Gå till innehåll

Söderling-Federer


MacDaddy

Recommended Posts

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man finner inte ord, jag tror fortfarande att jag inte vaknat upp än. Det här måste vara någon sinnessjuk dröm. Får han inte bragdguldet för det här som Birger Folke sa, ja då vet jag inte vad för slags prestation som krävs egentligen. Det känns som om Sverige slagit Brasilien i fotbolls-VM eller nåt, fast det här är ännu stördare. Grattis Robin, vilken jävla kille du är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag hade inte ens funderat över att han kunde vinna. Skulle bara bli kul att se Söderling spela mot Nadal, inte ofta man får se svenskar på centercourten numer.

Han vinner första set. Wow, NAdal har väl inte vaknat än tänker man.

Nadal vänder 2a set och jag går ifrån för nu vet jag att 3e set kommer sluta 6-2. Kikar på internet att det står 3-3 i 3e set. Hm tänker man. Va ä nu detta. HAn ska ju rasa ihop nu som man ska göra när man vart nära och sen blir sur över alla missar.

 

Sjukast är dock att om man inte vet vem dem är så skulle man nästan bli mer imponerad över Nadal. Att han överhuvudtaget hänger med i Söderlings tempo är ju helt löjligt egentligen. Han slår ju till bollen från alla håll med sån sjuklig kraft och kontroll att jag aldrig sett något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man finner inte ord, jag tror fortfarande att jag inte vaknat upp än. Det här måste vara någon sinnessjuk dröm. Får han inte bragdguldet för det här som Birger Folke sa, ja då vet jag inte vad för slags prestation som krävs egentligen. Det känns som om Sverige slagit Brasilien i fotbolls-VM eller nåt, fast det här är ännu stördare. Grattis Robin, vilken jävla kille du är!

 

Trodde aldrig jag skulle svara dig med det här, men "+1"

 

Är det någon som vet vad det var för odds inför matchen?

 

1.02 på betfair, 38 på söderling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt bra och kanonkul, men inte fan ska man ha bragdmedalj för en vinst i en åttondelsfinal. Vinner han hela turneringen kan man börja snacka.

 

Medhåll där.

 

En kompis såg Nadal för några matcher sen och kommentatorn sa att slå Nadal är antagligen det svåraste man kan göra inom sportvärlden just nu, vilket jag är beredd att hålla med om, att Söderling gör just det, borde iaf göra honom till en av kandidaterna till bragdguldet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medhåll där.

 

En kompis såg Nadal för några matcher sen och kommentatorn sa att slå Nadal är antagligen det svåraste man kan göra inom sportvärlden just nu, vilket jag är beredd att hålla med om, att Söderling gör just det, borde iaf göra honom till en av kandidaterna till bragdguldet.

 

Ni fattar inte att Nadal bara kanske hade en stukad fot, var magsjuk igår, har svininfluensan alternativt bara hade en dålig dag.

 

Inte en bragd på långa vägar.

 

Vinna skytteligan i Italien är väl ungefär 10000x svårare än att vinna EN match vs Nadal.

 

Jag kan också slå Nadal om han har bruten fot och 42 graders feber.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni fattar inte att Nadal bara kanske hade en stukad fot, var magsjuk igår, har svininfluensan alternativt bara hade en dålig dag.

 

Inte en bragd på långa vägar.

 

Vinna skytteligan i Italien är väl ungefär 10000x svårare än att vinna EN match vs Nadal.

 

Jag kan också slå Nadal om han har bruten fot och 42 graders feber.

 

FEL! FEL! FEL!

 

Nadal var het. Söderling gjorde det omöjliga. De som nämner honom som kandidat till bragdguldet vill precis som jag att bragdguldet ska innehålla ett bragdmoment. Däremot har juryn helt tappat bort den biten. Bästa prestationen brukar belönas. Zlatan insats är helt fantastisk men ligger pga hans kapacitet (världens bäste?) ligger han nära normalt på skalan normalt-omöjligt. Vinner Söderling hela skiten och inte bragdguldet är det jätteskandal och priset borde döpas om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en bragd på långa vägar.

 

Per definitionen bragd är Söderlings bedrift klart större än Zlatans, men för att ta bragdguldet behöver han vinna turneringen

 

Som kuriosa gav Nadal 1.02 i matchen igår och Robin 38 ggr.

Vilken bookie skulle ge 38 gånger pengarna på att Zlatan vinner skytteligan i Italien?

 

Dock är ju Jerringpriset ett pris som jag inte är främmande att tycka Zlatan är värd, men jag tycker inte det är en bragd när han förmodligen var favorit till att ta hem skytteligan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medhåll där.

 

En kompis såg Nadal för några matcher sen och kommentatorn sa att slå Nadal är antagligen det svåraste man kan göra inom sportvärlden just nu, vilket jag är beredd att hålla med om, att Söderling gör just det, borde iaf göra honom till en av kandidaterna till bragdguldet.

Öh, håller du med eller håller du inte med? :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FEL! FEL! FEL!

 

Nadal var het. Söderling gjorde det omöjliga. De som nämner honom som kandidat till bragdguldet vill precis som jag att bragdguldet ska innehålla ett bragdmoment. Däremot har juryn helt tappat bort den biten. Bästa prestationen brukar belönas. Zlatan insats är helt fantastisk men ligger pga hans kapacitet (världens bäste?) ligger han nära normalt på skalan normalt-omöjligt. Vinner Söderling hela skiten och inte bragdguldet är det jätteskandal och priset borde döpas om.

 

+1.. Prestationen ska ställas i relation till kapaciteten/förväntningarna på vederbörande något som sker i alldeles för liten utsträckning. Därför går Zlatan bort (just nu iaf). Han kan ju däremot kan vinna en del andra fina priser. Södeling har gjort en bragd inget snack , sen om den är tillräckligt stor för att vinna bragdguldet är en annan femma. Vinner han finalen lär det vara svårare att diskutera. Förra året gick en 42-åring vid namn Jörgen Persson in och spelade bordtennis i OS så Sverige stod stilla. För mig var det årets bragd , men inget guld där inte eftersom han "bara" blev 4:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...