Uben Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Den här handen gjorde mig konfunderad. Det känns som att jag ska folda den oftast, men är det möjligt att veta när jag inte borde göra det? Ultimatebet FLT 1/2$ UTG+1 är en vanlig passiv fisk. Preflop: Hero is MP3 with Q:heart:, Q:spade:. UTG+1 calls, 2 folds, Hero raises, 4 folds, UTG+1 3-bets, Hero calls. Check-raise preflop? Jag sätter honom på AA-KK, AK. Borde jag cappat för att få honom att släppa en möjlig AK senare? Flop: (7.50 SB) A:spade:, 3:spade:, 3:heart: (3 players) UTG+1 bets, Hero raises, UTG+1 3-bets, Hero folds. Bortkastade pengar med raisen? Kan jag verkligen släppa handen mot bara en bet? Hoppas på att han kanske ska kunna släppa sina KK. Känns långsökt Citera
TANDEMCYKELN Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Vän, Nu är ju inte jag någon expert, men slänga QQ mot EN spelare? Det hade jag aldrig gjort. Nu vet jag inte hur han spelade, men skulle han inte ha kunnat ha ett lägre PP? Citera
Barf Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Hade nog personligen synat ner handen, har sett folk på party limp-reraisa med allt från AA till j5o ... Det blir svårt att definera fi:s hand med tanke på att det ligger kort till en flush på floppen. /Mvh Peter Citera
Barf Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Rättelse: såg nu att fi var en passiv fisk vilket ändrar resonemanget lite. Tycker faktiskt att du spelade helt rätt, kanske att du skulle synat fi:s 3-bet med tanke på att potten ger dig runt 14 mot 1 med en backdoor och två damer som outs (om inte fi har AA dvs). Skulle turnen komma blank kan du nog med gott smavete lägga dig om fi bettar ... Förresten, en cap pre-flop är nog rätt spel med tanke på din hand och position ... Lite väl pessimistiskt att sätta fi på AA/KK i det här läget. Citera
ematic Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 På den nivån är du generellt slagen 80% skulle jag säga av egen erfarenhet. Folk är så otroligt passiva, om han hade haft ett lägre par hade han väldigt sällan 3-betat, men oftare synat ner dig. Citera
Bjorn_ Postad 1 Maj , 2005 Rapport Postad 1 Maj , 2005 När du bara synar hans limp-reraise blir han ju i princip tvungen att betta oavsett flopp och givet detta blir du ju nästan tvungen att höja. När han sedan väl trebettar så talar väl det mesta för att du är slagen, frågan är väl om du är tillräckligt mycket slagen för att det inte ska vara värt att se ett kort till med pottodds på 12 ggr pengarna. Själv skulle jag nog synat men sedan gett upp på turn om det inte kom en dam eller en spader. Det är självklart inte SÄKERT att en dam hjälper men generellt sätt brukar det vara mindre skadligt att "betala av" en monsterhand i onödan än att slänga en egen monsterhand för att man tror Fi har något ännu värre. Stora folds är bara såå överskattade... /Bjorn Citera
Recommended Posts