Gå till innehåll

geewhizm8


gEeWhiZm8

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har fortfarande inte läst några bra argument för att börja fyrbetta :)

 

 

Att 4betta ärju att välja en linje, och du väljer obv den linje där du har högst EVbb100 mot FI. Mot gretko äre att 4ba tex eftersom han där med a5s+ pree men megakillah är det ist att syna som dör med KK+ pree. Poker eju så enkelt, komigen nu:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att FI trebettar för mycket

 

Då kan vi väl syna 3bets lite bredare istället?

 

man är för dålig på att utnyttja sin breda range postflop.

 

Så kan det absolut vara.

 

Att 4betta ärju att välja en linje, och du väljer obv den linje där du har högst EVbb100 mot FI. Mot gretko äre att 4ba tex eftersom han där med a5s+ pree men megakillah är det ist att syna som dör med KK+ pree. Poker eju så enkelt, komigen nu:-)

 

EVt för alla dina synhänder påverkas ju huruvida du har en 4betrange eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra det svårt för FI att spela ur pos?! Speciellt djupstackat.

 

 

 

Kan oxå vara en bra anledning till att 4beta tror jag.

 

Om vi 4-betar pre IP deep gör vi det enklare för fi att spela. Mkt jobbigare att vara oop med massa pengar kvar att spela om än att kunna spela för stack preflop.

 

 

Och angående det leo skrev så ser jag inte hur vi ska spy chips bara för att fi 3-bettar 50%. Bara att spela tillbaka mer post iom att han har väldigt veka ranger då istället. 3-betar man 50% pre lär det nog finnas ännu större post flop läckor att exploatera när vi har poss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi 4-betar pre IP deep gör vi det enklare för fi att spela. Mkt jobbigare att vara oop med massa pengar kvar att spela om än att kunna spela för stack preflop.

 

 

Och angående det leo skrev så ser jag inte hur vi ska spy chips bara för att fi 3-bettar 50%. Bara att spela tillbaka mer post iom att han har väldigt veka ranger då istället. 3-betar man 50% pre lär det nog finnas ännu större post flop läckor att exploatera när vi har poss.

 

Ja FI kommer få det jobbigare postflop det håller jag med om. Men han har ju inget att oroa sig för preflop.

Vad 3betar du för händer med 200bb stacks då puni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja FI kommer få det jobbigare postflop det håller jag med om. Men han har ju inget att oroa sig för preflop.

Vad 3betar du för händer med 200bb stacks då puni?

 

Bara för att han inte torskar pengar just preflop betyder ju inte det att hans preflopbeslut är bra eller att han inte skulle förlora mer pengar i ett senare skede just pga vad han gjorde preflop. Är t ex ganska svårt att innan flopen straffa någon som synar 100% av dina raises i pos och trots det kommer han förlora pengar på sitt synande i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...