Gå till innehåll

.............


Displeased

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så var man äntligen framme då!

 

Landade igårkväll lokal tid. Utforskade hotellet lite och satte mig en stund på $4/$8 Limit. Var lite speciella regler måste jag säga... Bara 1/2 i blinda och helt plötsligt blev blinda 6/12 men det var tydligen om nån vunnit 2 potter på raken.

 

Nu bär det av till RIO för att köpa in till ME. Satans varmt är det men man överlever väl.

 

 

New York New York rekommenderas också.

 

 

Japp, den ska oxå fixas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit här på ett tag... Det beror på att det finns så mycket kul att göra i Las Vegas så att det inte finns tid att sitta vid datorn.

 

Idag har jag lirat WSOP och är klar för dag 2 med 37500 i stacken. Är mycket nöjd med det med tanke på att jag var nere på 7k och harvade. Redogörelse kommer senare idag för nu är klockan 02:30 här och jag är typ död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å jag är så avundsjuk på dig. Vad siktar du på minst, ITM? Strategier annars?

 

Själv körde jag bara två satelliter i år och bara på Stars. För mycket jobb med annat, kanske lika bra att jag inte kvala..

En satellit gick åt helvete direkt (200+ paketet) och en annan 30$ RB där top 2 fick åka till Vegas av 300+ startande. Vilken plats jag kom på? 3.. :-(

 

GL, ser fram emot fin fina historier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu har jag sovit gott och vaknat upp :-)

 

Mitt första bord jag hamnade på igår var svårt med 2 ganska aggressiva till väster om mig och AJKhoosier (tror jag) 4 steg till höger om mig. Jag spelade på det bordet ca 6 timmar och låg konstant på 25-37k. Tyvärr brände jag 25k när jag semibluffade på ett nötfärgdrag och efter den handen bröts mitt bord. Jag anlände till nytt bord med 10k och det var det vildaste bord jag nånsin sett, man skulle kunna tro att det var en freeroll man var med i... Med blinds 150/300 höjer UTG till 1k och får 1 syn bakom, nästa snubbe höjer över till 5k och får 5(!) syn :mrgreen:

 

Efter att ha blindats ner till 7k lyckas jag ta mig upp till 16k och tittar ner på 99. Floppen kommer K92 jag checkar i SB en bettar 2500 och nästa synar och även jag synar. Turn kommer spader 7 vilket ger 2 färgdrag på bordet så jag ställer in. Efter 6 minuters tänkande viker båda och den ena visar upp AQ nötfärgdrag.

 

uppe på 25k och det ropas ut att det ska spelar 3 händer till på alla bord innan spelet bryts för natten. Jag sitter i SB och har A9s. fold fram till button som höjer till 1300, jag slår om till 3000 och han synar. Flopp T94 rainbow jag bettar ut 2/3 pott och han synar. Turn kommer till min stora glädje A och jag checkar, han bettar ut ca 5k och jag går all-in igen. Denna killen var väldigt mån om att fixa dag 2 så jag trodde att han skulle vika typ allt och han vek. Oturligt nog åkte just denna killen ut allra sista handen då han satt med överkort och färgdrag mot en kines som träffat 57 för botten 2 par.

 

Nu är det dags att åka ut en sväng och efter det blir det buffé på bellagio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken härlig dag det har varit!

 

Fick sova ut ordentligt och efter det åkte vi bort till stratosphere tower. Åkte uppskjutet först som är på toppen av tornet. Jag har aldrig varit så jävla rädd i hela mitt liv... Skakade som en idiot när vi kom ner på land igen :mrgreen:

 

Helt klart värt det i vilket fall som helt men värre skulle det bli! Åkte Xscream som är en vagn som tippar ner över kanten på tornet å fy fan va rädd jag var hahaha.

 

Efter det bar det av till Sahara för att åka speedride! Satans snabb bergochdalbana som dessutom åker bakåt i 150 mph! Rekommenderas starkt! Vi fortsatte sedan på samma bana och tog en taxi till New york New york för att åka deras b&d oxå! Roligt var det men efter dagens upplevelser var det som en babygrej :-)

 

Efter det blev det lite cashgame på Grand där jag plussade ett par inköp på 1/2 NL.

 

Nu ska jag ladda upp inför dag 2 i WSOP med ett varmt bad i jacuzzin och en iskall budweiser här på hotellrummet medan polarna är på porrklubb!

 

 

stratosphere-tower_576.jpg

 

 

 

 

Så du sluta på 38-39k?

 

Strax under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Porrklubb? Recension från dina kompisar tack!

 

WP dag 1!

 

GL dag 2!

 

 

Haha min rumskamrat kom in här vid 4-tiden i morse och började gasta om "Vilken jääävla scam jag åkte på" osv haha så han tyckte inte att det var något att ha.

 

1,5 timma tills jag börjar lira, känner mig laddad.

 

tyty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Middagpaus nu redan efter 2 spelade nivåer. Jag har 42k i stacken, tror avg ligger omkring 60.

 

Redan 2:a handen torskade jag stor pott när jag plocka upp 99 på knappen och brädan kom 55338. Jag vek på river och var nere på 25k. Visade sig såhär i efterhand vara en bra fold för den andra hade garanterat QQ+

 

Efter det har det gått bra! JJ med flopp J62 gråter man inte över och ett par händer senare fick jag stege men brädan parade sig på river så potten blev inte så stor. Menmen jag plockar lite potter här å där och mitt bord är inte supertufft så det kanske ska gå bra!

 

Nu måste jag dra iväg igen för vi drar igång redan om 45 minuter.

 

Tack för alla gl folk 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Middagpaus nu redan efter 2 spelade nivåer. Jag har 42k i stacken, tror avg ligger omkring 60.

 

Redan 2:a handen torskade jag stor pott när jag plocka upp 99 på knappen och brädan kom 55338. Jag vek på river och var nere på 25k. Visade sig såhär i efterhand vara en bra fold för den andra hade garanterat QQ+

 

Efter det har det gått bra! JJ med flopp J62 gråter man inte över och ett par händer senare fick jag stege men brädan parade sig på river så potten blev inte så stor. Menmen jag plockar lite potter här å där och mitt bord är inte supertufft så det kanske ska gå bra!

 

Nu måste jag dra iväg igen för vi drar igång redan om 45 minuter.

 

Tack för alla gl folk 8-)

 

Jag har 97200, och jag finns i brasiliarummet.... Angaende horlurarna far jag val ta med dem i overmorgon om vi bada klarar oss, eller imorgon till starspartyt.

 

GL båda måste jag säg! Visa de var prispengarna ska hamna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rök precis.

 

45k i stacken med blinds 400/800. Sitter UTG med :Ah::Qh: och höjer till 2700. Den enda fisken vid bordet synar från utg+1 även bb synar. Drömfloppen :Ad::9h::3h: uppenbarar sig. BB checkar, jag bettar ut ett fiskbet på 3000 för att inte skrämma iväg dem men innan jag knappt fört in mina marker så blixthöjer fisken till 12k. Möjligheten finns alltid att han träffat set i 2or eller A9 för topp 2 par men med hans range kan det lika gärna vara A6-AJ eller helt tom så fold finns inte på min karta. Jag går all-in och fisken synar med :As::9s: som står sig så han drar hem 90k potten och mitt WSOP äventyr är över.

 

Är så grymt jävla besviken nu så det finns fan inte ord för det :cry:

 

 

 

Behåll hörlurarna fsista och stort lycka till. Kanske ses på festen imorrn ifall jag inte kastat mig ut från 52:a våningen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ses på festen imorrn ifall jag inte kastat mig ut från 52:a våningen här.

 

Fifan då! Ja, vilken drömflopp. Finns väl inget annat att göra där med den brädan och din hand.

 

Ps. de har okrossbara fönster från och med våning 2 och uppåt i Vegas. Och du, semester i Cebu? Drick dig full, spela inget, och sov ruset av dig så är allt glömt i en handvändning. Alltid trist dock när en svensk åker ur =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...