Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Att stackarna är såpass jämna är väl det som talar för att vi ska spela den? Med en tusenlapp till i stacken är det ju en autofold, och bara några hundra mindre i stacken är det automat-all-in.

Jag säger inte att det är tokfel att lägga handen, men det är tokfel att lägga handen av denna anledning. Vi är på intet sätt klara för avancemang, och bör därför sno åt oss de potter vi kan, med minsta möjliga risk för bust.

Jag tror också att det aktuella beslutet är en hyfsat marginell historia. Men där jag mest spelat DoN (SvS 220-330) så tenderar random tomte enligt min erfarenhet att ha en alldeles för vid synrange på bubblan - alltså passar jag mig helt enkelt för att spela händer jag inte måste spela (d.v.s. jag har en sjukt tight range på bubblan så länge jag inte ligger chip-sist). Hade jag haft en bild av motståndet som allmänt sett kompetent så håller jag med om att raisefold kan se ut som en bra linje.

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic