Gå till innehåll

Maj 2009


Benny_81

Recommended Posts

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sist Svs där det är 75% 25/50 och resten 50/100. Tog även med den röda linjen från svs då den är sjuuuukt manlig.

svsmaj2009.jpg

 

Om det där är manligt, så är jag dessvärre en tjej :-( För min röda ser exakt samma ut, fast tvärtom :roll:

 

Den röda grafen stämmer inte på SvS då dom inte visar muckade hålkort (antar att dom fortfarande inte gör de, inte spelat där på ett tag nu), den röda grafen kommer då att bli skev åt de positiva hållet.

 

Då när FI muckar korten vid en allin eller nedsyning på riv så kommer det inte bli en showdown utan felaktigt räknas som en non-showdown pott.

 

 

EV beräkningen blir också skev:

 

När FI synar HERO's allin:

Hero drar ut FI muckar: +-0 EV (ingen tur)

Hero blir utdragen av FI: + EV (massa otur)

 

När HERO synar FI så stämmer EV för att man får en showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den röda grafen stämmer inte på SvS då dom inte visar muckade hålkort (antar att dom fortfarande inte gör de, inte spelat där på ett tag nu), den röda grafen kommer då att bli skev åt de positiva hållet.

 

Då när FI muckar korten vid en allin eller nedsyning på riv så kommer det inte bli en showdown utan felaktigt räknas som en non-showdown pott.

 

 

EV beräkningen blir också skev:

 

När FI synar HERO's allin:

Hero drar ut FI muckar: +-0 EV (ingen tur)

Hero blir utdragen av FI: + EV (massa otur)

 

När HERO synar FI så stämmer EV för att man får en showdown.

 

lol

 

du är ute och cyklar ganska hårt nu :roffe:

 

hint: du pratar om fel graf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NON showdown winnings innebär just det man har vunnit UTAN showdown, vilket således inte påverkas alls av att kort muckas eller ej.

 

Jo det gör de visst. För att när FI muckar sina kort så räknas de som en non-showdown pot istället för att räknas som en showdown som de ska göra.

 

Sidor som muckar korten kmr alltså ha väldigt många färre showdowns än sidor som visar korten......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det gör de visst. För att när FI muckar sina kort så räknas de som en non-showdown pot istället för att räknas som en showdown som de ska göra.

 

Sidor som muckar korten kmr alltså ha väldigt många färre showdowns än sidor som visar korten......

 

ecip phail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det gör de visst. För att när FI muckar sina kort så räknas de som en non-showdown pot istället för att räknas som en showdown som de ska göra.

 

Sidor som muckar korten kmr alltså ha väldigt många färre showdowns än sidor som visar korten......

 

 

Det är fortfarande en showdown trots att någon muckar sina kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsresultat för maj och tankar inför juni.

 

Totalt spelresultat:$1605

Spelnivåer/former: NLH50, PLO50 samt 90manna Sngs $13/$26 och enstaka MTTs.

Rakeback: $706

 

Sammanlagt månadsresultat: ~$900 (6750sek i växlingskurs 7.5)

 

 

 

Nu i juni så hade jag tänkt få in en stabil månad där jag spelar bra poker. Saknar även Svs lite så jag tänkte ta mig dit inom en snar framtid och börja med att lira 1/2 och få igång mitt HM. Det känns också som att det inte kommer bli alltför många händer denna månad men över 20k borde inte vara orimligt, men jag vet inte. Det kommer säkert att bli fler. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...