Ferna Postad 26 Maj , 2009 Rapport Postad 26 Maj , 2009 Hej! Har grindat på svs 0,5/1 nl i några dagar nu, enbart spelat topptio starthänder och spelat dem väldigt aggresivt, men variansen är ju så jävla hög det är så jävla jobbigt, så fort man börjat gått lite pluss några hundra så får man några bad beats KK vs AA och förlorar eller blir utdragen på rivern några gånger så är man + - 0 igen. Hur gör ni som grindar så här lågt för att plussa? jag har nu lirat ca 6-7000 händer sedan jag började och har varken gått minus eller plus, hur fan ska jag göra? Ge mig alla tips ni kan! /en frusterad spelare Citera
Antisk Postad 26 Maj , 2009 Rapport Postad 26 Maj , 2009 Fortsätt likadant, om det bara är variansen som gör att du inte plusar kommer du obv att plusa i längden. Citera
Caroline87 Postad 26 Maj , 2009 Rapport Postad 26 Maj , 2009 Du kanske borde tänka om det där om att bara spela top10 starthänder. Hint: position Citera
Sparven Postad 26 Maj , 2009 Rapport Postad 26 Maj , 2009 Jag vill inte låta otrevlig men det finns en överhängande risk att du inte är så bra på poker. Det finns inga enkla genvägar att bli bra på poker som att bara spela "topp tio" starthänder (vilka det nu är) utan det är bara att jobba vidare på att utveckla ditt spel. Sen är inte 6-7K händer något större urval och att ha en så lång breakevenstreach är något man får vänja sig vid om man vill spela poker Citera
Snygglenn Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 hahah är det du som är jyrgen? 5/5/inf är inte vinnande ens på svs 0,5/1 Citera
Partyjack Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 5/5/inf är inte vinnande ens på svs 0,5/1 Ärligt talat, det måste testas innan man är säker.. Citera
Mobiero Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 jaja dont be rude ovanstående som sagt du bör nog vidga din range beträffande starthänderna, läs böcker och läs här. sen lär du dig:) Citera
apekatt Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Utnyttja att de är 200bb-poker, setmina typ alltid och spela halvkassa händer som semi-coneters i position... Citera
Rocker10 Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Är det 5max du spelar? Jag grindar 0,5/1 5max. Spelare på denna nivå är generellt lös passiva. De synar in sig med A6 K7 Q2 och foldar floppen om de missar. Sätt press i position folda mycket ur position. Min winrate har gått upp markant genom att utnyttja dessa passiva spelare. Man plockar upp mycket "döda" pengar i potten. Jag spelar 23% av mina händer varav jag höjer 19%. Du ska heller inte vara rädd för att spela om alla dina pengar. Är du stark betta så de blöder. Är du svag lägg dig fort (ge dom inget). Det är inte ovanligt med bad beats. Jag åker på 1-2 badbeats varje session (1-2h). Men vinner igen dessa pengar i längden eftersom jag är allin som favorit i huvudelen av potterna. Lite tips på vägen... Citera
Ferna Postad 27 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2009 hahah är det du som är jyrgen? 5/5/inf är inte vinnande ens på svs 0,5/1 nej det är inte jag Citera
Ferna Postad 27 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2009 Är det 5max du spelar? Jag grindar 0,5/1 5max. Spelare på denna nivå är generellt lös passiva. De synar in sig med A6 K7 Q2 och foldar floppen om de missar. Sätt press i position folda mycket ur position. Min winrate har gått upp markant genom att utnyttja dessa passiva spelare. Man plockar upp mycket "döda" pengar i potten. Jag spelar 23% av mina händer varav jag höjer 19%. Du ska heller inte vara rädd för att spela om alla dina pengar. Är du stark betta så de blöder. Är du svag lägg dig fort (ge dom inget). Det är inte ovanligt med bad beats. Jag åker på 1-2 badbeats varje session (1-2h). Men vinner igen dessa pengar i längden eftersom jag är allin som favorit i huvudelen av potterna. Lite tips på vägen... Jo precis jag spelar short handed borden, håller med om det du säger, har nu testat full-ring borden och läst på mycket om position och tycker det rullar på mycket bättre där så ska nog hålla mig där istället Tack för tipsen! Citera
Recommended Posts