sulla Postad 3 Juni , 2009 Rapport Postad 3 Juni , 2009 spela roll om vi leder mot hans hd, relevanta är om vi leder mot hans syn+raise-range. inte direkt så vi kan börja dega A2o pre för 100bb bara för att den leder över en 100% range. LOL, när jag skriver det menar jag ju såklart att vi leder över hans syn/raiserange på vårt trebet på flopp. Har liksom svårt att se att han viker allt sämre än triss i detta läge som typ är kravet för att vi inte ska stå bra. Trebettar du inte här säger du indirekt att du inte har nån trebetsrange på flopp om du inte har nötter? Citera
Redtyq Postad 3 Juni , 2009 Rapport Postad 3 Juni , 2009 Vill också höra argument för varför man skulle vilja checka bakom på flopp för det finns inte i min värld. Vilken tråkig spelstil om inte annat. Citera
Elitloppet Postad 3 Juni , 2009 Rapport Postad 3 Juni , 2009 Vill också höra argument för varför man skulle vilja checka bakom på flopp för det finns inte i min värld. Vilken tråkig spelstil om inte annat. Finns säkerligen en massa argument, exempelvis läcker man ju en del info om man aldrig checkar bakom med sina nötigaste flushdrag här eftersom man då aldrig kan ha nöt om ett ruter kommer på turn. Jag personligen stackar den här i typ 90% av fallen, men lyssnar gärna på någon som säger annat, är öppen för förändringar så att säga. Citera
bossbaver Postad 3 Juni , 2009 Rapport Postad 3 Juni , 2009 Vilken tråkig spelstil om inte annat. Känns som ett ganska vekt motargument Men ja, jag håller med dig. Är bet-syn det sämsta spelet på floppen här? Citera
Trillske Postad 3 Juni , 2009 Rapport Postad 3 Juni , 2009 Gillar inte check bakom på flopp direkt. Inte mycket alls faktiskt. Gillar bet-broke, gärna inte allt för stort så random får skjuta sig i foten lite oftare. Har man någon form av historik, möjligen, då tack vare att vi trotts allt har en bräda vi gärna tar med andra sämre drag på, men ändå. Betta river om han checkar till dig (för att få bort han ifrån A högt, 78, etc) and it's all good. Beror på vem han möter och hur hans image är, för en inte allt för svår gissning är att han absolut inte vb light där. Jag skulle i princip snapsyna <=potsize med A-high bara med det där inlägget som historik och han skulle alltså slänga pengar i sjön om han bettade KQ-high mot någon med liknande ticks. Citera
Dead-Inside Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Beror på vem han möter och hur hans image är, för en inte allt för svår gissning är att han absolut inte vb light där. Jag skulle i princip snapsyna <=potsize med A-high bara med det där inlägget som historik och han skulle alltså slänga pengar i sjön om han bettade KQ-high mot någon med liknande ticks. What? Så du menar att du check/minraisar floppen, bettar turn och check/snapcallar river? Med någon hand ever, inte minst A högt? Citera
Trillske Postad 5 Juni , 2009 Rapport Postad 5 Juni , 2009 What? Så du menar att du check/minraisar floppen, bettar turn och check/snapcallar river? Med någon hand ever, inte minst A högt?Kommenterade bara själva rivern. Linjen som helhet känns väl inte helt normal. Poängen var att om jag satt där med A-high skulle jag syna baserat på ändå rätt lite info om ts, så jag menar på att man inte per automatik bör betta för att få bort A-high utan behandla den som en (rätt dålig) potentiel madehand och alltså inte se det som något som per automatik försvinner om man bettar. Menar, i det här fallet skulle jag tolka A-high som närapå lika bra som ett medelpar eller liknade åtminstone. Och känns lite sådär att han ens skulle vb Tx, så kanske ännu bättre. Och innan någon kommentarer om explo eller så: vi spelar inte direkt hs här. Det är ju just (förmodad) bristande balans som utnyttjas. Citera
Dead-Inside Postad 6 Juni , 2009 Rapport Postad 6 Juni , 2009 Fast det är ju faktiskt fantastiskt ointressant vad du gjort på rivern med A högt ställt mot vad FI faktiskt gör 100% av tiden (C/F om han checkar). Also, du har ju fel angående att jag inte valuebettar här, personligen. Valuebettar de flesta T på river mot de flesta FIs eftersom jag förväntar mig att dom har luft eller ett sämre par typ always. Och om han checkställer river har jag inget direkt svårt beslut med att pitcha min Tx hand heller. Citera
Trillske Postad 7 Juni , 2009 Rapport Postad 7 Juni , 2009 Fast det är ju faktiskt fantastiskt ointressant vad du gjort på rivern med A högt ställt mot vad FI faktiskt gör 100% av tiden (C/F om han checkar).Vadå, känner du FI? Är det du som är fi? Väldigt konstig slutsats annars. Jag skrev att det berodde på vem han möter.Och nej, det är inte bara jag i hela världen som vill syna a-high där. Also, du har ju fel angående att jag inte valuebettar här, personligen. Det om något är ointressant. Vi diskuterar inte dig utan ts. Citera
Recommended Posts