Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Denna hand postade jag i min blogg men för tt vara säker på svar så postar jag den även i forumet.

***** Hand 1029484331 *****

300.00/600.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 21 maj 2009 23:03:45

SVERIGERANKINGEN (Vanlig/Turnering)

Plats 1: NickeJ (25015.00)

Plats 2: octo (18534.00)

Plats 3: Hgustaf (21235.00)

Plats 4: Mikey666 (3790.00)

Plats 5: rosjon (13854.00)

Plats 6: Notrub (16954.00)

Plats 7: HasseSthlm (10029.00)

Plats 8: levathon (5703.00)

Plats 9: BigBuddha (6817.00)

Plats 10: Unknown (0.00)

Mikey666 lägg LM 300.00

rosjon lägg SM 600.00

** Giv **

NickeJ [N/A, N/A>

octo [N/A, N/A>

Hgustaf [N/A, N/A>

Mikey666 [N/A, N/A>

rosjon [ 6s,3r ]

Notrub [N/A, N/A>

HasseSthlm [N/A, N/A>

levathon [N/A, N/A>

BigBuddha [N/A, N/A>

Sitter alltså på Stora mörken och får se handen gratis

*** Bet Runda 1 ***

Notrub Lägg

HasseSthlm Lägg

levathon Lägg

BigBuddha Lägg

NickeJ Syna 600.00

octo Lägg

Hgustaf Syna 600.00

Mikey666 Lägg

rosjon Passa

*** Flop(Board): *** : [ 5r, 4h, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

rosjon Passa

NickeJ Satsa 1800.00

Hgustaf Lägg

rosjon Syna 1800.00

Träffat topppar, stegdrag, backdoor flushdrag, jag synar

*** Turn(Board): *** : [ 5r, 4h, 6r,4r]

*** Bet Runda 3 ***

rosjon Passa

NickeJ Satsa 3600.00

Han betar. Jag sitter på straigt flushdrag, tvåpar, chans på kåk om det kommer en 6:a eller 4:a.

rosjon All-in 11454.00

NickeJ Syna 11454.00

*** River(Board): ***[ 5r, 4h, 6r,4r, 3s]

Vad tycker ni att jag skulle gjort? Var det rätt, fel, för aggro? Fel att spela så när jag låg så bra till? Jag kan inte bestämma mig. Hjälp!

Postad
Beta ut runt 1500 på flopp, vid omslag är det mariginellt men att stoppa in känns inte hemskt. Synar han bara så betar du ut turn och omvärderar då ifall han skulle slå om.

Fast vad vet jag :(

Tja, bet-folda inte flopp iaf.

Postad

alla verkar eniga om att senare gator suger hårt men floppen har experterna många åsikter om.

hittils har jag sett råd om b/f c/c c/r (b/c?) och (open)fold. synd att jag också suger så jag vet inte hur flopp ska spelas heller :-( inte fold iaf...fi är passiv obv så leda ut och få in det mot höjning antar jag är mitt spel

Postad
flop är bra, turn är definitivt en fold och syn är mkt bättre än shove

Olika åsikter om hur floppen borde spelats. Jag tror nog jag borde spelat den mer aggressivt, antingen betat ut eller checkraisat. Kan ju bero på att jag vet vad han satt med (QJ i ruter).

Intressant att du tycker att det är fold på turn, vad satte du honom på för range? Varför tycker du att syn är bättre än shove?

Just nu spelar jag cashgame för fullt eftersom jag är med i pokertalenttävlingen (snälla, rösta på mig där allihop) på ett konkurrerande forum, är det möjligt att engagera dig som coach?

Postad
alla verkar eniga om att senare gator suger hårt men floppen har experterna många åsikter om.

hittils har jag sett råd om b/f c/c c/r (b/c?) och (open)fold. synd att jag också suger så jag vet inte hur flopp ska spelas heller :-( inte fold iaf...fi är passiv obv så leda ut och få in det mot höjning antar jag är mitt spel

Tycker inte det verkar som om alla är eniga om att senare gator suger hårt, men jag kan ha missat att läsa mellan raderna. De flesta verkar ju dock inte gilla mitt floppspel. Satt länge och funderade när jag såg floppen. Är lite av en synfisk och gillar att syna på flop, what can I say. Har väl haft för mycket tur och är van att klonka rejält på turn el. river.

Postad
Olika åsikter om hur floppen borde spelats. Jag tror nog jag borde spelat den mer aggressivt, antingen betat ut eller checkraisat. Kan ju bero på att jag vet vad han satt med (QJ i ruter).

Intressant att du tycker att det är fold på turn, vad satte du honom på för range? Varför tycker du att syn är bättre än shove?

Just nu spelar jag cashgame för fullt eftersom jag är med i pokertalenttävlingen (snälla, rösta på mig där allihop) på ett konkurrerande forum, är det möjligt att engagera dig som coach?

Flop: Det är så trist om du blir raisad eftersom du aldrig får in det bättre än flip och oftast långt sämre än så. Raise-folda är kass eftersom du förmodligen har outs eller leder.

Turn: Han har betat in i två spelare i en limpad pott så han har förmodligen nåt, du är slagen av alla made hands och inga av dina outs är till nåt i närheten av nöten.

Håller inte på med nån coaching just nu, har fullt upp med att spela själv.

Postad

Eftersom jag suger apa på poker så skulle jag ställt flop, men kan någon vänlig själv förklara varför ställ på turn är kass då jag säkert skulle brukat detta om jag var i en liknande situation!? Är det eftersom 4an dödar en 3a och han blixtsynar med en 77 eller högre som alla andra skulle höjt med istället för att limpa pre?

Postad
Flop: Det är så trist om du blir raisad eftersom du aldrig får in det bättre än flip och oftast långt sämre än så. Raise-folda är kass eftersom du förmodligen har outs eller leder.

Sant, känns som om detta är bästa sättet att ta sig till turn, utan att betala skjortan.

Turn: Han har betat in i två spelare i en limpad pott så han har förmodligen nåt, du är slagen av alla made hands och inga av dina outs är till nåt i närheten av nöten.

2 outs känns som nöten ruter 2 och ruter 7. Är inte en 6:a ganska ok också?

Men i turnering borde jag kunna hitta läggningen

Håller inte på med nån coaching just nu, har fullt upp med att spela själv.

Synd, gl