Gå till innehåll

Ibland blir man rätt underhållen


nutshellcracker

Recommended Posts

Kan du inte berätta lite mer om denna skäna lirare?

 

Han förlorade AAxx i en 100kr SNG, PLO HU ;) Känner mig dock rätt smickrad över att få en egen tråd. Speciellt eftersom han i "vanliga fall" spelade cash på Full Tilt Poker där hans average pott låg på $2000.

 

Jag måste ha tiltat han ordentligt med andra ord, potten i sig var inte direkt konstig, en fyrbet i ala Gus anda där jag träffar set mot hans AAxx.

 

Stabilt att sharkscope trackar SvS, visste jag inte ens, får väl se hur grafen går ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ha tiltat han ordentligt med andra ord, potten i sig var inte direkt konstig, en fyrbet i ala Gus anda där jag träffar set mot hans AAxx.

 

Till TS försvar måste jag säga att jag ALDRIG har hört en BRA spelare referera till Gus Hansen för att försvara ett spel. ;-)

 

-WTF? Fyrbetar du all in med ATo mot en kille som nyss trebetade in 90 % av stacken?

-Jupp. Gus Hansen du vet. Måste mixa upp spelet ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till TS försvar måste jag säga att jag ALDRIG har hört en BRA spelare referera till Gus Hansen för att försvara ett spel. ;-)

 

-WTF? Fyrbetar du all in med ATo mot en kille som nyss trebetade in 90 % av stacken?

-Jupp. Gus Hansen du vet. Måste mixa upp spelet ibland.

 

Eftersom Gus Hansen antingen torskar rakt ut, eller vinner rakt ut, så skrev jag bara Gus. Med andra ord, jag refererar bara till den delen av Gus som hittar de fina sessionerna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han förlorade AAxx i en 100kr SNG, PLO HU ;) Känner mig dock rätt smickrad över att få en egen tråd. Speciellt eftersom han i "vanliga fall" spelade cash på Full Tilt Poker där hans average pott låg på $2000.

 

Jag måste ha tiltat han ordentligt med andra ord, potten i sig var inte direkt konstig, en fyrbet i ala Gus anda där jag träffar set mot hans AAxx.

 

Stabilt att sharkscope trackar SvS, visste jag inte ens, får väl se hur grafen går ;)

 

Bara så vi får detta helt korrekt: det var INTE jag som spelade. Däremot satt jag och railade.

 

Det lustiga med den handen var att din Fi raisade, du re-raisade och Fi-reraisade dig igen. Då synar du.....Och så har du mage och säga att Fi aldrig kunde släppa sin AAxx. Nej, tacka fasen för det på den brädan - helt ofarlig, om man inte sitter med just pocket4 som du hade (4478 om jag minns rätt).

 

Underhållningen låg i att du tyckte Fi var en åsna som synade din Ai, efter att Fi först bettat pot på Floppen, varpå du re-raisat till Ai. Fi hade 300 kvar i det läget, potten på typ 3k.

 

Men det kanske bara är jag som ser komiken i dina kommentarer där, vad vet jag. Kul tyckte jag det var åtminstone.

 

Sen att Fi dessutom påstod potter på 2k USD på FTP gjorde underhållningen bara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underhållningen låg i att du tyckte Fi var en åsna som synade din Ai, efter att Fi först bettat pot på Floppen, varpå du re-raisat till Ai. Fi hade 300 kvar i det läget, potten på typ 3k.

 

Skägg? Jag påpekade aldrig hans spel på floppen, förutom att jag visste att jag förmodligen skulle få in degen om jag träffade. Hade jag missat floppen hade jag haft en enkel fold och 1550 kvar, med blinds 10/20, så, handen är ju inte vidare intressant i någon aspekt.

 

Hursomhelst, nu är detta utrett och vi behöver inte ringa Dr Phil, GL, GG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neeej aldrig. Tråden är guld värd! Känns bara intressant att OP har sånna soulreadskills och ändå inte kan slå PLO 0,5/1 på SvS.

 

Kan du? Mig passar det då inte. Går bättre på nivåer som är 20ggr högre.

 

Om jag hade nån som helst bra förklaring till varför skulle jag ge den, men jag nöjer mig med att det är bättre att det är åt det hållet än att spelet passar perfekt för 0.5/1 men inte alls på 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du? Mig passar det då inte. Går bättre på nivåer som är 20ggr högre.

 

Om jag hade nån som helst bra förklaring till varför skulle jag ge den, men jag nöjer mig med att det är bättre att det är åt det hållet än att spelet passar perfekt för 0.5/1 men inte alls på 10/20.

 

Du vet att du kommer att bli tvungen på att lägga minst $2k på en HU-match snart va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...