27 (All-In), 1 fold

 

Total pot: kr326 | Rake: kr8.14

 

Results:

Hero didn't show Kclub.gif, Jclub.gif (nothing).

Outcome: Hero won kr317.86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckad midsommar....

 

Sjuka swings i pokern, ena stunden upp 1k och andra ner 1k. På 1/2 :S? Blir nog inte så mycket mer spel innan denna veckan är slut, ska ut o käka nu. Bamboo, mongolisk buffé. Imorgon ska jag jobba och träna. Blir väl ikväll/inatt man får jobba upp ett litet plus, har inte alls gått bra denna veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag och det är tid för resultatuppdatering + uttag.

 

Igår såg jag att jag är +- senaste 20k händer :roll: Jag har spelat alldeles för slaskigt många gånger, varit super aggressiv. 30/30/10 har jag säkert haft på vissa bord många gånger. Denna månaden är jag +1500:- . Känns ganska meningslöst att ta ut runt 350kr så tar ut 1100kr(min bankrulle hamnar på en jämn summa). Känns som 1/2kr nivån är så jävla lös/tight passive, hoppas de förändras ju längre upp man kommer för dom tight/passiva är så jävla tråkiga att möta. Jag har för avancerad spelstil för den här nivån :twisted:.

 

Har jobbat så känner mig jävligt duktig och nyttig, har gjort mig förtjänt av en riktig söndagsgrind. Kommer bli mycket turrar idag, $4 + 0.40 180 spelare sngs på pokerstars och typ Sverigerankingen + något mer på svs. Kanske även blir någon galen $10 turre med hur många deltagare som helst och fet prissumma. Blev ingen träning, får inte för mor ^^ (är inte riktigt frisk ännu)

 

Senaste veckan....

grafl.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Droppat 2k sen sist jag skrev :shock: Förstår inte varför jag spelar på 1-2kr? Snittpotterna ligger ungefär lika högt men pengarna är mer lätt förtjänta på 0.5-1kr. Därför kommer jag lira 0.5-1kr 1 vecka nu, kanske lite 1-2 beroende på hur bra det går. Tar ut lita av rullen till och sätter in på Pokerstars så jag kan lira lite $4 180 manna sngs, blir så himla lång tråkigt att gneeeta 0.5-1krs hela tiden. Så nu har jag bara bankrulle för 0.5-1kr nivån på svenska spel, ett tag iaf.

 

Världens turre grind på G. Lirar FTP $50k och FTP $100k på fulltilt o på svenska spel Sverigerankingen :D(slänger upp ett par $4 snart med]

 

Edit: Bustade precis $50k !! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en ganska trevlig söndagsgrind.

 

Varit med i...

 

Sverigerankingen: 25 plats - 215:-

FTP $50K: ca 5000 plats - $0

FTP $100K: ca 1300 plats - $10

180 sng $7: 100 plats - $0

180 sng $4: 1 plats - $216

 

Turneringar är för jävla roliga om man klarar sig ur de första två timmarna, helst med hyfsad stack. I morgon är jag ledig och det kommer bli $4 sng nötande och 0.5-1kr

 

sweet dreams...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonkade återigen en $4 180 manna sngs.

 

Funkar inte pt3 för turneringar eller vad händer? Man kan ju se vilka nivåer man vunnit/förlorat mycket i, resultatet står bara minus även om jag vinner. Huden funkar inte alls osv? Hjälp pls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet vad problemet kan vara med PT3/Turneringar kan vara?

 

Turneringar är ju så sjukt mycket roligare än cashgame(iaf när man har en stack). Lirar bara turneringar just nu, behöver en paus från cashgamet. Jag är ganska novis på turneringar så hade ju varit roligt om man kunde posta lite händer men iom att inte pt3 funkar som det ska så blir det svårt.

 

Lirar inte bara $4 utan även $12 turbo 180 manna och stora mtts. Kollar mycket videos från pokercampus med Conspiracy och Eisenhower. De är ju ganska bra på turneringar tydligen.

 

+$290 so far....nybörjartur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...